Alfa Romeo 33 Ibrida. Η πρώτη υβριδική Alfa Romeo!

Η λέξη καινοτομία με το πνεύμα της επιδίωξης τεχνολογικής αριστείας ήταν κάτι που διέκρινε πάντα την φίρμα από το Arese. Με την ανακοίνωση μελλοντικών εκδόσεων των Giullia και Stelvio αλλά και του νέου μεγάλου SUV της φίρμας που έρχεται,  με υβριδικά συστήματα τεχνολογίας, ας θυμηθούμε την πρώτη προσπάθεια της Alfa Romeo με την τεχνολογία αυτή όπου ξεκίνησε 10 χρόνια πριν παρουσιαστούν τα Τoyota Prius και Honda Insight.


Το 1986 μετά από πολλά σκαμπανεβάσματα στην ιστορία της περνά από την κρατική IRL στα χέρια της Fiat.
Στο Μιλάνο εργάζονται πάνω στο πρώτο αυτοκίνητο της φίρμας υπό την στέγη της Fiat, την μπροσθιοκίνητη 164, με τις ανάγκες μιας »οικονομικής» ως προς την χρήση έκδοσης οι μηχανικοί της Alfa επικεντρώνονται στην ανάπτυξη ενός εναλλακτικού συστήματος από το να χρησιμοποιηθεί ένας κινητήρας Diesel όπου δεν άρμοζε στο σπορ χαρακτήρα της μάρκας και το ένδοξο αγωνιστικό της πνεύμα.


Έτσι θα δοκιμάσουν την πρόκληση της υβριδικής τεχνολογίας, ως πειραματικό μοντέλο θα επιλέξουν την σπιρτόζικη 33 και στην συγκεκριμένη περίπτωση το αμάξωμα της Sport Wagon για ένα project  αυτοκινήτου πόλης μεσαίου μεγέθους με καλούς χώρους και με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Κάποιοι λέγανε ότι η επιλογή της Sport Wagon δεν ήταν τυχαία, διότι αν το εγχείρημα πετύχει θα δημιουργήσουν ένα ολόκληρο στόλο από Taxi για να εξυπηρετήσει τις Ιταλικές πόλεις για αρχή.


Κάτω από το καπό βρισκόταν ο γνωστός 1,5 κυβικών εκατοστών Boxer με τους 95 ίππους με το σύστημα CEM, την ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα που προέβλεπε να λειτουργεί ακόμα και ως δικύλινδρη για οικονομία καυσίμου όπου είχε παρουσιαστεί  στην Alfetta το 1983,  οποίος συνδιαζόταν με έναν τριφασικό ηλεκτροκινητήρα 16 ίππων και 6,1 kgm ροπής τον οποίο προμήθευε η Ιταλική εταιρία ηλεκτροκινητήρων Αnsaldo με έδρα την Γένοβα.


Ο ηλεκτροκινητήρας ήταν συνδεμένος με το κιβώτιο ταχυτήτων μέσο ενός οδοντωτού ιμάντα δίνοντας την δυνατότητα στο αυτοκίνητο να κινείται με τον ηλεκτροκινητήρα όπως γνωρίζουμε στις μέρες μας, με αυτονομία 5km και ταχύτητα μέχρι 60km/h μια εντυπωσιακή επίδοση για το 1988 με μόλις πρόσθετο βάρος 150kg, 110kg από τις μπαταρίες , 20kg από τον ηλεκτροκινητήρα και 10kg για τα ηλεκτρονικά ισχύος ήταν μια ρεαλιστική ιδέα.
Παρήχθησαν τρία πρωτότυπα αλλά η ιδέα του υβριδικού αυτοκινήτου από την Alfa Romeo  έμεινε ένα όνειρο μισό.

Πηγή: Quattroruote
Απόδοση: Γιώργος Φωτεινός

 


Tagged: , , ,


Γιώργος Φωτεινός

Tα πρώτα είκοσι μου χρόνια τα πέρασα είτε οδηγός, είτε συνοδηγός μέσα σε Fiat και κάθε σαββατοκύριακο παρακολουθώντας τον Schumi να δίνει τον καλύτερο του εαυτό με τον Cavallino Rampante. Ανέκαθεν ότι όχημα κατείχα αναζητούσα συνεχώς προδιαγραφές, στατιστικά, γεγονότα και κάθε είδους πληροφορία σαν μοντέλα αλλα και της εταιρίας κατασκευής και έτσι τις λάτρεψα όλες του Fiat Group λόγω της σπουδαίας ιστορίας που έχουν στην ιστορία της αυτοκίνησης, ενστερνίζοντας την αυτοκινητιστική κουλτούρα των Ιταλών οι οποίοι ποτέ δεν είδαν το αυτοκίνητο ως βιομηχανικό προϊόν αλλά μέρος της παθιασμένης ζωής τους και έτσι δεν μπορώ να φανταστώ την ζωή μου δίχως ιταλικό αυτοκίνητο ιδίως Alfa Romeo.


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved