Alfa Romeo 164 Procar: ευκαιρία να τη δειτε από κοντά

Alfa Romeo 164 Procar

Alfa Romeo 164 Procar

Η ιστορία της 164 Procar ξεκινά πίσω στο 1985 όταν η Alfa Romeo θέλησε να επιστρέψει στη Formula 1 κι έτσι η τότε διοίκηση αποφάσισε ότι θα κατασκεύαζαν ένα νέο μοτέρ 3.5 λίτρων που θα τοποθετούταν  στο μονοθέσιο της Γαλλικής Ligier.

 

Ο Pino D’ Agostino, ένας από τους καλύτερους μηχανικούς στο κόσμο εκείνη την εποχή, ήταν πεπεισμένος ότι αν οι 8 κύλινδροι ήταν η καλύτερη επιλογή για τη Formula 3000 τότε για τη Formula 1, η επιλογή θα ήταν με 10! Μετά και τις απαραίτητες εξουσιοδοτήσεις, το project ξεκίνησε επίσημα το Νοέμβρη του 1985.

 

Ως αποτέλεσμα, τη 1η Ιουλίου του 1986 ο νέος V10 3.5 λίτρων και 583 ίππων πήρε μπρος για πρώτη φορά. Χάρη δε σε ορισμένες τεχνικές παραμέτρους, ο συγκεκριμένος κινητήρας έγινε σημείο αναφοράς για πολλά μελλοντικά project τρίτων. Φυσικά ο κινητήρας βελτιώθηκε και σύντομα, βρέθηκε να αποδίδει 620 ίππους στις 13.300 στροφές με 39 κιλά ροπής στις 9.500 στροφές!

Ο εκπληκτικός V10 των 3.5 λίτρων και 620 ίππων!

Ο εκπληκτικός V10 των 3.5 λίτρων και 620 ίππων!

 

Δυστυχώς, μετά από λίγο καιρό Fiat και Ligier τα «έσπασαν» με αποτέλεσμα αφενός να ακυρώνεται κάθε επιστροφή της Alfa Romeo στη Formula 1 κι αφετέρου, αυτός ο εκπληκτικός V10 να παραμένει – κυριολεκτικά – παρατημένος σε μια γωνία. Ως τη στιγμή – ευτυχώς – που η διοίκηση αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το μοτέρ σε ένα νέο project ονόματι Procar.

 

(Κάνε κλικ εδώ για την  ενδιαφέρουσα ιστορία του V10 Alfa Romeo)

 

Ο αγώνας Procar (Production Car) επί της ουσίας ήταν πρωτάθλημα αγωνιστικών αυτοκινήτων που όμως έμοιαζαν όπως τα αντίστοιχα αυτοκίνητα παραγωγής για το δρόμο και με κανόνες που επέτρεπαν στους συμμετέχοντες να χρησιμοποιούν μηχανικά μέρη και τεχνικές λύσεις που προέρχονταν από τη τότε Formula 1. Ανάμεσα δε στους ελάχιστους περιορισμούς, το αυτοκίνητο δε μπορούσε να ζυγίζει λιγότερο από 750 κιλά, έπρεπε να χρησιμοποιεί μοτέρ 3.5 λίτρων, όχι πάνω από 12 κυλίνδρους. Όλα καλά για την Alfa Romeo ως εδώ.

 

Ως εδώ διότι η Alfa Romeo είχε το μοτέρ, όχι όμως και το σασί το οποίο θα έπρεπε να αναπτύξει εξ’ αρχής, να είναι σαφώς στιβαρό και ελαφρύ. Ευτυχώς τη λύση έδωσε το εργοστάσιο της Brabham οι άνθρωποι του οποίου διέθεταν ιδιαίτερη τεχνογνωσία στη χρήση συνθετικών υλικών. Έτσι, μετά από πολλά τεχνικά συμβούλια κι ακόμη περισσότερες εργατοώρες, δύο αυτοκίνητα και 15 κινητήρες ήταν έτοιμα, τον Σεπτέμβρη του 1988.

15a1a778efec2896bb44c5eea876473d-copy

Alfa Romeo 164 Procar

 

Το ένα εκ των δύο δόθηκε στον Giorgio Francia ο οποίος και το δοκίμασε στη – γνωστή πια – πίστα του Balocco 10 ημέρες πριν το Ιταλικό Grand Prix κι έμεινε εντυπωσιασμένος από τη ταχύτητα και την επιτάχυνση του αυτοκινήτου. Μιλάμε για μια ιδιαίτερη 164 η οποία έπιασε τα 340 ΧΛΜ την ώρα και μπορούσε να διανύσει 1 ΧΛΜ από στάση σε μόλις 17.5 δευτερόλεπτα!

alfa-romeo-164-pro-car-pedal2themetal-wordpress-com_07

Η Alfa Romeo 164 Procar «γυμνή»

alfa-romeo-164-pro-car-pedal2themetal-wordpress-com_08

Το εσωτερικό της Alfa Romeo 164 Procar

 

Στις 9 Σεπτεμβρίου του 1988 κατά τη διάρκεια του διημέρου αφιερωμένου στο Ιταλικό Grand Prix, η 164 Procar έκανε τη παρθενική της εμφάνιση στο κοινό στη θρυλική πίστα της Monza. Μέσα σε αυτή τη πίστα, οδηγούμενη από τον οδηγό της Braham, Riccardo Patrese, η 164 Procar έπιασε τη ταχύτητα των 329 ΧΛΜ την ώρα, μια ταχύτητα πολύ υψηλότερη από αυτή που έπιασαν ορισμένα αυτοκίνητα Formula 1 που επίσης συμμετείχαν στο διήμερο εκείνο!

 

Πρώτη και τελευταία φορά λοιπόν για τη συγκεκριμένη 164 Procar αφού τελικά, ο αγώνας Procar δε πραγματοποιήθηκε ποτέ. Ο λόγος ήταν ότι καμία άλλη εταιρία δεν ήταν διατεθειμένη να επενδύσει για ένα αυτοκίνητο που θα συμμετείχε στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα κι έτσι, η 164 Procar κατέληξε να ικανοποιεί ανάγκες εξέλιξης κι έρευνας της εταιρίας.

alfa_romeo_164_pro-car_5

 

Σήμερα, η 164 Procar βρίσκεται στο μουσείο της Alfa Romeo στο Arese και με την ευκαιρία συμπλήρωσης 40 ετών από τη δημιουργία του (ξεκίνησε στις 18 Δεκέμβρη 1976) θα κάνει ακόμη μια εμφάνιση ώστε να τη θαυμάσει – κι ευχόμαστε, να την ακούσει – ο κόσμος, για ακόμη μια φορά. Αν στις 18 του μήνα λοιπόν βρίσκεστε εκεί κοντά, μη παραλείψετε να πάτε!

 

Φώτης Β. Νάκος

 

 



Φώτης Νάκος

Πριν από αρκετά χρόνια ήρθε στη ζωή μου μια Alfa Romeo 156 και την έκανε - αυτοκινητιστικά - πιο ενδιαφέρουσα. Μαζί της πέρασα 8 υπέροχα χρόνια στα οποία απέκτησα εγκάρδιους φίλους, πήγα στο γάμο μου και γύρισα από το μαιευτήριο με το πρώτο μου παιδί. Μέτρησα εκατοντάδες γύρους στις πίστες των Μεγάρων και Σερρών. Ταυτόχρονα, έμαθα - κι αγάπησα - μια ιστορία άνω των 100 ετών που συνοδεύει αυτή τη μάρκα. Πλέον, τη ζω κι εγώ.


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved