Τα οικονομικά στοιχεία της FCA Group για το τρίτο τρίμηνο του 2017

Το τρίτο τρίμηνο για το 2017 αποδείχτηκε πολύ καλό για την FCA. Πέρα από τις συνήθεις αισιόδοξες προοπτικές του Sergio Marchionne, η οικονομική κατάσταση του ιταλοαμερικανού κατασκευαστή αυτοκινήτων είναι σταθερή και πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση. Αυτό είναι το πρώτο συμπέρασμα που βασίζεται στα πλήρη οικονομικά αποτελέσματα του τριμήνου που δημοσιεύθηκαν . Βασικά, η εταιρεία είναι πιο κερδοφόρα στην ίδια ποσότητα αυτοκινήτων που πωλούνται.  Αυτά είναι καλά νέα για τους επενδυτές, καθώς η FCA γίνεται πιο αποτελεσματική με την τρέχουσα δομή της.

maxresdefault

Το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι η FCA γίνεται όλο και πιο αποτελεσματική χάρη στον συνδυασμό όγκου πωλήσεων και προϊόντος σε δύο βασικές περιοχές: Λατινική Αμερική και Ασία-Ειρηνικός. Το μεγαλύτερο μέρος της βελτίωσης του δείκτη καθαρού περιθωρίου κέρδους  από τα κέρδη προ τόκων και φόρων  προήλθε από τους υψηλότερους όγκους πωλήσεων και τις τιμές στην Λατινική Αμερική και τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις από τις εκρήξεις του λιμένα Tianjin που συνέβησαν πριν από δύο χρόνια. Με άλλα λόγια, η εταιρεία βελτίωσε τα καθαρά κέρδη χάρις σε περισσότερα Jeep που πωλήθηκαν στη Βραζιλία, αλλά και χάρη στις λιγότερες πωλήσεις στόλων στις ΗΠΑ, οι οποίες είχαν αρνητικό αντίκτυπο στις παραδόσεις των αυτοκινήτων, αλλά ήταν καλές στα καθαρά κέρδη.

FCA 2

Με τα τελευταία αποτελέσματα είναι ακόμη πιο σαφής η στρατηγική διαχείρισης που εστιάζεται στα πιο κερδοφόρα τμήματα. Αυτό σημαίνει παραγωγή μεγάλων Pick ups και SUV στις ΗΠΑ και περισσότεροι Jeep στη Βραζιλία, την Ινδία, την Κίνα και την Ευρώπη. Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην περιοχή του  Ελεύθερου Εμπορίου Βόρειας Αμερικής, η ανάπτυξη του περιθωρίου κέρδους στην Ευρωπαϊκή αγορά επιβραδύνεται. Δύο σημαντικές δυνάμεις συνέβαλαν σε αυτό το αποτέλεσμα: Οι μειώσεις εξαγωγών στο Ηνωμένο Βασίλειο και ότι η εταιρεία αύξησε το ενδιαφέρον της στις μεγάλες αγορές. Τα οικονομικά αποτελέσματα δεν έδειξαν ότι τα τρέχοντα επίπεδα πωλήσεων για τις Alfa Romeo Giulia και Stelvio απέχουν ακόμη πολύ από τον στόχο της εταιρείας.

Fiat-Tipo-2016-(6)
Με βάση τα παραπάνω, η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 910 εκατ. € , Αυξημένα κατά 50% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του περασμένου έτους. Αυτό είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα που συνέβαλε στη βελτίωση του Δείκτη καθαρού περιθωρίου κέρδους  στο 3,4% από 2,3% το τρίτο τρίμηνο του 2016. Καθώς τα έσοδα για το τρίμηνο μειώθηκαν κατά 1,6%, η βελτίωση στα καθαρά κέρδη εξηγείται μόνο από την αποδοτικότερη διάρθρωση του κόστους, η οποία αναφέρει τον πολύ καλό τρόπο με τον οποίο ο Marchionne διαχειρίζεται την εταιρεία.

FCA 3

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο προκύπτει από τα αποτελέσματα του τριμήνου που δημοσίευσαν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αυτήν την εβδομάδα. Ο όμιλος Volkswagen πούλησε κατά την ίδια περίοδο 2,4% περισσότερα αυτοκίνητα από την FCA, αλλά τα καθαρά κέρδη του ήταν 1,3% υψηλότερα. Με άλλα λόγια, το καθαρό κέρδος ανά πωλούμενη μονάδα ήταν 430€ για τον όμιλο VAG και 810€ για την FCA. Βέβαια, τα αποτελέσματα της Γερμανικής εταιρίας εξηγούνται από τις πρόσθετες προβλέψεις για το θέμα του dieselgate  με ειδικά κονδύλια ύψους 2,6 δισ. € τα οποία είχαν αναγνωριστεί για το τρίτο τρίμηνο.

FCA 4

Ενώ η VW Group πωλεί περισσότερα αυτοκίνητα, και αναμένεται να έχει αυξημένη ανάπτυξη με την άφιξη νέων  SUV, και κερδίζει λιγότερα χρήματα, άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη κάνουν το ακριβώς ανάποδο . Η Volvo  επιβεβαιώνει τη θετική της πορεία κατά το τρίτο τρίμηνο, με τα καθαρά κέρδη να αυξάνονται κατά 89% στα 259 εκ. €. Ο Σουηδός κατασκευαστής κέρδισε 1.904 € ανά αυτοκίνητο που πωλήθηκε χάρη σε ένα καλύτερο μείγμα προϊόντων που περιλαμβάνονται από τα  S90 και V90 και υψηλότερους όγκους πωλήσεων για το XC60. Η Daimler χρειάστηκε να αντιμετωπίσει την αύξηση των εξόδων της εγγύησης, η οποία επηρέασε την καλή της απόδοση, με τα καθαρά κέρδη να υποχωρούν  κατά 17% στα 2,268 Δις €. Ωστόσο, έχει ένα από τα υψηλότερα κέρδη ανά αυτοκίνητο που πωλούνται μεταξύ όλων των κατασκευαστών αυτοκινήτων, στα  2.752 € ανά αυτοκίνητο.

Πηγή:  https://fiatgroupworld.com/2017/10/29/fcas-earningscar-in-q3-17-almost-doubled-vw-groups/amp/?__twitter_impression=true



Γιώργος Φωτεινός

Tα πρώτα είκοσι μου χρόνια τα πέρασα είτε οδηγός, είτε συνοδηγός μέσα σε Fiat και κάθε σαββατοκύριακο παρακολουθώντας τον Schumi να δίνει τον καλύτερο του εαυτό με τον Cavallino Rampante. Ανέκαθεν ότι όχημα κατείχα αναζητούσα συνεχώς προδιαγραφές, στατιστικά, γεγονότα και κάθε είδους πληροφορία σαν μοντέλα αλλα και της εταιρίας κατασκευής και έτσι τις λάτρεψα όλες του Fiat Group λόγω της σπουδαίας ιστορίας που έχουν στην ιστορία της αυτοκίνησης, ενστερνίζοντας την αυτοκινητιστική κουλτούρα των Ιταλών οι οποίοι ποτέ δεν είδαν το αυτοκίνητο ως βιομηχανικό προϊόν αλλά μέρος της παθιασμένης ζωής τους και έτσι δεν μπορώ να φανταστώ την ζωή μου δίχως ιταλικό αυτοκίνητο ιδίως Alfa Romeo.


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved