Τελικά θα υπάρξει νέο Punto?

Σε μερικούς μήνες, ίσως και πριν το τέλος του έτους, το αειθαλές Punto της Fiat θα σταματήσει να διατίθεται. Ήδη έχουν κοπεί επιλογές εξοπλισμού και κινητήρων και είναι γνωστό πως το εργοστάσιο του Melfi ετοιμάζεται για το Phase out του μοντέλου και ετοιμάζει μία τελική μεγάλη παρτίδα για να σταλεί στους αντιπροσώπους της Fiat για τελικές πωλήσεις χωρίς παραγγελία αλλά μόνο από διάθεση stock.

Το Fiat Punto ανέκαθεν ήταν το σημαντικότερο μοντέλο της γκάμας της Fiat και πολλές φορές, ίσως περισσότερες απ’ότι θα έπρεπε αν η διοίκηση ήταν πιο προσεκτική, κλήθηκε να σώσει την παρτίδα χάρις στις εξαιρετικές πωλήσεις του. Τώρα είναι η δύσκολη στιγμή που πρέπει η FCA να αποφασίσει αν θα επενδύσει ένα σεβαστό ποσό για τη δημιουργία μίας νέας γενιάς, που όμως θα μπει σε μια ιδιαίτερη μάχη με σκληρούς ανταγωνιστές που μάχονται με ανελέητα χτυπήματα προσφορών και εκπτώσεων που δεν αφήνουν σχεδόν κανένα κέρδος στον κατασκευαστή.

Οι κύριες εναλλακτικές για την FCA είναι ουσιαστικά τρεις, η κάθε μία από τις οποίες οδηγεί σε διαφορετικούς δρόμους και απαιτεί την κατάλληλη προσαρμογή:

Επιλογή Νο1
Εξελίσσεται μια ευρωπαϊκή έκδοση του Argo, με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες της νέας γενιάς Fire Fly απόδοσης 100 και 180 ίππων από 1.3 λίτρα καθώς και τις νεότερες εκδόσεις των diesel 1.3 και 1.6 λίτρων για να ανταγωνιστεί τα Renault Clio, Peugeot 208 και VW Polo που αλωνίζουν την Ευρωπαϊκή αγορά. Σε αυτή τη περίπτωση θα πρέπει να είναι αρκετά premium στη κατασκευή, για να μπορεί να σταθεί με τα πολύ υψηλά standards που έθεσαν οι τελευταίες γενιές των ανταγωνιστών, του και να αποβάλλει αρκετά την εικόνα value for money που το χαρακτήρισαν στην συνείδηση του αγοραστικού κοινού. Το νέο Punto θα μπορούσε να παράγεται στην Ιταλία, κάτι που θα ικανοποιούσε τα συνδικάτα, και γιατί θα χρειαζόταν να παίξει το χαρτί του ‘made in Italy’ για να δικαιολογήσει την τσιμπημένη τιμή του σε σχέση με τα απωανατολικά προϊόντα. Η μεγάλη δυσκολία έγκειται στο ότι η FCA θα πρέπει αναπροσαρμόσει προς τα επάνω το Tipo, που παίζει πολύ πετυχημένα το χαρτί της χαμηλής τιμής ενώ ακόμα και σε διαστάσεις κατατάσσεται κάτω από Golf, Astra και Megane και πολύ κοντά στα χαμηλότερης κατηγορίας αδελφάκια του. Ο κίνδυνος είναι ότι θα δημιουργηθεί ένα μοντέλο που θα κανιβαλίσει ένα πετυχημένο μέλος της γκάμας, και μάλιστα σε μια κατηγορία πολύ χαμηλής κερδοφορίας.

Render υποτιθέμενης 5θυρης έκδοσης του νέου Punto η Primo

Επιλογή Νο2
Πάλι στη βάση του Argo αφού δεν υπάρχει χρόνος, και λόγος, για εντελώς καινούργιο πλαίσιο αλλά με πιο περιορισμένη διαφοροποίηση από το Λατίνο εξάδελφο για περιορισμό του κόστους. Οι κινητήρες θα είναι πάλι οι Fire Fly αλλά, τουλάχιστον αρχικά, μονάχα στις πιο οικονομικές ατμοσφαιρικές εκδοχές του. Το νέο μοντέλο θα σήμαινε μια στροφή στην ιστορία του και φημολογείται ότι θα μπορούσε να ονομαστεί ‘Primo‘. Η επιλογή υλικών και διάκοσμου θα τοποθετούσε την νέα γενιά αυτοκινήτων κατηγορίας B της Fiat σε μια ακόμα πιο value for money υποκατηγορία, στα πρότυπα του Fiat Tipo και άρα θα απομακρυνόταν από τον ιστορικό ανταγωνισμό των Clio, Corsa και Polo για να τοποθετηθεί απέναντι σε πιο οικονομικές επιλογές. Ταμειακά αυτή η επιλογή ενδέχεται να είναι και η πιο σωστή αφού υψηλότερο κέρδος θα εξασφάλιζε και η παραγωγή του αυτοκινήτου στη Σερβία, εκεί όπου τώρα κατασκευάζεται το 500L, που δεν έπιασε στην αγορά όσο ήλπιζαν οι Ιταλοί.

Επιλογή Νο3
Το Punto μας αφήνει χρόνους και πάπαλα. Δεν αντικαθίσταται από κάποιο άμεσο συνεχιστή αλλά από μια 5θυρη εκδοχή του 500 που θα είναι ουσιαστικά μια πιο μικρή, χαμηλή και δικίνητη εκδοχή του άκρως επιτυχημένου 500x. Σε αυτή τη περίπτωση, και με χαμηλότερο στόχο πωλήσεων λόγο τσιμπημένης τιμής, το κέρδος ανά αυτοκίνητο είναι εξασφαλισμένο αφού το πείραμα του 500 κρίνεται ως άκρως επιτυχημένο, ενώ το πρεστίζ που έχει το ντιζαϊνάτο μικρό αυτοκίνητο, θα επιτρέπει τη διάθεση του αυτοκινήτου σε τιμή ελαφρώς υψηλότερη από του ανταγωνισμού. Μπορεί να διαθέσει και πλήρη γκάμα κινητήρων χωρίς να επηρεάσει το Tipo, μιας και στη συνείδηση του κόσμου η γκάμα του 500 τείνει να διαχωρίζεται νοητά από τις υπόλοιπες επιλογές και να κρίνεται ουσιαστικά σαν ξεχωριστό brand.

Έτσι θα μπορούσε να είναι το 5θυρο 500 η 600

Και το κερασάκι?
Υπάρχει λοιπόν και μια υπο-πλοκή στο όλο θέμα και έχει να κάνει με …τη Lancia. Σωστά! η FCA δεν έχει αποφασίσει να σκοτώσει την δημοφιλή, αλλά εμπορικά αποτυχημένα, μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων και αναγνωρίζει ότι τα τελευταία 30 χρόνια έχει ταυτίσει την εικόνα της και με το Y10 και στη συνέχει σκέτο Ypsilon, που ήταν πάντα μια πιο πολυτελής έκδοση μοντέλων της Fiat. Αν λοιπόν η FCA θέλει κάποια στιγμή να επαναφέρει τη Lancia και με ένα Ypsilon θα πρέπει να φροντίσει να αφήσει κάποιο χώρο στη γκάμα μοντέλων της. Οπότε θα πρέπει να κατευθυνθεί στην επιλογή 2 (περίπτωση ‘Primo’) η 3 (5θυρο 500 η ‘600′) ώστε να μην υπάρξει σύγκρουση. Αν πάλι αποφασιστεί η επιστροφή της Lancia μόνο με μοντέλα πολυτελείας και Halo models (μια νέα Thema, αποκλειστικά integrale, στη βάση της Alfa E-segment, μια ‘037’ με βάση την 4C η την Giulia Coupe’ και μια ‘Integrale’ αντι A45 και RS3 με βάση την Giulietta), τότε δεν τίθεται θέμα.
Το ίδιο συμβαίνει όμως και αν απλώς αφήσουν την Lancia στη λήθη του χρόνου, κάτι που απευχόμαστε όλοι.

Νίκος Κουμπής


Tagged: , , , ,


Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved