Η Alfa Romeo συνεχίζει να ανεβαίνει αλλά….

Εδώ και δύο χρόνια η Alfa Romeo σημειώνει ραγδαία αύξηση των πωλήσεων σε όλες τις αγορές όπου αντιπροσωπεύεται, εκτός της Βρετανικής που λόγω Brexit βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη ζώνη.

Η τάση αυτή επιβεβαιώθηκε και απο τα νούμερα των ταξινομήσεων του Απριλίου, όταν και η Ιταλική φίρμα κατέγραψε αύξηση πωλήσεων +6,3% συνολικά στην Ευρώπη οδηγώντας την απόδοση του τρέχοντος έτους στο +13% ως τώρα.

Συνολικά το πρώτο τετράμηνο του έτους η Alfa Romeo τοποθέτησε στην Ευρωπαϊκή αγορά 32.656 αυτοκίνητα, σημειώνοντας μια αύξηση +13.2% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2017 και κατακτά ένα ακόμα μικρό ποσοστό της αγοράς φτάνοντας το 0.6% του συνόλου, έναντι 0.5% πέρσι.

Συγκεκριμένα η Alfa Romeo εκμεταλλεύεται την εξαιρετική πορεία της εντός έδρας, αφού στην Ιταλία τρέχει με δείκτη +18% και πατάει στο θετικό ρεύμα της Γαλλικής αγοράς που με +9% αποδεικνύεται ποσοστιαία αλλά και αριθμητικά η καλύτερη χώρα της Ευρώπης για τη φίρμα.

Αντιθέτως στη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, τη Γερμανική, το ποσοστό αύξησης κόλλησε στο +6% δείχνοντας ότι υπάρχει ακόμα ψωμί και χώρος για σκάψιμο πωλήσεων.

Στη Μεγάλη Βρετανία το -11% απλώς επιβεβαιώνει ότι μέχρι να βρεθεί αξιόπιστη λύση στο θέμα Brexit δεν αξίζει καν να ασχοληθούν περαιτέρω.

Τα νούμερα αυτά δείχνουν ότι η φίρμα εξακολουθεί να ανεβαίνει αλλά με μια δεύτερη ανάγνωση αποδεικνύεται πως χρειάζεται μια γερή τόνωση, που αναμένεται να δοθεί την ερχόμενη εβδομάδα με την ανακοίνωση του νέου πλάνου της FCA, γιατί η πραγματικότητα είναι ολίγον τι διαφορετική.

Η αλήθεια είναι ότι η αγορά των sedan βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση και δεν γλυτώνουν ούτε οι C-Class, 3 Series και A4. Τα SUV κάνουν χαλάστρα στα αντίστοιχα παραδοσιακά μοντέλα τα οποία χρειάζονται ευρεία γκάμα εκδόσεων για να τραβήξουν το ενδιαφέρον του κοινού, κάτι που η Ιουλία ΔΕΝ διαθέτει.

Αναλυτικά η Giulia σημειώσε μια έντονη πτώση το πρώτο τρίμηνο του 2018 αφού με 5.215 αυτοκίνητα με -21,4% σε σχέση με την περσινή χρονιά, την ώρα που η Stelvio κάνει κυριολεκτικά πάρτι στη πλάτη της με 8.092 ταξινομήσεις, μάλιστα το μεσαίο SUV παραλίγο να γίνει επισήμως το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της φίρμας αφού υπολείπεται της Giulietta μόνο κατά μερικές δεκάδες αυτοκίνητα.

H Stelvio είναι λίρα εκατό για την Alfa Romeo

Και πάνω σε αυτό το θέμα είναι που πρέπει να δοθεί ιδιαίετερη προσοχή απο την FCA για να μην εκτροχιαστεί η ανοδική πορεία της Alfa. Είναι προφανές πλέον ότι η υποστήριξη των SUV και Crossover ήταν μια κίνηση όχι απλώς αναγκαία, αλλά αποδεικνύεται ότι έγινε και αργά, το άρμα των πωλήσεων είναι η Stelvio και δεδομένου πως το κόστος κατασκευής της είναι παρόμοιο με μιας Giulia Veloce Q4, το κόστος εξέλιξης είναι σχετικά μικρό αφού κληρονόμησε όλα τα μηχανικά μέρης της μπερλίνας αδελφής της αλλά η τιμή πώλησης είναι σημαντικά αυξημένη, δεν χρειάζεται να είναι κανείς οικονομολόγος για να αντιληφθεί ποιος βάζει το φαγητό στο τραπέζι στην οικογένεια Romeo.

Η Giulia χρειάζεται επειγόντως ενίσχυση και αυτή φημολογείται ότι θα έρθει με τη μορφή ενός coupe’ αλλά και νέων εκδόσεων στη γκάμα κινητήρων με την προσθήκη μιας φημολογούμενης entry level έκδοσης με τον νέο 1.3 Turbo 180 ίππων αλλά και με νέες εκδόσεις των 2.0 benzina και 2.2 diesel και ίσως ακόμα και μια έκδοση με τον 2.7 biturbodiesel της VM Motori που τώρα εξοπλίζει τη Maserati.

Η φίρμα επίσης έχει ανάγκη απο μια Giulietta, προφανώς σε crossover εκδοχή αφού ‘αυτό ζητάει ο κόσμος’ αλλά και μια Alfetta, με το αντίστοιχο SUV για να κοντράρει 5 Series και X5.

Όλα αυτά έχουν αναφερθεί στο παρελθόν ως ‘επερχόμενα μοντέλα‘ και θεωρίες αλλά πρέπει να ανακοινωθούν επίσημα και να πάρουν ΓΡΗΓΟΡΑ το δρόμο της παραγωγής με ένα πλάνο που, ας ελπίσουμε, θα τηρηθεί δεόντως.

Λίγες μέρες μείνανε….

Νίκος Κουμπής

 



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved