Νέα συμφωνία Fiat με τα εργατικά συνδικάτα

Την υπογραφή μιας νέας συμφωνίας με 86.000 υπαλλήλους της υπέγραψε η Fiat, προκειμένου να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους, αλλά και να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η παραγωγικότητα των εργοστασίων της.

Η οικονομική κρίση, όπως αναμενόταν, χτύπησε την πόρτα και της γειτονικής Ιταλίας, με τον υγιή μέχρι πρότινος κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας της να συρρικνώνεται το 9μηνο που μας πέρασε, τόσο στην εγχώρια όσο και στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, το μερίδιο του γκρουπ Fiat την περίοδο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2011 μειώθηκε από το 8,2% που ανήλθε την αντίστοιχη περίοδο του 2010 στο 7,3%, με τα εργοστάσια της εταιρείας εντός Ιταλίας να σημειώνουν αντίστοιχα υψηλές οικονομικές ζημίες. Στο πλαίσιο αυτό, ο CEO της Fiat, Sergio Marchionne, σε συνεργασία με τα εργατικά συνδικάτα της χώρας, κατάφεραν πριν λίγες μόλις μέρες να υπογράψουν μια νέα συλλογική σύμβαση εργασίας που αφορά στο σύνολο 86.000 υπαλλήλους της. Όπως ήταν αναμενόμενο, για να ολοκληρωθούν με επιτυχία οι πολύμηνες ομολογουμένως αυτές διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές, έγιναν εκατέρωθεν παραχωρήσεις, ούτως ώστε, από τη μια μεριά να αυξηθούν οι βάρδιες και οι ώρες εργασίας προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγικότητα των κατασκευαστικών μονάδων της εταιρείας (κάτι που εδώ και μήνες το πάγιο αίτημα των διοικούντων του Γκρουπ Fiat) και από την άλλη να ικανοποιηθούν όσο το δυνατών περισσότερα από τα οικονομικά αιτήματα των εργαζομένων.

Τι ακριβώς περιλαμβάνει η νέα αυτή συμφωνία; Αύξηση στις βάρδιες όλων των εργοστασίων της Fiat που βρίσκονται εντός Ιταλίας, μείωση του χρόνου διαλλειμάτων των εργαζομένων και επιπλέον επενδύσεις της τάξης των 20 εκ. ευρώ. Ως… αντάλλαγμα, η συλλογική σύμβαση εργασίας που υπεγράφη δεσμεύει τους ιθύνοντες της Fiat στο να αυξήσουν όχι μόνο τους βασικούς μισθούς των εργαζομένων κατά 5,2%, αλλά και των αμοιβών των υπερωριών που οι τελευταίοι πραγματοποιούν, κατά 10%. Ταυτόχρονα, καθιερώνεται και η θέσπιση μπόνους παραγωγικότητας της τάξης των 600 ευρώ ανά εργαζόμενο, σε ετήσια βάση.

«Η επίτευξη της συμφωνίας δεν ήταν εύκολη, αλλά ο καθένας στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων κατάλαβε απολύτως ότι η διαιώνιση των μοντέλων του παρελθόντος, τα οποία είναι υπεύθυνα για την πτώση των εργοστασίων μας, δεν ήταν πλέον δυνατόν να συνεχιστεί», δήλωσε ο Sergio Marchionne, συμπληρώνοντας μάλιστα πως «η νέα αυτή σύμβαση θα δώσει τη δυνατότητα και στις δύο πλευρές να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά και, επιπλέον, εγγυάται ότι όλα τα υφιστάμενα δικαιώματα των εργαζομένων θα παραμένουν αμετάβλητα επιτρέποντας τους να είναι οι πρώτοι που θα επωφεληθούν από την αύξηση της παραγωγικότητας».

 

Πηγή: 4Τροχοί

 


Θεόφιλος Παπακώστας

Βαπτισμένος abarthακιάς και φαν της πίστας και του στριψίματος.


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved