Alfa Romeo 159. Equivoco!

Alfa Romeo 159 2011 Πηγή εικόνας: alfaromeopress.com

Alfa Romeo 159 2011 Πηγή εικόνας: alfaromeopress.com

Πριν από 11 χρόνια, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, παρουσιαζόταν η Alfa Romeo 159 (τύπος 939) ως αντικαταστάτρια της 156. Μια «κόρη», αποτέλεσμα ενός προβληματικού γάμου μεταξύ GM και FIAT που εκτός της κατάληξης που είχε την ίδια ακριβώς χρονιά με τη «γέννηση» της, άφησε αυτή τη κόρη με ορισμένα προβλήματα – όπως κάθε παιδί που βιώνει ένα διαζύγιο.

 

Ως αποτέλεσμα, η 159 παρ’ ότι βασιζόταν σε μια premium πλατφόρμα, ήταν πιο ευρύχωρη και άνετη, μακράν ασφαλέστερη και με μια από τις καλύτερες τιμές στρεπτικής ακαμψίας αμαξώματος στη κατηγορία μέχρι σήμερα, δυστυχώς απέτυχε να πείσει τη πλειοψηφία των ιδιοκτητών 156 (..και όχι μόνο) να προχωρήσουν στην αντικατάσταση τους.

 

Ο πρώτος, γνωστότερος και πιο συχνός λόγος εξήγησης αποτυχίας του μοντέλου είναι το βάρος της 159 (πρόβλημα που μοιράζεται με τις αδελφές Brera και Spider) – μια μείωση 45 κιλών το 2008 δεν κατάφερε τίποτα ουσιαστικό. Ο δεύτερος, η επιλογή (..και επίδοση) των κινητήρων που είτε αποτύγχαναν να κινήσουν ικανοποιητικά την 159 σε αντιστοιχία με την 156 είτε τα κατάφερναν μεν, κόστιζαν δε σε καύσιμο (..και αργότερα) σε φόρο και τέλη κυκλοφορίας. Για παράδειγμα, μια 156 1.6 Twin Spark 120 ίππων είναι πιο γρήγορη, πιο σβέλτη και πιο πρόθυμη από μια 159 1.8 Twin Phaser 140 ίππων. Ο 1.750 turbo με τη καλύτερη αναλογία ίππων, ροπής και κυβικών (ειδικά για την Ελλάδα) δυστυχώς άργησε.

 

Ο τρίτος (..και αυτό μπορεί να το διαπιστώσει κάποιος που θα ζήσει αρκετά με μια 159) ήταν η προσπάθεια της Alfa Romeo να φέρει την 159 σε ευθεία αντιπαράθεση με το τότε γερμανικό ανταγωνισμό, η οποία και πέτυχε! Ως αποτέλεσμα όμως, χάθηκε ο «Alfa Romeo factor”, ο «Alfa virus” αν θέλετε.

 

Alfa Romeo 159 2011 Πηγή εικόνας: alfaromeopress.com

Alfa Romeo 159 2011 Πηγή εικόνας: alfaromeopress.com

Πως μπορώ βέβαια να εξηγήσω τι εννοώ χρησιμοποιώντας μονάχα το γραπτό λόγο..; Θα προσπαθήσω με μια αναφορά στην 156, την οποία η 159 αντικαθιστούσε (..ή μήπως όχι;):

 

Η 156 είναι ένα ελαφρύ sedan όχημα με κινητήρες Twin Spark, JTS και V6 Busso που όλοι τους διακρίνονται για την ευστροφία τους, τη προθυμία τους να σηκώσουν στροφές, την απόδοση τους «εκεί ψηλά» και εν τέλη, τη fun to drive συμπεριφορά στο δρόμο. Η πληροφορία του τιμονιού είναι εξαιρετική (πατάς φτερό μύγας σε χωματόδρομο και το καταλαβαίνεις), τα φρένα επίσης, για το στήσιμο της έχουν γραφτεί τόσα και τόσα, το δε σχέδιο της μέσα κι έξω, sexy. Όχι υπερβολικό αλλά πανέμορφο και διαχρονικό ενώ το σύνολο φωνάζει ότι είναι μια Alfa Romeo. Συνεπώς, τα προαναφερθέντα προβλήματα της 159 δεν υπάρχουν.

 

Άλλες λεπτομέρειες, όπως η απουσία θέσης για ένα μπουκαλάκι νερό που είχε εξηγηθεί σε μια συνέντευξη τύπου ότι πρόκειται περί ενός αυτοκινήτου για οδήγηση και μόνο. Το κοντέρ χιλιομέτρων που τα πολλά, δε τα έβλεπες αν δεν είχες αρκετά χαμηλά το κάθισμα, με την εξήγηση ότι δεν ήθελαν στην Alfa Romeo να τρομάζει ο οδηγός..! Λεπτομέρειες μεν, που έκαναν και κάνουν τη διαφορά δε, συμπληρώνοντας την εικόνα της 156 απέναντι στον ενθουσιώδη, ιταλόφιλο οδηγό!

 

Η 156 σε προκαλεί ακόμη και σήμερα, είτε οδηγείς την 1.6 Twin Spark των 120 ίππων είτε την 3.2 V6 (GTA) των 250 ίππων να πατήσεις το γκάζι και να διαγράψεις μια διαδρομή με στροφές. Σε προκαλεί να την ακούσεις, να της φερθείς λίγο «άγρια». Την ακούς ενώ είναι κλεισμένη στο γκαράζ, να σε φωνάζει να τη πας βόλτα! Γενικώς, σε προκαλεί!

 

Η 159 πάλι, όχι.

 

Μια 159 (κατά τη προσωπική μου γνώμη) ομορφότερη και ειδικά η SW έκδοση, μεγαλύτερη, με μια μούρη τόσο επιθετική και ένα «κώλο» με τις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων να σε προϊδεάζουν για το..κάτι παραπάνω. Ασφαλέστερη, πολύ καλά εξοπλισμένη από άποψη αυτοματισμών και άνεσης που η Alfa Romeo την έθεσε Π.Χ. απέναντι στη C -class της Mercedes Benz αλλά εσύ βρίσκεσαι να τη συγκρίνεις με την E -Class…! Εν μέρει, δικαίως (τα είπαμε στην αρχή για τη πλατφόρμα). Με ορισμένους κινητήρες (2.0 JTDm 170 ίππων, 2.2 JTS 185 ίππων, 2.4 JTDm 210 ίππων, 3.2 V6 Twin Phaser 260 ίππων και τον αργοπορημένο 1.75 turbo των 200 ίππων) οι οποίοι προσέφεραν ικανοποιητικές επιδόσεις, δε χαρακτηρίζονταν ως αργοί ή αδύναμοι (προς Θεού) αλλά.. Ναι μεν, αλλά..!

 

Alfa Romeo 159 SW Πηγή εικόνας: alfaromeopress.com

Alfa Romeo 159 SW Πηγή εικόνας: alfaromeopress.com

Η «κόρη» λοιπόν, παρά τα πολλά προτερήματα της, είχε δυστυχώς και ορισμένα θέματα. Θέματα που δε μπορούσε εύκολα κάποιος να καταπνίξει μέσα του και να πάει στην Alfa Romeo, αγοράζοντας τη και αποχαιρετώντας  για πάντα την 156 – έτσι πιστεύω τουλάχιστον καθώς δε ξεχνώ ότι πουλήθηκαν 240.000 159 και σίγουρα αρκετές εξ’ αυτών αντικατέστησαν κάποια 156.

 

Αξίζει ν’ αναφερθεί ότι στο τελευταίο τεύχος (αρ. 241) του περιοδικού Drive, γίνεται σύγκριση μεταξύ της 156 και της νέας Giulia και πόσα άλλαξαν τα τελευταία 20 χρόνια. Εύλογα λοιπόν μπορεί ν’ αναρωτηθεί κανείς γιατί η σύγκριση δεν έγινε με την 159 ή γιατί δε συμπεριλαμβάνεται μέσα στο συγκριτικό. Στο μυαλό του δημοσιογράφου δε θα μπω ούτε δίνω κάποια εξήγηση για λογαριασμό του.

 

Δίνω όμως τη δική μου η οποία λέει πως πολύ απλά η Giulia είναι η πραγματική αντικαταστάτρια της 156 που δυστυχώς άργησε δύο δεκαετίες. Διότι η Giulia αξίζει να πάρει τη θέση της 156, ως η αμέσως επόμενη οικογενειακή berlina, μια Alfa Romeo “μολυσμένη” ως τη τελευταία βίδα από τον Alfa virus. Χωρίς καμία «γερμανική» επέμβαση που στο κάτω – κάτω δεν έχει ανάγκη. Δε θα γράψω όμως περισσότερα για τη νέα Giulia, όχι ως ότου έχω ιδία εμπειρία μαζί της.

 

Πριν από 2 χρόνια και όντως ιδιοκτήτης μιας 156 1.6 Twin Spark 120 ίππων την οποία επανέφερα σε κατάσταση βιτρίνας (κι έκανα και κάτι παραπάνω) και την οποία οδηγούσα για 8 συναπτά έτη, αποφάσισα να την αντικαταστήσω με μια 159 2.2 JTS 185 ίππων έκδοση Distinctive. ..και βάσει αυτών έγραψα όσα έγραψα ως τώρα.

 

Στην 159 αισθάνομαι τη πολυτέλεια και τη ποιότητα, χαίρομαι να τη παρατηρώ μέσα κι έξω, η οικογένεια μου κι εγώ μεταφερόμαστε με άνεση και κυρίως, ασφάλεια στο προορισμό μας, είτε μιλάμε για πολύωρο ταξίδι είτε μια βόλτα εντός της Αθήνας. Αλλά, στην 156 έβρισκα ένα αυτοκίνητο – ζωντανό οργανισμό με τον οποίο ιδανικά θα ήθελα να γεράσουμε μαζί. Τώρα, έχοντας την 159 και κατ’ επέκταση έχοντας εξασφαλίσει ένα πανέμορφο όχημα για την οικογένεια, ψάχνω να βρω μια άλλη, παλιά Alfa Romeo που θα μου δίνει ότι μου λείπει. Διότι, μου λείπουν αρκετά που – όπως ήδη καταλάβατε – δε περιγράφονται εύκολα…και τίποτα από αυτά δεν είναι γραμμένο σε καμία μπροσούρα αυτοκινήτου.

 

Alfa Romeo 159 2011 Πηγή εικόνας: alfaromeopress.com

Alfa Romeo 159 2011 Πηγή εικόνας: alfaromeopress.com

Η 159 σήμερα αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Με μια μέση τιμή τις 8.000 ευρώ και με τις τιμές να μη ξεπερνούν τις 18.000 ευρώ, κάποιος μπορεί ν’ αποκτήσει ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, πλήρως εξοπλισμένο και ασφαλές, γρήγορο (..με προσοχή εδώ) και με ένα επίσης διαχρονικό σχέδιο. Αυτό όμως που δεν αποκτά, είναι η αντικαταστάτρια της 156. Αυτή λέγεται Giulia!

 

ΥΓ. Σε επόμενα άρθρα θα γίνουν παρουσιάσεις παλαιότερων αυτοκίνητων, ανάμεσα στα οποία είναι και η 159. Συνεπώς, εκεί θα γίνουν ολοκληρωμένες αναφορές επί του αυτοκινήτου. Εδώ ήθελα να καταθέσω μια προσωπική γνώμη βάσει εμπειρίας ως πρώην ιδιοκτήτης 156 και νυν 159.

 

 

Φώτης Β. Νάκος

 



Φώτης Νάκος

Πριν από αρκετά χρόνια ήρθε στη ζωή μου μια Alfa Romeo 156 και την έκανε - αυτοκινητιστικά - πιο ενδιαφέρουσα. Μαζί της πέρασα 8 υπέροχα χρόνια στα οποία απέκτησα εγκάρδιους φίλους, πήγα στο γάμο μου και γύρισα από το μαιευτήριο με το πρώτο μου παιδί. Μέτρησα εκατοντάδες γύρους στις πίστες των Μεγάρων και Σερρών. Ταυτόχρονα, έμαθα - κι αγάπησα - μια ιστορία άνω των 100 ετών που συνοδεύει αυτή τη μάρκα. Πλέον, τη ζω κι εγώ.


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved