Alfa Romeo 4C Quadrifoglio: η αγάπη άργησε μια μέρα

Όταν παρουσιάστηκε η Alfa Romeo 4C οι Alfisti, και όχι μόνο, την ερωτεύτηκαν με την πρώτη ματιά. Η συνταγή ήταν γνωστή από τις πολλές εφαρμογές της από την Lotus αλλά η Alfa προχώρησε το όλο concept ένα βήμα παραπέρα, καθώς ο στόχος της δεν ήταν να βγάλει στην παραγωγή ακόμα ένα ελαφρύ sportscar αλλά να κατασκευάσει ουσιαστικά το μικρότερο supercar του κόσμου.

Για να πετύχει το σκοπό  της η Alfa Romeo συνεργάστηκε με την Adler Plastic, που ήδη κατασκευάζει τις ανθρακονημάτινες ‘μπανιέρες’ των Ferrari αλλά και της μεγάλης αδελφής 8C Competizione, ώστε η 4C να έχει το κορυφαίο πλαίσιο από ανθρακονήματα για υψηλή ακαμψία με ελάχιστο βάρος. Την κίνηση του αυτοκινήτου είχε αναλάβει ο 1750 TBi της Giulietta QV αλλά με τόσες αλλαγές, η κυριότερη εκ των οποίων το ότι κατασκευάστηκε εξ’ολοκλήρου από αλουμίνιο, ώστε να θεωρείται ουσιαστικά διαφορετικός κινητήρας. Μάλιστα για να μην διατηρήσει διαφορετικές γραμμές παραγωγής η FPT, το τμήμα της FCA που ασχολείται με την εξέλιξη κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης, ‘έκοψε’ τον κινητήρα της Giulietta των 235 ίππων και στο fl του hatchback η κορυφαία έκδοση του έφερε πλέον τον 1750 ‘4C’ των 240 ίππων με το κιβώτιο TCT.

Alfa Romeo 4C Coupe’ Quadrifoglio

Παρ’όλα αυτά η 4C θα πλαισιωνόταν, τουλάχιστον στη θεωρία, από μια κορυφαία έκδοση Quadrifoglio με ιδιαίτερα μελετημένη αεροδυναμική, διαφορετική ανάρτηση, μεγαλύτερα φρένα και τον 1750 πουσαρισμένο στους 370 ίππους. Σκοπός της Alfa Romeo ήταν η ‘4C Quadrifoglio‘ να έχει επιδόσεις ανώτερες από αυτές της 991 GT3, το αυτοκίνητο που ορίστηκε σαν benchmark σε όλες τις δοκιμές.

Alfa Romeo 4C Spider Quadrifoglio

Η εμφάνιση της 4C Quadrifoglio είναι τόσο άγρια όσο υπόσχονται οι επιδόσεις της. Μπροστά διαθέτει την νέα μάσκα που είδαμε στην Giulia, με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα ενώ κάτω από τα φανάρια οι οπές για την ψύξη των φρένων είναι πιο στυλιζαρισμένες. Το σημαντικότερο κομμάτι όμως του Bodykit είναι ότι στο μπροστινό μέρος της 4C Quadrifoglio υπάρχει το S-duct, όπως το είδαμε πρόσφατα στην Ferrari 488 Pista και στην F8 Tributo.

Το S-Duct των 4C Quadrifoglio

Στο πίσω μέρος υπάρχει μεγάλος διαχύτης και η ανάλογη αεροτομή για αύξηση της αρνητικής άντωσης, ενώ οι πλαϊνοί αεραγωγοί και τα μαρσπιέ έχουν πιο έντονες ακμές. Το σύστημα πέδησης είναι επίσης ενισχυμένος ενώ τα δύο πρωτότυπα φέρουν ζάντες στα ίδια σχέδια με της Giulia Quadrifoglio.

Μεγάλη πίσω αεροτομή και έντονος διαχύτης

Η ομάδα της Alfa Romeo που ανέλαβε την εξέλιξη της πέτυχε το σκοπό της και μελετήθηκε κάθε λεπτομέρεια για την έναρξη της παραγωγής, έστω και σε περιορισμένα αντίτυπα 500+500 για coupe’ και spider.

Το πιο έντονο μαρσπιέ με το τελείωμα από carbon

Η FCA όμως, για κάποιο λόγο που ειλικρινά, και μετά από τόσα ακυρωμένα projects που θα χωρούσαν σε ένα μουσείο μόνα τους, δεν μπορούμε πλέον να κατανοήσουμε αποφάσισε να βάλει ταφόπλακα στο εγχείρημα την τελευταία στιγμή, όταν όλα ήταν έτοιμα και χρειαζόταν απλώς ένα ok.

Μεγαλύτερα φρένα και ζάντες από Giulia Quadrifoglio

Προφανώς θεώρησαν ότι το να έχουν αυτοκίνητα μέσα στις εκθέσεις, η το να φέρουν και άλλους ξεχωριστούς πελάτες στη φόρμα κάνει κακό στο image και στο story της μόνιμης αναγέννησης που ζει η Αlfa

Κάτω από το καπό ζουν οι 370 ίπποι από 1750 κ.εκ.

Τουλάχιστον τα δύο πρωτότυπα επίδειξης γλύτωσαν τη πρέσα και μπορούμε να τα δούμε από κοντά στο FCA Heritage Hub

Νίκος Κουμπής



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


'Alfa Romeo 4C Quadrifoglio: η αγάπη άργησε μια μέρα' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved