50 Χρόνια Fiat 124 Spider

417777_576862745667837_1405009749_n

 

Στις 3 Νοεμβρίου 2016 το Fiat 124 Spider έγινε ακριβώς 50 ετών. Το εικονικό roadster της Fiat που ακόμα διχάζει τους Ιταλόφιλους συλλέκτες για το κατά πόσο ήταν καλύτερο από την Alfa Romeo Spider παρουσιάστηκε στο κοινό στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Torino το 1966.

 

Σχεδιασμένο από το Studio Pininfarina, ξεχώρισε αμέσως χάρη στις σωστές αναλογίες, το επιθετικό αλλά κομψό μπροστινό μέρος και την έντονη ακμή των πίσω φτερών που έφτανε μέχρι τις πόρτες στο πλάι.

 

14947653_1769001113348690_1691488210441412780_n

Πλαϊνή όψη του κλασικού Fiat 124 Spider

Αμέσως έγινε μεγάλη επιτυχία καθώς κινητήρας του Lampredi και το άριστο ζύγισμα του αλλά και η προσιτή του τιμή το έκαναν το αυτοκίνητο σύμβολο της νεολαίας που άρχιζε να απολαμβάνει το οικονομικό boom της δεκαετίας του ’60.

 

Από το 1966 μέχρι το 1982 παρήχθη από την Fiat και από το 1983 μέχρι το 1985 από την Pininfarina με την ονομασία Azzurra Spider για την Ευρώπη και Europa Spider στις ΗΠΑ.

 

Ξεκίνησε την καριέρα του με κινητήρα 1.4 λίτρων και 90 ίππων που εξελίχθηκε σε διάφορες εκδοχές όπως 1.6 108 και έπειτα 110 ίππων ενώ αξιοσημείωτη ήταν και η έκδοση Abarth με σταθερό hard top, καπό από fiberglass, αλλαγές στην ανάρτηση και κινητήρα 1.8 λίτρων 130 ίππων.

 

 

Fiat 124 Spider Abarth

Fiat 124 Spider Abarth

 

Αγωνιστικό Fiat 124 Spider Rally

Αγωνιστικό Fiat 124 Spider Rally

 

Μετά την πετρελαϊκή κρίση και με τους νέους κανονισμούς όλη η γκάμα κινητήρων έχασε αρκετή δύναμη ενώ έπρεπε να έρθει η έκδοση 2000 Spider του 1982 για να περάσει πάλι η ιπποδύναμη τους 100 ίππους και να φτάσει τους 102.

 

Όταν η Fiat αποφάσισε να μην επενδύσει επιπλέον χρήματα για την ενημέρωση του μοντέλου σύμφωνα με τα νέα Αμερικάνικα standards τα ηνία πήρε ο Pininfarina που το μετονόμασε και συνέχισε την παραγωγή του για άλλα 2 χρόνια.

 

Ο δίλιτρος κινητήρας απέκτησε λίγη ακόμα δύναμη και έφτασε τους 105 ίππους ενώ εξελίχθηκε και μια έκδοση με υπερσυμπιεστή Volumex, η VX (όπως η αντίστοιχη Lancia Beta) με 135 ίππους.

 

Pininfarina Spider Europa

Pininfarina Spider Europa

Την ιστορία του αρχέτυπου 124 Spider θέλει να επαναλάβει η Fiat με το νέο 124 Spider που εξελίχθηκε μαζί με την Mazda και που μοιράζεται το πλαίσιο και το σαλόνι με το Mx-5 τελευταίας γενιάς.

 

Ακριβώς για να τιμήσει το γεγονός ότι η μεγαλύτερη αγορά του 124 Spider ήταν αυτή των ΗΠΑ η αναβίωση του μοντέλου παρουσιάστηκε το 2016 στο Σαλόνι του Los Angeles.

 

Παρουσίαση του νέου 124 Spider στο Los Angeles

Παρουσίαση του νέου 124 Spider στο Los Angeles

 

Σε αντίθεση με τον ιαπωνικό αδελφάκι του, το νέο 124 Spider έχει πιο ψαγμένο σχέδιο στο αμάξωμα, με σαφής αναφορές στο ιστορικό 124 του 1966, αλλά και πιο ήπια ρύθμιση στην ανάρτηση για πιο άνετες διαδρομές, ενώ την μεγάλη διαφορά την κάνει το γεγονός ότι εφοδιάζεται με υπετροφοδοτούμενο κινητήρα multiair 1.4 λίτρων και 140 ίππων για την Ευρώπη και 160 ίππων για τις ΗΠΑ.

 

Fiat 124 Spider 2016

Fiat 124 Spider 2016

Τον ρόλο του ‘καθαρόαιμου’ έχει αναλάβει η σύγχρονη έκδοση του 124 Spider Abarth με απόδοση 170 ίππους αλλά κυρίως με την sport ανάρτηση, τα μεγάλα φρένα και το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.

Το νέο Abarth 124 Spider και το κλασικό Fiat 124 Abarth

Το νέο Abarth 124 Spider και το κλασικό Fiat 124 Abarth

Θα καταφέρει άραγε το νέο Spider να πατήσει στα χνάρια της δημιουργίας του Pininfarina και του Aurelio Lampredi?

Νίκος Κουμπής

 

50 χρόνια ιστορίας:

 

50anniversary_frontpage_2

 

50anniversary_1

 

50anniversary_2

 

50anniversary_3

 

50anniversary_4

 

14908295_1769001166682018_1061575139746731266_n

 

14956017_1769001226682012_3883022499228573128_n

 

newego_large_t_77761_312868



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved