Η Alfa Romeo στις ΗΠΑ είναι ήδη πάνω απο το στόχο της

Η Alfa Romeo συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της στις ΗΠΑ, όπου η Giulia αλλά κυρίως η Stelvio πείθουν όλο και περισσότερους αγοραστές να επιλέξουν την ιταλική εναλλακτική στο Γερμανικό αλλά και Ιαπωνικό κατεστημένο.

Η φίρμα με καταγωγή απο το Milano είχε καθυστερήσει πολλές φορές την επάνοδο στην αγορά των ΗΠΑ επικαλούμενη μειωμένης θελκτικότητας μοντέλα, αλλά η αλήθεια είναι ότι μάλλον κυρίευε ο φόβος της αποτυχίας και οι περιορισμένες δυνατότητες επενδύσεων σε υποδομή και δίκτυο. Τελικά η κίνηση έγινε δοκιμαστικά με την 8c Competizione και 8C Spider για να συνεχιστεί αργότερα με την niche 4C Coupe’ και Spider και εν τέλει να πραγματοποιηθεί η κανονική απόβαση με τις mainstream Giulia και Stelvio που σχεδιάστηκαν εξ’ αρχής για να πλοιρούν τις αμερικανικές προδιαγραφές.

Σε αρκετά παλαιότερα άρθρα έχουμε αναφερθεί στο πολύ ενθαρρυντικά ποσοστά αύξησης της Alfa Romeo (λογικό, όταν ξεκινάς απο το 0…..) αλλά και στο γεγονός πως η αγορά των sedan συρρικνώνεται σημαντικά χρόνο με το χρόνο δίνοντας τη θέση της στα SUV.

Τώρα πλεόν, με τα στοιχεία πωλήσεων του Οκτωβρίου ανα χείρας, διαπιστώνουμε πως η Alfa Romeo έχει πιάσει τον στόχο των 20.000 ταξινομήσεων για το 2018 με δύο μήνες προπορείας και οδέυει στην υπερκάλυψη του, αφού λογικά το τελικό νούμερο θα ξεπεράσει τα 24.000 αυτοκίνητα.

Αναλυτικά η Alfa Romeo διέθεσε τον Οκτώβριο 1.737 αυτοκίνητα, κάτω μεν απο τον συνεχιζόμενο επι τέσσερεις μήνες ρυθμό των 2.000+ παραδόσεων αλλά παρολ’αυτά +44% απο το αντίστιχο μήνα του 2017 που είχε κλείσει με 1.205 ταξινομήσεις. Χάρη στις πολύ καλές φετινές επιδόσεις η Alfa Romeo είναι το brand με τη μεγαλύτερη αύξηση διείσδυσης στην αγορά αφού βρίσκεται, ως τώρα, στο +133% σε σχέση με το 2017.

Ας δούμε όμως τι κάνουν τα μοντέλα της Alfa σε σχέση με τον ανταγωνισμό το οποίο, σε απόλυτα νούμερα βρίσκεται ακόμα πολύ μακριά, αρχίζοντας με την Giulia που βρήκε τον οκτώβριο 801 νέους κατόχους, φτάνοντας τα 9.734 αυτοκίνητα για όλη τη χρονιά ως τώρα και σημειώνοντας ποσοστό αύξησης +36%:

Ηγέτης της κατηγορίας είναι η Mercedes C Class που όμως καταγράφει μεγάλη πτώση  (-26%) με 47.000 αυτοκίνητα, ακολουθεί  η BMW 3 Series (μαζί με Touring και GT) που πούλησε 38.000 αυτοκίνητα (-20%) και 4ο ευρωπαϊκό, το Audi A4 (μαζί με το SW), να σημειώνει περίπου 28.000 μονάδες (+2%).

Τα Ιαπωνικά executive sedans που τα τελευταία 30 χρόνια έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των Αμερικανών οδηγών είναι όλα σε πτώση: το Infiniti (Nissan) Q50 διετέθηκε στο δεκάμηνο σε 28.000 μονάδες με πτώση -8,4%, το Acura (Honda) TLX με 25.000 αυτοκίνητα βρίσκεται στο -13% αλλά και το Lexus (Toyota) IS δεν τα πήγε καλά με 19.000 αυτοκίνητα και -11%.

Αν όμως η απόσταση απο την κορυφή είναι ακόμα μεγάλη, αν και μειώνεται σταθερά, αισιόδοξα μηνύματα έρχονται  απο το γεγονός πως η Giulia έχει ξεπεράσει ανταγωνιστές με σταθερή παρουσία στην αγορά, βαριά ονόματα αλλά και πιο πλούσιο δίκτυο πωλήσεων όπως το Volvo 60 Series που με 8.800 αυτοκίνητα βρίσκεται στο -38% αλλά και την ‘πολύ’ Jaguar XE που κινείται πολύ απογοητευτικά με μόλις 3.600 αυτοκίνητα και -53% σε σχέση με τη περσινή χρονιά.

Είναι προφανές πως όλη η κατηγορία υποφέρει απο την επέλαση των SUV και γι’αυτό, παρά την επιτυχία (902 αυτοκίνητα των 10/18 και 9.946 στο δεκάμηνο) της η δουλειά της Stelvio είναι ακόμα πιο δύσκολη:

Νούμερο 1 στη κατηγορία είναι η Mercedes GLC με 56.000 οχήματα και +51% σε σχέση με πέρσι, ακολουθεί το Audi Q5 με 55.000 και +25% και BMW X3 με 47.000 και +42%, περίπου στα ίδια με την BMW κινείται και το Lexus (Toyota) NX με αύξηση 2,5%. Ακολουθούν το Volvo XC60 με 26.000 παραδόσεις και σημαντική αύξηση +44% σε σχέση με το 2017, πιο πίσω το Infiniti (Nissan) QX50 με 19.000 αυτοκίνητα και αύξηση +41%, μαζί και η Porsche Macan που τα πηγαίνει αρκετά καλά με 19.000 ταξινομήσεις και +8% σε σχέση με το 2017.

Πιο κοντά στη Stelvio βρίσκεται το πανέμορφο Range Rover Velar με 14.000 ταξινομήσεις ενώ πίσω απο το SUV της Alfa Romeo είναι και πάλι η Jaguar αφού το F-Pace βρίσκεται σε κάμψη και με -39% σημειώνει 9.770 πωλήσεις.

Η αγορά ‘μίλησε’ και απαιτεί απο την FCA μεγαλύτερες επενδύσεις για να μην χάσει το momentum της η Stelvio, πρέπει να επισπευθούν οι υβριδικές εκδόσεις αλλά και ο δίλιτρος των 350 ίππων για να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ της Turbo Benzina και της Quadrifoglio.

Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα νέα αλλά και ξεχωριστές ιστορίες

Νίκος Κουμπής

 



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved