Το R&D του Borgo Panigale ξαναχτυπά: Carbon Fiber Öhlins!

Στην στήλη αυτή, έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο Ιταλικό R&D. Ένα τμήμα το οποίο, κατά την γνώμη του συντάκτη, αποτελεί την κορωνίδα στο χώρο των δύο τροχών. Και το εντυπωσιακότερο όλων στην κουβέντα αυτή είναι ότι όταν αναφερόμαστε στο… Ιταλικό R&D δεν εννοούμε ένα εργοστάσιο, έναν όμιλο ή κάτι συγκεκριμένο αλλά μια ολόκληρη κουλτούρα δαιμόνιων μηχανικών. Μηχανικών που τιμούν κάθε γράμμα της λέξης αυτής παίζοντας συνεχώς με υλικά, δομές, αρχιτεκτονικές και στοιχεία της φυσικής, της χημείας και της ορυκτολογίας για να καταφέρουν σε τελικό στάδιο να… ολοκληρώσουν όσα στους νόμους των μαθηματικών φαντάζουν αδιανόητα.

Τελευταία καυτή δημιουργία ήταν και η εφαρμογή ανθρακονημάτηνων αναρτήσεων στις μοτοσυκλέτες MotoGP απο το εργοστάσιο του Borgo Panigale. To νέο ήρθε να ταρακουνήσει τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού -εν μέσω καυσωνα- και να προκαλέσει συζητήσεις επί συζητήσεων σε όλων τον πλανήτη όταν δημοσιεύτηκε από το asphaltandrubber . Ας δούμε όμως αναλυτικά περί τίνος πρόκειται…

Αν και αρχικά μοιάζει δύσκολο να εντοπιστεί, με μια πίο προσεκτική ματιά στην Ducati Desmosedici του 2017 θα παρατηρήσετε ότι κάτι ασυνήθιστο συμβαίνει στην μπροστινή ανάρτηση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι Öhlins και Ducati συνεργάστηκαν για την ανάπτυξη νέας τεχνολογίας πιρουνιών στο μπροστινό σύστημα, δημιουργώντας αναρτήσεις με πιρούνι από άνθρακα.

Οι αναρτήσεις από ανθρακόνημα της Öhlins χρησιμοποιούνται στις μοτοσυκλέτες των Andrea Dovizioso και Jorge Lorenzo, αρχής γενομένης από τον αγώνα στο Κατάρ και διακρίνονται από το ματ μαύρο φινίρισμα στους σωλήνες τους και τα χρυσά άκρα.

Το πιρούνι της Öhlins αυτό είναι πολύ φιλικό και συντελεί στην εξοικονόμηση βάρους, αλλά το κυριότερο προτέρημα του, σύμφωνα με το online portal, είναι πως είναι αισθητά ελαφρύτερο στην αίσθηση οδηγώντας το. Εκτός όμως από την απλή εξοικονόμηση βάρους, ο πιθανότερος σκοπός της χρήσης των αναρτήσεων από ανθρακονήματα είναι και η ρύθμιση και η βελτίωση της ακαμψίας της μπροστινής ανάρτησης.

Δεν αποτελεί άλλωστε μυστικό ότι η μοτοσυκλέτα της Ducati στα MotoGP έχει πρόβλημα στην είσοδο της στροφής και ειδικότερα στο μέσο της γωνίας της. Και η επίλυση αυτού του προβλήματος αποτελούσε τον βασικότερο πονοκέφαλο των μηχανικών εδώ και αρκετό διάστημα.

Αυτό που πιθανότατα προσπαθούν να κάνουν οι Öhlins και Ducati, με τους σωλήνες ινών άνθρακα, δεν ειναι απλά να μειώσουν το συνολικό βάρος του τμήματος αλλά, χρησιμοποιώντας διαφορετικές πλέξεις στις ίνες και νέες τεχνικές κατασκευής, που να ταιριάζουν περισσότερο στο πιρούνι αυτό, θέλουν να βοηθήσουν τους αναβάτες του εργοστασίου της Μπολώνια  να λάβουν περισσότερη πληροφόρηση από την Desmosedici στο turn-in.

Το σύστημα αυτό λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο με τις αναρτήσεις 6D Flex που ανέπτυξε η MotoCzysz για το δικό της πρότζεκτ στα MotoGP, αν και η Öhlins επιτυγχάνει ένα παρόμοιο αποτέλεσμα χρησιμοποιώντας έναν πολύ απλούστερο σχεδιασμό.

Οι αναρτήσεις 6D Flex που ανέπτυξε η MotoCzysz για τα MotoGP

Η λύση αυτή, με τις ίνες από άνθρακα είναι αρκετά έξυπνη, καθώς είναι δύσκολο να ρυθμίσεις το μπροστινό σύστημα με τη σωστή ακαμψία, ειδικά όταν μια μοτοσικλέτα κλίνει σε αυτά τα επίπεδα. Αυτό είναι και το μεγάλο μειονέκτημα του συμβατικού σχεδιασμού των μπροστινών αναρτήσεων, διότι όσο μεγαλύτερη κλίση επιτυγχάνει μια μοτοσυκλέτα, τόσο περισσότερη πληροφόρηση χρειάζεται ο αναβάτης για να κινηθεί γρήγορα.

Όταν μια μοτοσικλέτα γέρνει όλο και περισσότερο, η τριγωνομετρία της κατάστασης αυτής υποδεικνύει ότι χρησιμοποιούνται όλο και λιγότερες δυνατότητες της ανάρτησης των πιρουνιών, επειδή οι αναρτήσεις κινούνται μόνο προς τα επάνω και προς τα κάτω. Και εδώ είναι που η ευελιξία στα καλάμια μιας ανάρτησης από υλικό που να επιτρέπει μια ελεγχόμενη παραμόρφωση και στον εγκάρσιο άξονα παίζει ιδιαίτερο ρόλο, μαζί με την συνολική ακαμψία στο σασί στο σύνολό του.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για την δημιουργία μιας εύκαμπτης μοτοσυκλέτας, βασισμένη στον σχεδιασμό του πλαισίου, αλλά είναι ουσιαστικά αδύνατο να ρυθμιστεί η ακαμψία των σωληνώσεων του μπροστινού πιρουνιού, καθώς οι μεταλλικοί σωλήνες πρέπει να είναι αρκετά ισχυροί ώστε να συγκρατούν τις δυνάμεις διεύθυνσης και πέδησης. Χρησιμοποιώντας όμως τις ίνες άνθρακα, η ανάρτηση αυτή της Öhlins μπορεί να ρυθμιστεί και τις δύο αυτές ιδιότητες, ανεξάρτητα την μία από την άλλη, δίνοντας στην Ducati εν δυνάμει τεράστια δυναμικότητα για περεταίρω εξέλιξη στα MotoGP.

Σίγουρα λοιπόν, με βάσει όλα τα παραπάνω, είναι και η πρωτοποριακή αυτή ανάρτηση ένας από τους παράγοντες που συντελούν στην πολύ δυνατή χρονιά που διανύει η GP17. Το μόνο που μένει είναι να δούμε είναι σε ποιο επίπεδο θα αξιοποιήσουν οι άνθρωποι του Ducati Corse αυτό το νεοτερισμό. Το πλέον βέβαιο είναι όμως, ότι η GP17 έχει βελτιωθεί αισθητά αποδεικνύοντας πως η Ducati Corse κινείται στο δρόμο της επιτυχίας.

 

Απόδοση: Σπυρόπουλος Δημήτρης.

Πηγή: asphaltandrubber.com



Frankie1099

29/12/1997 - : Σχεδον 20 χρόνια τωρα μοτοσυκλετιστής. Σχεδον 20 χρόνια ονειρευομαι στους 2 τροχους... και δεσμοδρομικά! Διαχειριστής και ιδρυτικό μέλος των DesmoRiders, σε όλη μου την ζωή ζώ δίπλα σε ιταλικές δημιουργίες. Είτε στους 2 της Μπολώνια, είτε στους 4 τροχους του Μιλάνου (εδω και 3 -πλεον- γενιές...). Καλούς Δρομους σε όλους! Επικοινωνείστε μαζί μου στο Frankie1099@outlook.com.


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved