‘Όλα τα λεφτά’ η Alfa Romeo 8C 2900 Spider Touring

frontpage

 

Όλα τα ρεκόρ τιμής για προπολεμικό αυτοκίνητο έσπασε η Alfa Romeo 8c 2900 Tipo B Lungo Spider  της Carrozzeria Touring σε δημοπρασία που διοργάνωσε η RM Auctions.

 

Το συγκλονιστικά όμορφο αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού της Alfa Romeo έπιασε 19.800.000 δολάρια, και μπορεί να μην έφτασε τα προσδοκόμενα 25 εκ. αλλά και πάλι μπήκε άνετα στην κορυφή της λίστας.

 

Ολίγη ιστορία:

H σειρά 8C της Alfa Romeo δημιουργήθηκε το 1930 από τον ιδιοφυή Vittorio Jano,  για να καταλάβουν οι νεότεροι ήταν κάτι σαν μίξη Adrian Newey και Paolo Martinelli, για την συμμετοχή σε αγώνες Grand Prix και έμεινε στην παραγωγή με συνεχής εξέλιξη και σε διάφορες μορφές μέχρι το 1939.

 

Η ονομασία 8C αναφέρεται στον εν σειρά 8κύλινδρο κινητήρα 2.3 λίτρων που δημιούργησε ο Jano το 1930 και που συμμετείχε για πρώτη φορά σε αγώνα στην Mille Miglia του 1931. Στις εκδόσεις παραγωγής υπήρξαν δύο εκδοχές: η 8C 2300 που παράχθηκε μεταξύ 1931 και 1935 και η ανανεωμένη έκδοση, με μεγαλύτερη διαδρομή, 8C 2900 από το 1936 μέχρι το 1941.

 

Αρχικά η Alfa Romeo δεν διέθετε τις 8C σε ιδιώτες αλλά δεν άργησε να πάρει την απόφαση να πουλήσει το σασί, χωρίς αμάξωμα, με τον κινητήρα και την μετάδοση ώστε να μπορούν επιλεγμένες Carrozzerie (Touring, Pininfarina, Castagna, Zagato και Brianza) να κατασκευάζουν αμαξώματα κατά παραγγελία. Τα διαθέσιμα σασί ήταν δύο, το Lungo (μακρύ) και το Corto (κοντό).

 

Παρ’ όλα αυτά κάποια σασί δέχθηκαν αμαξώματα από τους Graber, Tuscher και Worblaufen στην Ελβετία και Frigoni στην Γαλλία ενώ και η ίδια η Alfa Romeo μετασκεύασε κάποια αγωνιστικά σασί με δικά της αμαξώματα για επιλεγμένους και επιφανείς πελάτες.

 

Η 8C 2900 Tipo B δρόμου παρουσιάστηκε το 1936 και είχε αρκετές βελτιώσεις όσων αφορά την απόσβεση της ανάρτησης και την άνεση των επιβατών. Ο κινητήρας ήταν πιο αποδυναμωμένη έκδοση του αγωνιστικού του Le Mans με απόδοση 180 ίππων, έναντι 220 της αγωνιστικής, και έφερε τροχούς 19 ιντσών που φιλοξενούν υδραυλικά ταμπούρα 17 ιντσών.

 

Το 1937 κατασκευάστηκαν δέκα αυτοκίνητα και το 1938 είκοσι δύο ενώ άλλο ένα αυτοκίνητο συναρμολογήθηκε από ανταλλακτικά αποθήκης το 1941. Τα περισσότερα σασί ‘ντύθηκαν’ από την Carrozzeria Touring και μερικά από την Pininfarina.

 

Η 2900 Tipo B Spider Lungo Touring θεωρείται ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ και για τους συλλέκτες αποτελεί ένα από τα πιο ποθητά μοντέλα. Για να κατανοήσουμε πόσο ποθητή είναι να αναφέρουμε ότι δεύτερο πιο ακριβό προπολεμικό αυτοκίνητο (πάλι Alfa Romeo….), η 8C 2300 Monza έφτασε τα 11.990.000 δολάρια.

 

Οι φωτογραφίες της πάντως είναι δωρεάν…

 

Νίκος Κουμπής

 

8c-2900-touring-spider-lungo

 

8c-2900-touring-spider-lungo_2

 

8c-2900-touring-spider-lungo_3

 

39-alfa-romeo-8c-2900b-2

 

 

1939-alfa-romeo-8c-2900b-touring-spyder

 

1939-alfa-romeo-8c-2900b-lungo-touring-spider-1

 

alfa-romeo-8c-03

 

alfa-romeo-8c-04

 

touring_spider_lungo



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved