Ο φόρος που πούλησε όλο το στοκ της Maserati…

H Maserati, όπως όλοι οι premium κατασκευαστές, ποντάρουν πολλά στην Κινεζική αγορά

H Maserati, όπως όλοι οι premium κατασκευαστές, ποντάρουν πολλά στην Κινεζική αγορά

 

Η Κίνα είναι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον Πλανήτη, και μέχρι η Ινδία να αναπτυχθεί καταλλήλως (και θα αργήσει….) αυτό δεν προβλέπεται να αλλάξει.

 

Στην χώρα του 1,5 δις κατοίκων οι ζάμπλουτοι είναι αμέτρητοι και όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες της κατηγορίας υπερπολυτελείας τους έχουν βάλει στο μάτι, ακόμα και η Aston Martin σκέφτεται την εξέλιξη ενός SUV, ο αγαπημένος τύπος οχήματος των Κινέζων.

 

Η νέα κυβέρνηση όμως του Προέδρου Xi Jinping θέλει να βάλει ένα φρένο στην σπάταλη ζωή της ελίτ των Κινέζων (βασικά απλώς να τους σπάσει τα νεύρα) και να περικόψει τις πωλήσεις πολυτελών αντικειμένων, και όχι μόνο αυτοκινήτων.

 

Αρχικά είχε αποφασιστεί η φορολόγηση με ποσοστό 25% επιπλέον σε όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα ενώ από τις 00:00 της Πέμπτης 1/12 εφαρμόστηκε ένα επιπλέον 10% σε όλα τα αυτοκίνητα με τιμή που ξεπερνά τα 1.3 εκατομμύρια yuan, τα ονομαζόμενα ‘αυτοκίνητα ultra-premium’.

 

Σε τι ωφέλησε αυτό την FCA? Μα στο ότι η Maserati μόλις είχε παραλάβει τεράστιο αριθμό Ghibli, Quattroporte και, κυρίως, Levante για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση, οι οποίες πωλήθηκαν μέσα σε μια ημέρα, μάλιστα γινόντουσαν ταξινομήσεις μέχρι τα μεσάνυχτα στο ηλεκτρονικό σύστημα του Κινέζικου Υπουργείου Μεταφορών.

 

 Maserati Levante

Maserati Levante

 

Το ίδιο, αν και σε πολύ μικρότερη κλίμακα, έπραξε και η Ferrari που διέθεσε όλο το στοκ για την Κίνα και όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα που βρίσκονταν εκεί μέσα σε μια νύχτα. Τον αγώνα δρόμου των …νυχτερινών πωλήσεων έτρεξαν και οι άλλοι κατασκευαστές αλλά για διαβολική σύμπτωση το στοκ τους ήταν σημαντικά μικρότερο οπότε είδαν ακόμα και να ακυρώνονται παραγγελίες αυτοκινήτων που θα παραδίδονταν το επόμενο διάστημα από πελάτες που προτίμησαν μια ετοιμοπαράδοτη Levante η Quattroporte

 

Όλο το σκηνικό βέβαια έφερε απλώς εφήμερη δημοτικότητα στον Πρόεδρο της Κίνας και πλασματικά νούμερα πωλήσεων αφού όλοι ξέρουμε ότι ένας φόρος 10% σε ένα αυτοκίνητο δεν είναι τίποτα για έναν δισεκατομμυριούχο οπότε σταδιακά η κατάσταση θα επιστρέψει στα πρότερα επίπεδα. Στο μεταξύ η Maserati έκλεψε μερικές εκατοντάδες πελάτες από Bentley κλπ.

 

ΥΓ: Στην Κίνα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η κυκλοφορία οχημάτων με ξένο αριθμό κυκλοφορίας, άρα φαινόμενα με Ferrari που φέρουν Βουλγάρικες πινακίδες δεν θα παρατηρηθούν.

 

Νίκος Κουμπής



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved