Σκεπτικός για την ηλεκτροκίνηση και την Tesla ο Marchionne

Ο Sergio Marchionne πρόσφατα δέχθηκε τον τίτλο του Επίτιμου Μηχανολόγου στην έδρα Μεκατρονικής του Πανεπιστημίου του Τρέντο και στο περιθώριο της εκδήλωσης απάντησε σε ερωτήσεις δημοσιογράφου του Quattroruote σχετικά με το μέλλον της αυτοκίνησης.

Ο Ιταλοκαναδός manager είναι αρκετά σκεπτικό για την διάδοση της ηλεκτροκίνησης, τουλάχιστον στη παρούσα φάση:
‘…τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαντάζουν ως ένα τεχνολογικό θαύμα, κυρίως για την μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων στις αστικές περιοχές, είναι όμως ένα δίκοπο μαχαίρι…’ είπε χωρίς να μασάει τα λόγια του, προσθέτοντας ‘…το να βιάζουμε την παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και να επιδοτείται η αγορά τους χωρίς να έχει γίνει μια εκτενής μελέτη για το που και πως παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια είναι μια διαδικασία επικίνδυνη για την ύπαρξη του πλανήτη μας…’ και συνέχισε ‘…προτού αποφασίσουμε ότι αυτά τα οχήματα αποτελούν τη λύση πρέπει να αναλογιστούμε τον πλήρη κύκλο ζωής αυτών των οχημάτων γιατί η εκπομπή ρύπων ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αν η ενέργεια παράγεται από ορυκτά (σσ πετρέλαιο, κάρβουνο, λιγνίτης κλπ) , είναι παρόμοια με εκείνη ενός σύγχρονου συμβατικού…’

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα εναλλακτικά καύσιμα και τόνισε ότι ‘…η έρευνα για την ηλεκτροκίνηση πρέπει να συνεχιστεί αυτόνομα και χωρίς περιοριστικές νομοθεσίες, συνεχίζοντας ταυτόχρονα την εξέλιξη των υπαρχουσών τεχνολογιών σε συνδυαστική μορφή. Είναι σίγουρα προτιμότερο να εξελιχτούν στο έπακρο οι κινητήρες εσωτερικής καύσης και να εξερευνηθεί η χρήση εναλλακτικών καυσίμων, πχ το μεθάνιο που από άποψη απόδοσης και ρύπων αποτελεί την καθαρότερη επιλογή…’

Για τη δέσμευση της FCA στην ηλεκτροκίνηση ο Marchionne έκανε κάποιες ρεαλιστικές σκέψεις, έχοντας ως παράδειγμα την περίπτωση του 500e: ‘…η FCA δουλεύει στο project της ηλεκτροκίνησης σε όλες τις μορφές τις αλλά για εμάς δεν αποτελεί μια λύση για το άμεσο μέλλον αφού δεν γίνεται να παραβλέψουμε κάποια δεδομένα. Για κάθε 500e που διαθέτουμε χάνουμε 20.000€, το λανσάρισμα του σε ευρεία κλίμακα θα ήταν μια μαζοχιστική πράξη…’

Στο θέμα αυτό επέστρεψε μετά από λίγες ήμερες με δηλώσεις του στο άνοιγμα του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης όπου τόνισε ότι αυτή τη στιγμή η FCA δεν διαθέτει κάποιο μοντέλο που να αποτελεί την ιδανική βάση για ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα και αναφέρθηκε με θαυμασμό στην Tesla του Elon Musk, χωρίς όμως να αφήσει μια μπηχτή για τις πελώριες επιδοτήσεις που λαμβάνει η αμερικανική βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων για το κάθε αυτοκίνητο που πωλεί αφού είπε για το περιβόητο Model 3 των 35.000 δολαρίων πως ‘…αν μου δείξει ο Musk το business plan και πως μπορεί να είναι βιώσιμο, θα το αντιγράψω.’

Από τις δηλώσεις αυτές φαίνεται πως ο Marchionne δεν είναι διατεθειμένος να ακολουθήσει την μόδα των ηλεκτρικών οχημάτων, τουλάχιστον όχι στην ευρεία κλίμακα της Fiat, αν και είναι γνωστό πως η Maserati ετοιμάζεται να παρουσιάσει plug in hybrids και μια αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της Alfieri, προφανώς όμως κινούμενη στο χώρο των halo models η όποια ‘χασούρα’ από την επένδυση θα αποσβεστεί από το τεράστιο κέρδος των συμβατικών εκδόσεων.

πηγή: Quattroruote

Νίκος Κουμπής



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved