Στοιχεία πωλήσεων της Alfa Romeo για το Φεβρουάριο

Τελείωσε και ο Φεβρουάριος, μπήκαμε για καλά στο ‘Μάρτη Γδάρτη’ και ήρθε η ώρα να δουμε αν η Alfa Romeo, το μεγάλο στοίχημα της FCA και του Sergio Marchionne, συνεχίζει την ανοδική πορεία η ήρθε η κάμψη…
Τονίζουμε με ιδιαίτερη έμφαση πως η FCA εδώ και δύο χρόνια περίπου δεν πραγματοποιεί επιθετική πολιτική πωλήσεων στόλων καθώς η πρακτική αυτή δεν αφήνει ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους ενώ δεσμεύει μεγάλο όγκο παραγωγής, έρμαιο στις ορέξεις των μεγάλων fleet managers, έχοντας ΞΑΝΑ αυτό κατά νου, πάμε να δούμε αναλυτικά τι συμβαίνει:

Ιταλία:
Εντός έδρας είναι φυσιολογικό η Alfa Romeo να παίζει δυνατό παιχνίδι και να βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας της, έτσι και τον Φεβρουάριο του 2018 η Alfa ταξινόμησε 4.509 αυτοκίνητα με μια αύξηση της τάξης του +18,9% σε σχέση με το δεύτερο μήνα του 2017, στο 2.48% της συνολικής αγοράς που σημειωτέων συρρικνώθηκε κατά 1,8%. Αν αναλογιστούμε την συνολική πορεία του έτους ως τώρα βλέπουμε πως η Alfa Romeo βρίσκεται ήδη κοντά στην πρώτη δεκάδα χιλιάδων αυτοκινήτων με 9.032 αυτοκίνητα και μάλιστα η συνολή αύξηση είναι +23,32% και συνολικό μερίδιο αγοράς 2.51%.
Η Stelvio κατέγραψε για τρίτο μήνα σερί σταθερές πωλήσεις πάνω απο 1.000 τεμάχια και με 1.194 αυτοκίνητα κρατάει την αδιαμφισβήτητη πρωτιά της κατηγορίας της. Συνολικά φέτος διατέθηκαν 2.337 Stelvio στην Ιταλία. Η Giulia επίσης αύξησε τις πωλήσεις της, αν και όχι τόσο εντυπωσιακά όσο η Stelvio, και κατέγραψε 774 αυτοκίνητα έναντι 759 πέρσι και έφερε τη φετινή επίδοση στις 1.545 μονάδες.
Η Giulietta παραμένει το best seller της φίρμας αλλά βρίσκεται σε συνεχή πτώση, αναμένοντας την αντικατάσταση της το 2019, αφού με 1.862 μονάδες βρίσκεται στο -19% σε σχέση με το 2017 ενώ η συνολική φετινή επίδοση είναι 3.844 αυτοκίνητα, -9% σε σχέση με το πρώτο δίμηνο της περσινής χρονιάς.

Γαλλία:
Στην έταιρη χώρα της Ευρώπης με καλό γούστο η Alfa Romeo συνεχίζει να ανεβαίνει σταθερά και με διψήφια ποσοστιαία επίδοση, αφού με 730 νέα αυτοκίνητα καταγράφει ένα εντυπωσιακό +30%, ενώ η συνολική δημινιαία επίδοση είναι 1.322 αυτοκίνητα, +27%

Ισπανία:
Οι μεσόγειακές χώρες με ήλιο και θάλσαα, ταιριάζουν στην Alfa και η Ισπανία δεν αποτελεί εξαίρεση με 272 αυτοκίνητα και +11% για το φεβρουάριο και 658 τεμάχια και +23,7% για το πρώτο δίμηνο συνολικά.

Γερμανία:
Εδώ έρχεται η πρώτη ψυχρολουσία, αφού μετά απο ένα σερί ανόδου για πρώτη φορά η Alfa Romeo καταγράφει μια πτώση των ταξινομήσεων στη Γερμανία, που κατά ένα μεγάλο ποσοστό οφείλεται σε καθυστέρηση στην εκτέλεση παραγγελιών. Εκεί η Alfa Romeo τοποθέτησε μόλις 328 αυτοκίνητα, -23,8% σε σχέση με το 2017, βέβαια για το δίμηνο συνολικά η φίρμα απο το Milano ταξινόμησε 780 αυτοκίνητα με θετικό πρόσημο +10% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2017.

Ηνωμένο Βασίλειο:
Το ανεπαρκές και χαμηλής ποιότητας υπηρεσιών δίκτυο της Alfa Romeo στην Γηραίά Αλβιώνα …δεν τραβάει και έτσι η Alfa Romeo βλέπει τις πωλήσεις της να είναι στο πολύ χαμηλό νούμερο 177 αυτοκινήτων για το Φεβρουάριο με μια πτώση -10% ενώ η συνολική απόδοση του διμήνου είναι 454 αυτοκίνητα με -5,4%.

Γράφημα για την πορεία πωλήσεων της Alfa Romeo Giulia και των άμεσων ανταγωνιστών της (πέραν των big three)

Η.Π.Α.:
Στην αντίπερα όχθη του ωκεανού η πορεία ανάπτυξης της Alfa Romeo, όπου παράλληλα με τη διάθεση εντελώς άγνωστων μοντέλων δημιουργείται απο το πουθενά και το απαραίτητο δίκτυο διανομής/συντήρησης, συνεχίζεται. Η Alfa Romeo τοποθέτησε μέσα στο Φεβρουάριο 853 Giulia  καταγράφοντας πωλήσεις +108% σε σχέση με τις 411 του περσινού έτους, ενώ το δίμηνο καταγράφεται ως τουλάχιστον εντυπωσιακό με 1.801 αυτοκίνητα και +274% σε σχέση με το 2017. Για τη Stelvio δεν υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία αλλά απλώς αναφέρουμε πως βρήκε 695 νέους κατόχους, αυξάνοντας τον αριθμό τους σε 1.383. Συνολικά η Alfa Romeo, μαζί με την halo model 4C, πούλησε 1.568 αυτοκίνητα το Φεβρουάριο με +254% ενώ για το δίμηνο βρίσκεται στα 3.216 αυτοκίνητα και +484%.

Μίας και έχει ιδιαίτερη σημασία για την κατανοήση του εγχειρήματος ‘Αναγέννηση Alfa Romeo‘, θα δούμε τα νούμερα πωλήσεων των κοντινότερων ανταγωνιστών των Giulia και Stelvio στις ΗΠΑ, μια αγορά που δεν έχει χτυπηθεί τόσο έντονα απο τη κρίση όσο η Ευρωπαϊκή (όπου αρκεί να αναλογιστείτε ότι αυτές της Ελλάδος και της Πορτογαλίας πχ έχουν απλώς εξαφανιστεί για να κατανοήσετε τη διαστέβλωση των αριθμών…) και στην οποία η Alfa Romeo είναι εντελώς νέα

Φεβρουάριος 2018 – Δίμηνο 2018 – 2017
Sedan
Alfa Romeo Giulia 853 (+108%) / 1.801(+274%) / 8.904(Ν/Α)
Volvo S60 766 (-27,7%) / 1.408(-14,92%) / 12.144(-14,59%)
Jaguar XE 434 (-56,29%) / 1.026 (-39,15%) / 9.278 (+36,39%)
SUV
Alfa Romeo Stelvio 695 (Ν/Α) – 1.383(Ν/Α) – 2.721 (Ν/Α) Διάθεση απο τον Ιούλιο του 2017
Volvo XC60 1.955 (+40,85%) – 3.654(+66,7%) – 22.516(+10,21%)
Jaguar F-Pace 1.002 (-37,2%) – 2.188(-28,36%) – 18.946 (+89%)

Εύκολα γίνεται αντιληπτό πως η Alfa Romeo στα sedan έχει πλέον ξεπεράσει την Volvo και τη Jaguar και γίνεται ο τέταρτος Ευρωπαίος παίκτης της αγοράς πίσω απο τα υπερμεγαθήρια Mercedes C Class/BMW 3Series/Audi A4.
Στα SUV η Stelvio, που ξεκίνησε την εμπορικής της πορεία στο δεύτερο εξάμηνο του 2017, ανεβαίνει σημαντικά και δείχνει πως έχει τα φόντα να επαναλάβει το έργο της αδελφής της και να εκτοπίσει τουλάχιστον το F-Pace. Μην ξεχνάμε πως τα Volvo έχουν δικαιολογημένα μία ισχυρότατη παρουσία στην Αμερικανική αγορά και πολύ δύσκολα μπορεί να εκτοπιστεί απο ένα νέο παίκτη, πόσο μάλλον με την ακόμα περιορισμένη διασπορά διανομέων και αντιπροσώπων.

Νίκος Κουμπής

 



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved