Απορρίφθηκε η προσφυγή της FCA για το Μουσείο του Arese

Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Στην Ιταλία υπάρχει μια νομοθεσία για την ‘προστασία των πολιτισμικών αγαθών εθνικής κληρονομιάς και αξίας’ που βρίσκονται στα χέρια ιδιωτών, αυτά μπορεί να είναι από πίνακες η αντικείμενα μέχρι βίλες της Αναγέννησης.

Ο νόμος αυτός λέει ότι ο κάτοχος των αγαθών αυτών μπορεί να τα μεταβιβάσει η να τα πωλήσει κανονικά αλλά απαγορεύεται να μετακινηθούν εκτός Ιταλίας, αν είναι κινητά, η να μεταβληθεί το σχέδιο τους με όποιο τρόπο αν είναι ακίνητα. Επίσης πρέπει να είναι επισκέψιμα από το κοινό σε τακτά χρονικά διαστήματα, ενώ θα πρέπει να μπορούν να μελετηθούν ελεύθερα, κατόπιν συνεννόησης, από φοιτητές και σπουδαστές.

Πίσω στο 2011 η Fiat είχε κλείσει αιφνιδιαστικά το Museo Storico της Alfa Romeo στο Arese και η αιτιολόγηση της, ότι θα προχωρούσε σε ανακαίνιση του χώρου, δεν είχε πείσει τους Alfisti και κυριότερο δεν είχε πείσει τον νομικό σύμβουλο του Alfa Romeo Club του Milano που ζήτησε από το Υπουργείο Πολιτισμού να περιλάβει την συλλογή του Μουσείου ανάμεσα στα αγαθά που προστατεύονται από τον νόμο που προαναφέραμε.

Το Υπουργείο, ευτυχώς, έδρασε αστραπιαία και αμέσως εξέδωσε διαταγή για την προστασία ολόκληρης της συλλογής 120 αυτοκινήτων και άλλων 135 μεγάλων αντικειμένων, της ιστορικής επιγραφής μήκους 64 μέτρων που κοσμούσε την οροφή του κτιρίου, την επίπλωση, κάποιες εργαλειομηχανές, μεγάλο αριθμό κινητήρων αλλά και το ίδιο το κτίριο του Μουσείου αλλά ακόμα και κάποια μέρη του παλαιού εργοστασίου που δεν γκρεμίστηκαν (όπως η χαρακτηριστική ράμπα για τα αυτοκίνητα).

Όλα αυτά είχαν μεταφερθεί στο υπόγειο του Μουσείου και έμειναν κρυμμένα για 5 χρόνια περίπου, αν και τα περισσότερα από αυτά ακόμα ελπίζουν να ξαναβγούν στο φως.

Η Fiat έκανε αμέσως προσφυγή κατά της απόφασης αυτής, σε μια κίνηση που γέμισε περισσότερες ανησυχίες τους Alfisti αφού αν δεν υπήρχε ενδιαφέρον για την πώληση της συλλογής, όπως υποστήριζαν τότε τα στελέχη της, ως προς τι το κόλλημα για την αναγνώριση του Μουσείου ως ‘εθνικής κληρονομιάς και αξίας’? άλλωστε υπάρχει και αρνητικό προηγούμενο όταν η Fiat πούλησε όλη την συλλογή αυτοκινήτων της Lancia προτού ενημερωθεί το Υπουργείο Πολιτισμού.

Ευτυχώς που ο Andrea Vecchi, εξέχον μέλος του Alfa Club Milano και έγκριτος νομικός, ανέλαβε την υπεράσπιση της υπόθεσης και έδωσε αφιλοκερδώς μια νομική μάχη που κράτησε μέχρι προχθές, όποτε και το αρμόδιο όργανο αποφάσισε υπέρ του Ιταλικού Δημοσίου και ενέκρινε την δέσμευση της συλλογής.

Ο Κος Vecchi δήλωσε στον προσωπικό λογαριασμό του στο facebook πως ‘Έπειτα από 6 χρόνια έχουμε ένα χαρμόσυνο νέο: το TAR (σσ το αρμόδιο όργανο) απέρριψε οριστικά την ένσταση κατά της δέσμευσης του Υπουργείου Πολιτισμού. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Υπουργείο που πάντα μας υποστήριξε και μας πίστεψε. Τώρα το Μουσείο είναι πραγματικά ασφαλές και ανέγγιχτο’.

H FCA προς το παρόν δεν έχει σχολιάσει το γεγονός και δεν αναμένεται να προχωρήσει στην μόνη κίνηση που της απομένει, την μήνυση στο Ιταλικό Δημόσιο δηλαδή, γιατί θα βλάψει την εικόνα της και γιατί ως τώρα κανένα δικαστήριο δεν έχει ανατρέψει απόφαση του TAR όσων αφορά την προστασία πολιτισμικών αγαθών.

Πάντως η FCA στο μεταξύ προχώρησε στην ανακαίνιση του Μουσείου που τώρα ονομάζεται La Macchina del Tempo (η Μηχανή του Χρόνου) και στο οποίο εκτίθενται μέρος της συλλογής με 70 αυτοκίνητα και πλήθος αντικειμένων, το οποίο εγκαινιάστηκε το 2016 με την ευκαιρία της παρουσίασης της Alfa Romeo Giulia.

Η κοινότητα των Alfisti ευελπιστεί πως με την απόφαση αυτή η FCA θα προχωρήσει ταχύτερα στην ανακαίνιση και του υπόλοιπου κτιρίου ώστε να εκτεθεί πλήρως η συλλογή.

Το Μουσείο της Alfa Romeo στο Arese είναι ανοικτό κάθε μέρα, εκτός τρίτης, από τις 10:00 έως τις 18:00 και το εισιτήριο κοστίζει 12€, αν και υπάρχουν ειδικές προσφορές για παιδιά, σχολεία και groups.

Πάντως για όσους δεν αρκούνται στο Μουσείο του Arese υπάρχει και η αντιπροσωπεία F.lli Cozzi στην οποία αξίζει να πάει κανείς να δει την συλλογή που φυλάσσουν στο υπόγειο.

Νίκος Κουμπής



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved