Fiat Tipo Πηγή φωτογραφίας fiatpress.com

Δοκιμάζοντας το Fiat Tipo

Fiat Tipo Πηγή φωτογραφίας fiatpress.com

Fiat Tipo Πηγή φωτογραφίας fiatpress.com

Τρεις μέρες μετά το δημοσίευμα μας σχετικά με τη καλή εμπορική πορεία του νέου Fiat Tipo – του «μικρού» οικογενειακού της Fiat – αποφάσισα να επισκεφθώ μια αντιπροσωπία της εταιρίας και να αποκτήσω μια μικρή εμπειρία – όση μου επέτρεπε ο περιορισμένος χρόνος ενός τυπικού test drive δηλαδή – του εν λόγω οχήματος που για κάποιο συγκεκριμένο λόγο, μου έχει τραβήξει τη προσοχή.

 

Θα συμφωνήσω καταρχήν έχοντας πλέον και μια ολοκληρωμένη εικόνα του οχήματος από κοντά πως δε πρόκειται περί κάποιου εντυπωσιακού οχήματος μα ούτως ή άλλως, δε πιστεύω πως στοχεύει στο να εντυπωσιάσει. Η Fiat έχει άλλα οχήματα γι’ αυτή τη δουλειά.

 

Πρόκειται όμως για ένα αυτοκίνητο που στοχεύει σε οποιονδήποτε αναζητά τη value for money λύση ενός οικογενειακού αυτοκινήτου αφού προσφέρεται με οικονομικούς κινητήρες και άριστο εξοπλισμό: cruise control, διάφορους αισθητήρες που σας απαλλάσσουν από ανιαρές διαδικασίες όπως ν’ ανάψετε τα φώτα ή να θέσετε σε λειτουργία τους υαλοκαθαριστήρες, πολύ καλή ασφάλεια, bluetooth για να συνδέεται ο κολλητός ή ο γιος και να τη βγάζετε στα ταξίδια με playlists που δε γουστάρετε μα και τόσα άλλα που ειλικρινά, δείτε το configuration στην επίσημη σελίδα της Fiat. Πάντως, σε άμεση σύγκριση με την 159 μου – ασχέτως που δεν ανήκουν στην ίδια κατηγορία – το Tipo τη ξεπερνά σε εξοπλισμό. Ναι, έχουν 10 χρόνια διαφορά μα αυτό που έχει σημασία κι εννοώ είναι πως ορισμένες επιλογές είναι πλέον ιδιαίτερα προσιτές.

Το Fiat Tipo που οδήγησα.

Το Fiat Tipo που οδήγησα.

Το Fiat Tipo που οδήγησα.

Το Fiat Tipo που οδήγησα.

 

Από χώρους, θα έλεγα πως μου θυμίζει την 156 (οι συγκρίσεις με τα αυτοκίνητα που είχα ή έχω είναι αναπόφευκτες και δύσκολα να κάνω με αυτοκίνητα για τα οποία δε γνωρίζω το παραμικρό) το οποίο σημαίνει πως τέσσερις ενήλικες θα κάτσουν μια χαρά και με άνεση. Δυστυχώς οι γονείς μου δε με έκαναν δύο μέτρα για να σας πω πόση άνεση διατίθεται αλλά – εδώ κρατηθείτε – διαθέτει 550 λίτρα χώρο αποσκευών! Η χαρά κάθε οικογενειάρχη και μαφιόζου.

Εσωτερικό του Fiat Tipo. Πηγή φωτογραφίας fiatpress.com

Εσωτερικό του Fiat Tipo. Πηγή φωτογραφίας fiatpress.com

151126_fiat_tipo_34

Εσωτερικό του Fiat Tipo. Πηγή φωτογραφίας fiatpress.com

 

Για το συγκεκριμένο test drive ζήτησα και ήταν διαθέσιμο το όχημα με τον νέο πετρελαιοκινητήρα 1.3 MultiJet II 95 ίππων και 20 κιλών ροπής με πεντατάχυτο σασμάν. Ένας κινητήρας που κινεί το Tipo αξιοπρεπέστατα, χωρίς τη παραμικρή αίσθηση αδυναμίας είτε στην εκκίνηση είτε σε ρεπρίζ. Πάντως, το ίδιο το αυτοκίνητο με την ανάλογη ένδειξη στη νέα ψηφιακή οθόνη στο κέντρο των οργάνων πίσω από το παχύ – διότι επάνω του η Fiat έβαλε όλο τον έλεγχο των διαφόρων συστημάτων – τιμόνι, υποδεικνύει πότε πρέπει να γίνεται η κάθε αλλαγή προς τα επάνω ώστε ο οδηγός να διατηρεί τα καλύτερα δυνατά επίπεδα κατανάλωσης.

 

Μια κατανάλωση που – σύμφωνα με όσα είδα στο trip – κυμαίνονταν στα 5,4λτ/100 ΧΛΜ! Αν μη τι άλλο, για ένα οικογενειακό sedan πολύ καλή τιμή και πόσο μάλλον αν σκεφτούμε ότι πρόκειται για ένα όχημα που εκτελεί χρέη test drive συνεπώς, μπορεί και να μην έχει δεχθεί ο κινητήρας τη καλύτερη προσοχή όσο αφορά την οικονομική οδήγηση. Παρ’ όλα αυτά, αξίζει να σημειωθεί ότι το Tipo έρχεται με 35άρι ρεζερβουάρ άρα στη Fiat είναι αρκετά σίγουροι για την αυτονομία του οχήματος. Όσο σκέφτομαι ότι το Ford Ka 2n Gen που έχουμε καίει 2 λίτρα πάνω ενώ είναι το μισό αυτοκίνητο…

 

Το τιμόνι ηλεκτρο-υδραυλικό (και με λειτουργία CITY για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι), τα φρένα εξαιρετικά, οι διαδρομές του κιβωτίου ολίγον μακριές (αν κι εδώ ισχύει το πως έχει μάθει ή καλύτερα, συνηθίσει κανείς) και το αμπραγιάζ ελαφρύ. Πρόκειται δηλαδή για ένα ευκολοδήγητο όχημα. Οι δε ανωμαλίες του οδοστρώματος (όπου οδόστρωμα βάλτε Ποσειδώνος και Βουλιαγμένης) απορροφώνται πολύ καλά κι έτσι μέσα στη καμπίνα επικρατεί ηρεμία ενώ ο παππούς της οικογένειας που υποφέρει από αρθριτικά, μάλλον δε θα παραπονεθεί.

Το εσωτερικό του νέου Fiat Tipo που δοκίμασα. Η ποιότητα των υλικών, σε επίπεδα ανάλογα της κατηγορίας.

Το εσωτερικό του νέου Fiat Tipo που δοκίμασα. Η ποιότητα των υλικών, σε επίπεδα ανάλογα της κατηγορίας.

 

Εν κατακλείδι – κι αυτό που μου έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον – είναι ότι η Fiat με το Tipo μας έδωσε ένα «μικρό» οικογενειακό όχημα με άριστο εξοπλισμό, χώρους, ασφάλεια, οικονομικό κι ευκολοδήγητο. Τι άλλο να ζητήσει κανείς, εκτός ίσως από τις περίπου 17.000 ευρώ (τόσο έκανε αυτό της δοκιμής) που θα πρέπει να καταβάλει για να το αποκτήσει;

 

Φώτης Β. Νάκος

 

 



Φώτης Νάκος

Πριν από αρκετά χρόνια ήρθε στη ζωή μου μια Alfa Romeo 156 και την έκανε - αυτοκινητιστικά - πιο ενδιαφέρουσα. Μαζί της πέρασα 8 υπέροχα χρόνια στα οποία απέκτησα εγκάρδιους φίλους, πήγα στο γάμο μου και γύρισα από το μαιευτήριο με το πρώτο μου παιδί. Μέτρησα εκατοντάδες γύρους στις πίστες των Μεγάρων και Σερρών. Ταυτόχρονα, έμαθα - κι αγάπησα - μια ιστορία άνω των 100 ετών που συνοδεύει αυτή τη μάρκα. Πλέον, τη ζω κι εγώ.


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved