Την είδαμε σε φωτογραφίες, την είδαμε σε video, κάποιοι έβαλαν και παραγγελία χωρίς να την έχουν ακουμπήσει καν και, η αλήθεια είναι, πως έχει διχάσει αρκετά τον κόσμο των οπαδών της Alfa Romeo. Ο λόγος για την νέα Junior που έρχεται απο την Πολωνία, και όχι από το Cassino η το Pomigliano, για να προσπαθήσει να καθιερωθεί ως το άξιο entry level αυτοκίνητο της φίρμας.
Στο press day της έκθεσης Auto Athina 2024 την είδαμε από κοντά και αυτές είναι οι πρώτες μας εντυπώσεις!
Εξωτερική εμφάνιση:
Το αυτοκίνητο βασίζεται στο πάτωμα του Peugeot 2008, αυτό δεν είναι κάτι κρυφό και ήταν και η λύση αυτή ήταν αναπόφευκτη για να προλάβει να ετοιμαστεί το μοντέλο, οπότε μοιραία οι βασικές αναλογίες, η κλίση του παρμπρίζ, το περίγραμμα των θυρών, η θέση των χειρολαβών και άλλες λεπτομέρειες μεταφέρθηκαν αυτούσιες από το γαλλικό μοντέλο. Οφείλω όμως να παραδεχτώ πως η σχεδιαστική ομάδα έκανε μεγάλη προσπάθεια ώστε να διαφοροποιήσουν την νεαρά κορασίδα της Alfa από τα ξαδέλφια από την Προβηγκία. Το ανάγλυφο των μεταλλικών επιφανειών είναι σαφέστατα ποιο μυώδες και τα φτερά, ιδίως να συνδυαστούν με μεγάλες ζάντες, δείχνουν πολύ επιθετικά ενώ μεταφέρουν την ιδέα των τροχών να είναι κολλημένοι στο οδόστρωμα ακόμα και στις πιο απαιτητικές καμπές.
Το μπροστινό καπό έχει έντονη αυλάκωση και τα κλασικά διαγώνια νεύρα καταλήγουν στην νέα μάσκα, που δεν αρέσει σε όλους για να πούμε την αλήθεια, με τον θυρεό να σημαδεύει με την κάτω γωνία του την πινακίδα, που επιστρέφει στο κέντρο έπειτα από σχεδόν 30 χρόνια. Όλο το μπροστινό μέρος είναι σαν να βρίσκεται εντός μια παρένθεσης που δημιουργούν τα μπροστινά φώτα με το περίτεχνο σχήμα τους και τα φλας τριών στοιχείων, φέρνοντας κάπως σε SZ και 159.
Πίσω τα πράγματα είναι πιο απλά, με τα πίσω φώτα να περικλείονται σε μια μαύρη φάσα που θυμίζει έντονα την πίσω αεροτομή των πρώτων Alfasud Ti , την γραμματοσειρά Alfa Romeo να κυριαρχεί στο κέντρο του πορτμπαγκάζ και το πίσω τζάμι να έχει, η τουλάχιστον να μοιάζει ότι έχει, μεγαλύτερη κλίση από του αντίστοιχου Peugeot, ώστε να δίνει την, απαραίτητη για ένα σπορτιφ αυτοκίνητο, αίσθηση κουπέ.
Το σημείο του αυτοκινήτου που διχάζει περισσότερο, και για το οποίο δεν έχω καταλήξει σε ασφαλή συμπεράσματα ακόμα, είναι η μπροστινή όψη. Η μεγάλη μάσκα σε συνδυασμό με την πινακίδα και τον φαρδύ θυρεό δημιουργεί διαφορετικές εντυπώσεις ανάλογα με το χρώμα και, κατά προσωπική γνώμη, το αυτοκίνητο αναδεικνύεται σε σκούρο μεταλλικό γκρι και μαύρο, ενώ το κόκκινο μάλλον δεν είναι το χρώμα του…
Ο εσωτερικός της κόσμος:
Η αλήθεια είναι πως όποιος αποκτήσει την νέα Junior θα την κοιτά το περισσότερο καιρό από …μέσα προς τα έξω και μπορεί να χαζεύει την αντανάκλαση του προφίλ της στις βιτρίνες των καταστημάτων οπότε εκεί οι σχεδιαστές έπιασαν διάνα. Το ταμπλό με τα γνωστά κιάλια, η τουλάχιστον το περίγραμμα τους γιατί στη θέση των στρογγυλών οργάνων υπάρχει πλέον μια οθόνη, παραμένει οπότε ο συνειρμός με το παρελθόν της φίρμας είναι ισχυρός. Στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε την απαραίτητη μεγάλη οθόνη του infotainment, που είναι πολύ γρήγορη και με υψηλή ευκρίνεια, ώστε να χαρούν και οι tech freaks που δίνουν μεγαλύτερη σημασία στις ίντσες της απ’ ότι στα άλογα η στα Kw που βρίσκονται κάτω από το καπό.
Το επάνω μέρος του ταμπλό είναι από σκληρό πλαστικό, που θα ξενίσει τους παλιούς κατόχους ιδίως αν αναλογιστούν το κόστος κτήσης της Junior, αλλά η μεσαία κονσόλα με τις λεπτομέρειες επενδεδυμένες από alcantara υψηλής ποιότητας και τα καθίσματα της sabelt, αααααχ αυτά τα καθίσματα, θα φροντίσουν να στείλουν στο πιο μακρινό σημείο του εγκεφάλου της όποιες αντιρρήσεις, μαζί με τα παράπονα των πίσω επιβατών για τον ελλιπή χώρο.
Όντως πίσω η Junior δεν είναι και το πιο άνετο αυτοκίνητο της αγοράς, με το κάθισμα να είναι πολύ επίπεδο, τα πανέμορφα bucket να κόβουν χώρο από τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ οι πίσω πόρτες, που δεν έχουν καμία (????) υφασμάτινη επένδυση, δεν διαθέτουν πλαϊνές θήκες.
Είναι προφανές πως όλη προσοχή στην σχεδίαση του εσωτερικού δόθηκε για τους εμπρός επιβάτες, και αυτό γιατί η Junior προορίζεται να είναι είτε το δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας είτε το πρώτο ενός ζευγαριού με μικρά παιδιά. Για μεγαλύτερες ανάγκες μπορείτε να απευθυνθείτε στην Tonale η την Stelvio.
Η μικρή νεαρά (αυτό σημαίνει το Junior) συγκέντρωσε τα βλέμματα των επισκεπτών και το περίπτερο της Alfa Romeo ήταν συνεχώς γεμάτο από κόσμο που ήθελε να μάθει περισσότερες λεπτομέρειες για την διάδοχο της Mito που μεγάλωσε, και ακρίβυνε, λιγάκι και πραγματικά ελπίζουμε να κάνει ταμείο ώστε να μπορεί η φίρμα να συνεχίσει την πολύ καλή παράδοση που επανεκκίνησε με τις Giulia/Stelvio.
Το μεγάλο πρόβλημα της Junior είναι η τιμή της, όχι σε σχέση με τον Ευρωπαϊκό premium ανταγωνισμό, με το οποίο κινείται στο ίδιο μήκος κύματος διαθέτοντας και καλύτερο εξοπλισμό, αλλά με την ομολογουμένως άδεια τσέπη του καταναλωτή που βλέπει την τιμή μιας καλή έκδοσης να ξεκινά από 3 και θυμάται, λανθασμένα γιατί οι καιροί αλλάζουν, πριν κάποια χρόνια στα ίδια χρήματα μπορούσε κανείς να αποκτήσει μια 159 TBI…
Όμως η ευκαιρία της Junior θα δοθεί στο test drive στο οποίο, σύμφωνα με τα διθυραμβικά σχόλια του πιο δύσπιστου τύπου, η δυναμική συμπεριφορά και η ακρίβεια του τιμονιού θα σκουπίσουν όλες τις αμφιβολίες για τον αγοραστή που δεν ψάχνει μια λευκή συσκευή με ρόδες.
Θα επανέλθουμε λίαν συντόμως, όταν και θα την πάμε βόλτα, να γνωριστεί με το παλιό σόι της….
Νίκος Κουμπής
Photo Credits: Fotis V. Nakos Photography
'Η Νέα Alfa Romeo Junior στην Auto Athina 2024' has no comments
Be the first to comment this post!