Έρχεται νέα τετρακύλινδρη DUCATI Superbike.

Οι φήμες για μία, προερχόμενη από το MotoGP, L-4  Ducati superbike την τελευταία… 20ετία ήταν πολλές. Αλλα παρέμειναν, όλο αυτό το διάστημα, απλά φήμες. Μέχρι τώρα!

Από τότε που το εργοστάσιο της Μπολώνια κυκλοφόρησε την μυθική MotoGP Desmosedici D16RR, πίσω στο 2007, οι Ducatisti περιμένουν με κομμένη την ανάσα την μεταφορά της τεχνογνωσίας των τετρακύλινδρων δεσμοδρομικών κινητήρων στα SuperBike μαζικής παραγωγής!

Η αλλαγή και μετάβαση όμως γινεται ακόμα πιο επιβεβλημένη αν λάβουμε υπόψην μας την συνολική απόδοση και τεχνολογία των superbikes σε συνδυασμό με τους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς ρύπων κι εκπομπών.

Έτσι, στην Ducati έκριναν ότι έφτασε πλέον η στιγμή για το επόμενο μεγάλο άλμα στην απόδοση τόσο για τις μοτοσυκλέτες δρόμου αλλά όσο και για αυτές των αγώνων και το αποτέλεσμα είναι η επικείμενη άφιξη της πρώτης τους πλήρους παραγωγής L4 superbike.

Το πιο πιθανό σενάριο, θέλει την νέα αυτή, αγωνιστική μοτοσυκλέτα να αποκαλυφθεί στην έκθεση του Μιλάνου, τον Νοέμβριο. Παράλληλα όμως, η Ducati ελπίζει ότι η προσοχή του κόσμου θα επικεντρωθεί και στην Final Edition 1299 Panigale.

«Επιβεβαιώνω ότι η Ducati εργάζεται σε ένα τετρακύλινδρο κινητήρα για την νέα SBK«, δήλωσε ο CEO της Ducati, Claudio Domenicali πριν από λίγους μήνες, μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου της ομάδας αγώνων της εταιρείας. Αντίστοιχα θα υπάρξουν και τεράστιες αλλαγές στην ομάδα SBK, η οποία θα πάρει και αυτή το νέο L4 – αν και όχι μέχρι το 2019, όπως επιβεβαίωσε ο αγωνιστικός διευθυντής Paolo Ciabatti: «Θα αγωνιστούμε με την Panigale για το 2017 και το 2018, έτσι προφανώς θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε την μοτοσυκλέτα να είναι ανταγωνιστική. «

Παρότι η έκδοση δρόμου είναι προγραμματισμένη να κυκλοφορήσει πριν την χρήση της στους αγώνες, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο ανταγωνισμός είναι αυτός που θέλει να ξεπεράσει το νέο αυτό μοντέλο. «Η εξέλιξη του κινητήρα που έχουμε κάνει στα MotoGP είναι εξαιρετική – έχουμε έναν πολύ ελαφρύ, πολύ αξιόπιστο κινητήρα, με ενδιαφέρουσα τεχνολογία και σκεφτόμαστε σοβαρά να γίνει άμεσα διαθέσιμος στους πελάτες του εργοστασίου, διότι είναι πραγματικά ένα αριστούργημα της μηχανικής -πράγμα φυσικά που μεταφράζεται σε κάτι το οποίο μπορεί να πωληθεί σε λογική, αν και premium, τιμή- και για τον λόγο αυτό δεν θα είναι εξωτική όπως η Desmosedici, αλλά μία high-end sportbike. Και θα αγωνιστεί σίγουρα στο  WSBK«, συνέχισε ο Domenicali.

Τα παραπάνω συνεπάγονται ότι ο νέος κινητήρας θα πρέπει να είναι κάτω των 1.000cc σε αυτή τη διαμόρφωση L4, λόγω των κανονισμών του superbike, αλλά – όπως και η σημερινή Panigale – υπάρχει η προσδοκία ότι αυτό θα οδηγήσει σε κλιμάκωση των επιλογών. Θα κυκλοφορήσει μια έκδοση homologation των 1.000 κ.εκ.L4 (R), ενώ πιθανότατα θα υπάρχει και ένα ακόμα μοντέλο δρόμου (standard και S) το οποίο πιθανότατα να διαθέτει έναν L-4 1.200 κ.εκ.

Μελετώντας προσεκτικά τις πρώτες φωτογραφίες που είδαν το φως τις δημοσιότητας πρέπει να τονίσουμε κάποια από τα διαφαινόμενα χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου. Μία από τις πιο διακριτές αλλαγές είναι το τέλος της frameless σχεδίασης του Panigale υπέρ ενός πιο συμβατικού διπλού πλαισίου, τμήμα του οποίου μπορεί κανείς να παρατηρήσει να βγαίνει από την κεφαλή και να εδράζεται στην πίσω πλευρά των κυλίνδρων

Σχεδιαστικά, το περίγραμμα αλλα και η σιλουέτα είναι όλα αδιαμφισβήτητα, καθιστώντας σαφές ότι η Ducati θέλει την νέα L4 να μοιάζει με εξέλιξη της υπάρχουσας οικογένειας μοτοσυκλετών δρόμου και όχι με τον κλώνο της Desmosedici των MotoGP. Αυτό αφήνει να εννοηθεί ότι είναι απίθανο να ονομαστεί Desmosedici – ενώ φαίνεται εξίσου πιθανό να μην κληρονομήσει και το όνομα Panigale. Το εμπρόσθιο άκρο και οι πλευρές είναι αισθητά πιο μυώδεις από το προηγούμενο μοντέλο, γεγονός αναπόφευκτο, λαμβάνοντας υπόψη τον σχεδόν διπλασιασμό του πλάτους του κινητήρα.

Οι προβολείς και τα πλευρικά φώτα είναι όλα τοποθετημένα στις θύρες εισαγωγής αέρα, μια σαφής εξέλιξη της εμφάνισης της Panigale. Μπορούμε επίσης να δούμε ένα νέο στυλ στήριξης της πινακίδας σε υψηλότερο σημείο και μικρότερα φλασάκια τοποθετημένα στο πίσω υποπλαίσιο.

Η πίσω ανάρτηση έχει επανατοποθετηθεί και τώρα βρίσκεται πίσω από τον αριστερό αστράγαλο του αναβάτη. Φαίνεται να είναι ένα μηχανικό Öhlins (ένα TTX36 είναι η εικασία μας). Αλλά αυτό το δοκιμαστικό μουλάρι δεν είναι σαφώς ένα κορυφαίο μοντέλο από πλευράς specs, καθώς το μπροστινό πιρούνι δεν φέρει ένδειξη ηλεκτρονικής ρύθμισης.

Μια νέα εποχή λοιπόν ξεκινά στο Borgo Panigale, με σκοπό η δημιουργία αυτή να επαναπροσδιορίσει τον όρο SuperBike και να θέσει τις βάσεις για νέες επιτυχίες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Με το καλό λοιπόν…

Σπυρόπουλος Δημήτρης.



Frankie1099

29/12/1997 - : Σχεδον 20 χρόνια τωρα μοτοσυκλετιστής. Σχεδον 20 χρόνια ονειρευομαι στους 2 τροχους... και δεσμοδρομικά! Διαχειριστής και ιδρυτικό μέλος των DesmoRiders, σε όλη μου την ζωή ζώ δίπλα σε ιταλικές δημιουργίες. Είτε στους 2 της Μπολώνια, είτε στους 4 τροχους του Μιλάνου (εδω και 3 -πλεον- γενιές...). Καλούς Δρομους σε όλους! Επικοινωνείστε μαζί μου στο Frankie1099@outlook.com.


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved