Γιατί η Portofino δείχνει τον υβριδικό δρόμο της Ferrari…

H νέα Ferrari Portofino παρουσιάστηκε πριν μερικούς μήνες για να αντικαταστήσει την γερασμένη αλλά άκρως επιτυχημένη California, που στην τελευταία της εκδοχή φόρεσε μια detuned εκδοχή του νέου V8 biturbo κινητήρα της ονειρικής 488 GTB.

Η νέα τετραθέσια ανοικτή Ferrari αποτελεί ένα σημαντικό νέο σταθμό για την φίρμα, όχι τόσο γιατί δείχνει την απομάκρυνση από το Studio Pininfarina αφού σχεδιάστηκε in house, άλλωστε και η εικονική LaFerrari ήταν εσωτερικό σχέδιο, αλλά για πιο σοβαρούς και τεχνολογικούς λόγους.

Η Ferrari Portofino είναι το πρώτο μοντέλο από το Maranello στο οποίο εφαρμόζεται η τελευταία μέθοδος σχεδιασμού και κατασκευής του αλουμινένιου πλαισίου με κύριο στόχο την δραστική μείωση του βάρους. Είναι χαρακτηριστικό ότι το κομμάτι του πλαισίου του A pillar αποτελείται πλέον από μόλις 4 κομμάτια, ενώ στην California T ο αριθμός τους ήταν …21!

Η μείωση του βάρους επιτρέπει στην Portofino να έχει πιο κοφτερή οδική συμπεριφορά, καλύτερα φρένα, μικρότερη καταπόνηση σε ανάρτηση και ελαστικά και καλύτερη οικονομία καυσίμων, που στην εποχή μας είναι πλέον πολύ ψηλά στην κατάταξη των must, ακόμα και για τα supercars.

Στην πραγματικότητα όμως η Ferrari αναπτύσσει συνεχώς νέες τεχνολογίες για την μείωση του βάρους και για ένα άλλο λόγο: θέλει να μπορέσει να τοποθετήσει υβριδικά συστήματα σε περισσότερα οχήματα της γκάμας χωρίς όμως να έχει το μειονέκτημα της προστιθέμενης μάζας μπαταριών και υποσυστημάτων που θα μετέτρεπαν ένα supercar σε …φορτηγάκι Pick up με εντυπωσιακή περιβολή.

Η μείωση του βάρους του αρχικού πλαισίου ‘απελευθερώνει’ κιλά δηλαδή για τα επερχόμενα υβριδικά αυτοκίνητα από το Maranello. Θα δούμε δηλαδή ένα …κόκκινο δίπορτο Prius να βγαίνει απο την Via Abetone? μάλλον όχι, αφού ο χαρακτήρας της φίρμας θα επιβάλλει την ηλεκτροκίνηση ως υποβοηθητικό όργανο για την επίτευξη ανώτερων επιδόσεων και όχι ως αποκλειστικό μέσω κίνησης, άρα λειτουργία coasting με Ferrari μάλλον δεν θα υπάρξει. Από την άλλη έτσι λέγαμε και για Ferrari SUV και να που το σκέφτονται σοβαρά, οπότε?

Νίκος Κουμπής



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved