Τι GTi, τι RS, τι …mp3!

driver-selfie

Ήρθε το τέλος? Πραγματικά τα αυτοκίνητα θα περιοριστούν στο να είναι καταναλωτικά αγαθά η θα αντισταθούν κάποιες γενναίες εταιρίες και η αυτοκίνηση –με την φιλοσοφική της έννοια- θα παραμείνει ζωντανή? Τελικά είμαστε καταδικασμένοι να λουστούμε το i-car?

fordsony

Μια διαφήμιση της Ford μου έδωσε τροφή για σκέψη. Νομίζω πως η διαφήμιση αυτή αποτελεί την καλύτερη απάντηση στο ερώτημα που θέτουμε οι βενζινοκέφαλοι εδώ και μερικά χρόνια: ‘Γιατί δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά?’ Μα είναι απλό! Εδώ και αρκετά χρόνια οι νέοι έχουν αποκοπεί από την αυτοκίνηση όπως την μάθαμε και την αγαπήσαμε εμείς οι λίγο παλιότεροι, τα αυτοκίνητα τους φαίνονται παντελώς αδιάφορα και τελικά δίνουν σημασία μονάχα στον εξοπλισμό άνεσης και αν διαθέτουν θύρα για το i-pad η usb και Bluetooth.

Με το ζόρι ξέρουν να ανοίξουν το καπό και έννοιες όπως ‘πίεση ελαστικών’ η ‘ιξώδες λαδιού’ νομίζουν ότι τις κατέχουν μονάχα μηχανολόγοι στη Nasa και ότι στην τελική ‘ρε αδερφέ θα το πάω για σέρβις (αν και όταν πληρωθώ…)’.

Και από αυτούς που ‘ασχολούνται’ οι περισσότεροι έμαθαν περί αυτοκινήτων από το Fast and Furious και το MAX Power και περιορίζουν τις γνώσεις τους στο ‘τετρακοσάρι’, στα ‘άλογα’ και αξιολογούν τα αυτοκίνητα με τη μονάδα μέτρησης της κολόνας.

Τα αυτοκίνητα όμως εξελίχθηκαν και έφτασαν εκεί που είναι σήμερα χάρη στο όραμα των μηχανολόγων, των πιονιέρων που ήθελαν να σπάσουν κάποιο ρεκόρ η που απλά δεν δέχτηκαν ποτέ την απάντηση ‘αυτό δεν γίνεται’ και έψαχναν τρόπους να ξεπεράσουν δυσκολίες και εμπόδια.

Άνθρωποι όπως ο Vincenzo Lancia η ο Andre’-Gustav Citroen καινοτόμησαν και μας προσέφεραν απλόχερα τις ιδέες τους και τα οράματα τους. Ο πρωταρχικός τους σκοπός ήταν η ίδια η πρόοδος και όχι το απόλυτο κέρδος.
Γι’ αυτό όμως και καταστράφηκαν… αποτέλεσαν τους ‘χρήσιμους ηλίθιους’ της αυτοκινητοβιομηχανίας και αφού επωμίστηκαν το κόστος της εξέλιξης, της βιομηχανικής εφαρμογής αλλά και της έρευνας αγοράς δια της πρακτικής οδού (η ‘αλάνθαστη’ μέθοδος φτιάξτε το εσείς και θα δούμε ποιος θα το πάρε και πόσο…) άφησαν ένα δρόμο στρωμένο με ροδοπέταλα για τους στυγερούς εκμεταλλευτές της μηδενικής πρωτοπορίας (ονόματα δεν κάνουμε, οικογένειες δεν θίγουμε… έτσι Henry?).

Γιατί όταν κάποιος σκοτώνεται να φτιάξει αυτοφερόμενα πλαίσια, ανεξάρτητα ηλεκτρικά κυκλώματα, υδραυλικές αναρτήσεις, ικανά φρένα, σωστές αναρτήσεις και κινητήρες με υψηλή απόδοση στο λίτρο την ώρα που άλλοι παλεύουν με ταμπούρα, αερόψυκτους κινητήρες και αμαξώματα δεινοσαύρων πρέπει να αναγνωρίζεται και από το αγοραστικό κοινό που όμως τελικά κατευθύνεται τεχνηέντως σε πιο απλές και τελικά οπισθοδρομικές λύσεις.

Γιατί όμως μας εκπλήσσει αυτό? Η ζωή επιβραβεύει την μετριότητα, την ικανότητα να ΜΗΝ ξεχωρίσεις…

Ακόμα και η Ford όμως, όπως και οι όμοιες της σε φιλοσοφία Toyota, VW και όλοι οι Κορεάτες αλλά περισσότερο οι Fiat και Peugeot έπρεπε να θυμίσουν που και που στον κόσμο ότι φτιάχνουν αυτοκίνητα και όχι λευκές ηλεκτρικές συσκευές. Έτσι μας χάρισαν εξαιρετικά οχήματα και προέκυψαν τα Ford RS όλων των γενιών, οι Celica, τα Corrado VR6 τα άπειρα σπορ Fiat και Abarth και οι μικρές βόμβες της Γαλλίας με το όνομα Rallye που ουδεμία σχέση είχαν με τα λοβοτομημένα οικογενειακά της φίρμας.

Αυτά όμως υπήρξαν γιατί υπήρχε και ο κόσμος που τα αναζητούσε… σήμερα? Βλέπω ξανά τη διαφήμιση της Ford και θλίβομαι γιατί αντί να πουλήσουν το εξαιρετικό κράτημα και αίσθηση του τιμονιού των σύγχρονων Fiesta και Focus χαίρονται που έχουν …Bluetooth!

Προφανώς γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών αυτά ρωτάει στους πωλητές και προφανώς γιατί οι πωλητές έχουν προϋπηρεσία στο …Πλαίσιο! Θυμάμαι ένα πωλητή της Alfa Romeo που είχε μια 159 Ti και πήγαινε τάπα τους υποψήφιους αγοραστές στην Ιερά Οδό για να του δείξει πως συμπεριφέρονται τα διπλά ψαλίδια στο εσάκι με την αρνητική κλίση… στα @@ του το Bluetooth (που έτσι για την ιστορία, το είχε).

Θέλω να παραμείνω αισιόδοξος όμως! Θέλω να πιστεύω ότι τελικά ο ανθρώπινος παράγοντας για μερικά χρόνια ακόμη θα βασιλεύει και στα βατά αυτοκίνητα. Όσο υπάρχει το τμήμα R&D στο handling της Ford… όσο υπάρχει η Alfa Romeo με τον αιώνιο κάλο στον εγκέφαλο τους… όσο υπάρχει ///M-Division στην BMW (ελπίζοντας ότι δεν θα καταλήξει σε απλό πρόγραμμα και εξάτμιση στα SUV) και όσο υπάρχουν άνθρωποι σαν τον φίλο μου τον Αλέξανδρο που σχεδιάζει Alfa και Maserati και κινείται καθημερινά με Renault Fuego, 5άρι και …Avantime (για να καταλάβετε πόσο άρρωστος είναι) και λιώνει για Busso και GTV υπάρχει ελπίδα, και η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.

Γι’ αυτό Ford χέσε μας με το Bluetooth και πώρωσε μας με ένα RS500!

ΥΓ: Μαθαίνω ότι στο χορό των αυτοκινήτων θα μπει και η Apple, μια χαρά! Θα σου κάνει το δίπλα αμάξι suggest για Candy Crash στο φανάρι και θα αποβλακωθεί ο κόσμος ακόμη περισσότερο.

Νίκος Κουμπής

Bonus: Δες πως διαφήμιζε η Alfa την 75:



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved