500Χ Restyling και το νέο brand ‘500’

Εδώ και αρκετό καιρό τριγυρνούν στα περίχωρα του Pomigliano D’Arco διάφορα πρωτότυπα της επερχόμενης ανανεωμένης έκδοσης του crossover 500X.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η ανανέωση θα είναι αρκετά εκτεταμένη και θα εκεπταθεί και στην επικαιροποίηση της γκάμας των κινητήρων με τη χρήση, για πρώτη φορά σε ‘ευρωπαϊκό’ μοντέλο της νέας γενιάς κινητήρων ‘Firefly‘.

Οι νέοι κινητήρες της γενιάς GSE (Global Small Engine) της Fiat Powertrain Technologies έχουν σχεδιασμό τύπου modular που επιτρέπει εύκολες παραλλαγές με 3,4 η ακόμα και 5 κυλίνδορυς και την τοποθέτηση της είτε εγκάρσια, είτε διαμήκης. Προς το παρόν θα κάνουν την εμφάνιση τους ο νέος τρικύλινδρος 1.ο λίτρου και απόδοσης 100 ίππων, που σταδιακά θα αντικαταστήσει τον 0.9 TwinAir, και τετρακύλινδρος 1.3 λίτρων που, ανάλογα με την έκδοση, φτάνει τους 180 ίππους ενώ συνδυάζεται και με mild-hybrid σύστημα 48V.

Πρόσφατη φωτογραφία του νέου 500X με λιγότερο καμουφλάζ

Παράλληλα θα αποσυρθεί ο E-Torq των 110 ίππων και θα λάβουν νέο λογισμικό οι υπάρχοντες 1.4 βενζίνης και οι diesel 1.3, 1.6 και 2.0 λίτρων.

Υπάρχουν και ανεπιβεβαίωτες φήμες για έκδοση Abarth 200 η 240 ίππων.

Αναμένεται να παρουσιαστεί στις 4 Ιουλίου, ανήμερα των γενελίων του 500.

Και τι γίνεται γενικότερα με το 500?

Στην ετήσια αναφορά στους μετόχους φαίνεται καθαρά ότι οι Fiat Auto SpA, η Fiat Professional SpA και η Lancia Automobiles SpA βρίσκονται ‘υπο διάλυση’. Με μια επιφανειακή ανάγνωση θα έλεγε κανείς ότι πάνε για λουκέτο αλλά η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν διάφορα σενάρια για το μέλλον της Fiat και το κλείσιμο είναι το πλέον απίθανο.

Σύμφωνα με δηλώσεις του Sergio Marchionne η μάρκα Fiat θα υποχωρήσει στην Ευρώπη, ενώ ταυτόχρονα θα ενισχυθεί στις αναδυόμενες αγορές της Λατινικής Αμερικής, για να αφήσει ‘ζωτικό χώρο’ στα πιο επικερδή μοντέλα της γκάμας 500 τα οποία θα τοποθετηθούν ως γκάμα ενός ξεχωριστού brand, το ‘500‘.

Η μεγάλη επένδυση στην ανανέωση του ‘X‘ δείχνουν ότι η FCA υπολογίζει έντονα στην πορεία της σειράς 500 και η πολύ θετική ανταπόκριση της αγοράς ως τώρα δείχνουν ότι η απόφαση είναι η σωστή. Το ‘βασικό’ 500 βρίσκεται στην αγορά εδώ και 11 χρόνια, η τωρινή γενιά είναι ουσιαστικά ένα μεγάλο face lift, και ακόμα δεν έχει σημειώσει πτώση στις πωλήσεις του. Έχοντας κάνει ολοκληρωτική απόσβεση της επένδυσης εδώ και πολύ καιρό, κάτι που δεν μπορεί να εξασφαλίσει κανένα ‘mainstream’ μοντέλο, το ‘500άκι’ είναι η κότα με τα χρυσά αυγά για τη Fiat και την ίδια πορεία φαίνεται πως θα έχει το 500X ενώ το L θα χρειαστεί μια διόρθωση στην επόμενη γενιά του για να φέρει μεγαλύτερη επιτυχία.

Το σενάριο αυτό επιβεβαιώνεται και απο την παρουσία της Fiat στα Social Media όπου το 500 έχει τη δική του ξεχωριστή σελίδα και οντότητα ενώ όλα τα υπόλοιπα μοντέλα, μαζί με το επίσης premium 124 Spider, είναι μαζί.

Και η Lancia?

Για το μέλλον της Lancia είναι όλα κάπως ρευστά, με τον Sergio Marchionne να δηλώνει πως ‘δεν αποκλείει τίποτα’. Εκτιμάται πως το οριστικό κλείσιμο της φίρμας μάλλον δεν είναι ρεαλιστικό καθώς αφήνει ανοικτή τη πόρτα εκμετάλλευσης του ένδοξου ονόματος απο τρίτους, και τα επικρατέστερα σενάρια θέλουν τη μετατροπή της σε niche κατασκευαστή με εναλλακτικού τύπου κινητήρες, κάτι σαν τη Tesla. Επίσης θα μπορούσε να δρομολογηθεί η παρουσίαση 2-3 ξεχωριστών μοντέλων που θα παίρνουν μηχανικά μέρη απο το άνω ράφι του Gruppo και θα διατέθενται σε ακριβές τιμές.

Βέβαια όποια και να είναι η απόφαση, και θα τη μάθουμε στο Investors Day σε 20 μέρες, δεν θα έχει άμεση εφαρμογή και θα μας πάρει διάφορα, μάλλον πολλά σύμφωνα με τη παράδοση της FCA,  5ετή πλάνα μέχρι να δούμε κάτι απτό.

Νίκος Κουμπής

Photo Credit: Passioneautoitaliane.com Motor1.com



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved