Συνεχίζεται η θετική πορεία της Alfa Romeo

Το ότι η Giulia ήταν το πρώτο μέρος της αναγέννησης της Alfa Romeo και η Stelvio το δεύτερο -και πιο σημαντικό από άποψη πωλήσεων- είναι κάτι γνωστό και που έχει γραφτεί και ειπωθεί δεκάδες φορές. Η θεωρία όμως πολλές φορές απέχει απο την πράξη και γι’αυτό το λόγο παρακολουθούμε την εμπορική πορεία της νέας γενιάς Alfa Romeo, ώστε να διαπιστώσουμε αν το εγχείρημα τελικά ανταμείβεται και για να βγάλουμε ταπεινά το καπέλο στη BMW που πήρε την συνταγή της Alfa των 60ies, ΔΕΝ ΤΗ ΠΑΡΑΤΗΣΕ ΠΟΤΕ και ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΕ ΣΤΟ ΕΠΑΚΡΟ, και τελικά ανάγκασε την διοίκηση της FCA να κάνει αυτοκριτική και να …θυμηθεί την ιστορία της για να (προσπαθήσει να) κατακτήσει και πάλι την κορυφή της κατηγορίας, αν όχι με απόλυτα νούμερα τουλάχιστον σε αίσθηση και …sheer driving pleasure που λεν στο Μόναχο.

Η Giulia λοιπόν φαίνεται πως κατάφερε τον σκοπό της να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της Alfa Romeo αλλά και να γίνει αντικείμενο σοβαρής συζήτησης ακόμα και ανάμεσα σε αυτούς που τελικά δεν την επέλεξαν, είναι μάλιστα η πρώτη φορά από την εποχή της 156 που μια Alfa Romeo είναι τόσο πολύ υποψήφια αγοράς ανάμεσα σε μη-Alfisti.

Η Stelvio από την άλλη έκανε την υπέρβαση και πλέον έχει ξεφύγει εντελώς από τον στενό κύκλο οπαδών της Alfa Romeo και αντλεί αγοραστές από την αφρόκρεμα του ανταγωνισμού, ανάβοντας τους προβολείς της ακόμα και στην κορυφαία Porsche Q5, εχμ Macan. Ο Μάιος έκλεισε και σιγά σιγά ανακοινώνονται οι επιδόσεις της Alfa στις σημαντικότερες αγορές οπότε ας ρίξουμε μια ματιά

Ιταλία:

Στην εγχώρια αγορά είναι αναμενόμενο πως η Alfa Romeo θα καταγράψει μια εξαιρετική επίδοση, και η προσδοκία επαληθεύεται αφού η Giulia βρίσκεται στην θέση της γενικής κατάταξης της κατηγορίας D και στην κορυφή της υποκατηγορίας Premium με ποσοστό 17,6%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά και τον πρωτοπόρο Audi A4. Συγκεκριμένα η Alfa ταξινόμησε 1.339 Ιουλίες έναντι 1.233 Audi A4 εκ των οποίων τα 1.170 ήταν Avant, μία παραλλαγή αμαξώματος που η Giulia δεν θα αποκτήσει. Συνολικά για το πρώτο πεντάμηνο του 2017 η Giulia βρίσκεται στη δεύτερη θέση πίσω από το Audi Α4 με 4.461 αυτοκίνητα έναντι 5.300 αλλά η πορεία φαίνεται πως είναι θετική και μέχρι το τέλος του έτους η πρωτιά της D Premium θα ανήκει στην μπερλίνα της Alfa.
Η Stelvio από την άλλη σημείωσε 935 ταξινομήσεις και μπορεί σε απόλυτο νούμερο να υπολείπεται της Giulia (κάτι που αναμένεται να ανατραπεί σύντομα) αλλά ξεκίνησε με κρότο αφού από τον πρώτο μήνα πλήρους διάθεσης κατέκτησε την θέση της γενικής κατάταξης των SUV‘s και Crossovers όλων των κατηγοριών, πίσω μόνο από το ομόσταβλο Jeep Renegade, και την πρώτη θέση της κατηγορίας D-Premium των SUV’s καταγράφοντας σχεδόν της διπλάσιες πωλήσεις σε σχέση με το δεύτερο Audi Q5 και με μερίδιο αγοράς 13,9%.
Η Giulietta κατέγραψε πτώση με 1.649 αυτοκίνητα και βγήκε από το Top 10 της κατηγορίας της για πρώτη φορά στην σχεδόν δεκάχρονη πορεία της.
Συνολικά η Alfa Romeo τοποθέτησε 4.601 αυτοκίνητα, με αύξηση πωλήσεων κατά 32%, με συνολικό ποσοστό αγοράς 2,25% για τον μήνα Μάιο ενώ αν υπολογίσουμε το πρώτο πεντάμηνο οι συνολικές πωλήσεις είναι 20.501 αυτοκίνητα με την αύξηση να είναι 34% και το συνολικό μερίδιο αγοράς  2,16%.

Για τις υπόλοιπες σημαντικές Ευρωπαϊκές αγορές τα στοιχεία δεν είναι ακόμα τόσο αναλυτικά αλλά καταγράφονται ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά νέα.

Γαλλία:

Οι Γάλλοι αγαπούν ιδιαίτερα της Alfa Romeo και είναι η δεύτερη σημαντικότερη αγορά της φίρμας, μετά της Ιταλίας, και αυτό φαίνεται και από τα νούμερα των πωλήσεων. Για το 2017 η Alfa Romeo τοποθέτησε στην Γαλλία 3.359 αυτοκίνητα, +28,7% σε σχέση με το πρώτο πεντάμηνο του 2016 ενώ τον Μάιο ο δείκτης έκανε άλλη μια σούζα με +58%.

Γερμανία:

Μπορεί να είναι λιγότεροι αλλά οι φανατικότεροι ‘εκτός έδρας’ Alfisti της Ευρώπης είναι στη Γερμανία και εκεί η (πρώην) Μιλανέζικη φίρμα βρίσκεται για τον Μάιο στο +46,5%. Για το 2017 μέχρι τώρα οι συνολικές πωλήσεις είναι 2.508 αυτοκινήτων, κυρίως Giulia καθώς η Stelvio άρχισε να ταξινομείται στα τέλη του προηγούμενου μήνα και δεν πρόλαβε να καταγράψει την πλήρη δυναμική της, και συνολική απόδοση +82,1%.

Ισπανία:

Την εντυπωσιακότερη μηνιαία αύξηση πωλήσεων κατέγραψε η Ισπανική αντιπροσωπεία της Alfa Romeo με ένα θεαματικό +121%, δείγμα του ότι και εκεί η Stelvio αναμενόταν με ανυπομονησία. Συνολικά 1.620 Ισπανοί έγιναν ιδιοκτήτες μιας καινούργιας Alfa Romeo μέσα στο 2017 δίνοντας στην φίρμα μια αύξηση πωλήσεων κατά 32%.

Μεγάλη Βρετανία:

Στον αντίποδα των θετικών εξελίξεων στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι η Βρετανική αγορά που βρίσκεται σε ταραγμένα νερά λόγω Brexit και των εκλογών που τελικά αποσταθεροποίησαν περισσότερο την κατάσταση. Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότερες αντιπροσωπείες πραγματοποιούν τεράστιες εκπτώσεις για να ρευστοποιήσουν τον στόλο τους προτού αλλάξει το νομικό πλαίσιο συνεργασίας με την ΕΕ, μια πολιτική ‘τοξικών πωλήσεων’ που η FCA δεν θέλησε να ακολουθήσει με αποτέλεσμα να χάσει ηθελημένα ένα μεγάλο ποσοστό της αγοράς. Έτσι η Alfa Romeo, που ακόμα δεν διαθέτει την Stelvio σε δεξιοτίμονη έκδοση, καταγράφει μια πτώση 20% για τον Μάιο ενώ στην συνολική πορεία του έτους ως τώρα βρίσκεται σχεδόν στο ίδιο σημείο με το 2016 με -1,6% και 2.253 αυτοκίνητα, που τουλάχιστον είναι όμως ακριβότερα (Giulia αντί για Giulietta και Mito) και πιο κερδοφόρα.

Εν αναμονή της πλήρους διάθεσης της Stelvio φαίνεται πως οι στόχοι πωλήσεων που έχει θέσει η FCA είναι εφικτοί και αυτό είναι που ενδιαφέρει τους Alfisti ώστε μέρος των κερδών που θα φέρουν τα απαραίτητα SUV θα διατεθούν για την εξέλιξη των πολυπόθητων Coupe’ και Spider που όλοι αναμένουμε.

Νίκος Κουμπής

 

 



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved