F1 | κανονισμοί … λάστιχο!

Σύνδεση με τα προηγούμενα

…και αν το 2018 και το 2019 μιλάμε [μιλούν όλοι] πιο πολύ από ποτέ για τα ελαστικά στην #F1,
το 2020 και το ’21 έρχονται κι άλλα θέματα .

Από το ’21 θα έχουμε ζάντες 18¨ , αλλαγές στις διαστάσεις, αλλαγές στις «κουβέρτες» κά.

 

Το πλάτος των εμπρός ελαστικών μειώνεται κατά 35mm στα 270mm. τα πίσω θα παραμείνουν στα 405mm, ενώ η συνολική διάμετρος θα αυξηθεί από τα 670mm στα 700-720mm.

Το 2020 η Pirelli που παρέμεινε ως μοναδικός προμηθευτής θα έχει να συνεχίσει το ισχύον πλαίσιο κανονισμών και μέχρι το 2023 με το καινούριο… Αυτή μια εμβόλιμη χρονιά , μάλλον δυσκόλεψε [φωτογραφικά?] να εμπλακούν κι άλλοι κατασκευαστές στον «διαγωνισμό» . Βασικό ζητούμενο στην γενική περιγραφή για τα ελαστικά στις νέες διαστάσεις είναι να έχουν εφάμιλλη απόδοση με τα απερχόμενα. Με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει…

Για την FIA [ή/και για την Liberty Media ] ξεκάθαρος στόχος είναι η «βελτιστοποίηση του θεάματος» και μάλιστα , όπως το διάβασα κάπου, «The provider should commit to achieving this in 75% of circuits in 2020, and to improve their performance with respect to this objective throughout the whole period of the tyre supply

 

Η κατάργηση των «κουβερτών» έρχεται παράλληλα με την απαίτηση τα ελαστικά να είναι ετοιμοπόλεμα από την έξοδο από τα pits ακόμη! Τα wet και intermediate δεν εξαιρούνται!!

η FIA σημειώνει «tyres should provide safe performance when leaving the pits cold. The glass transition temperature must be chosen so that the tyres are never in a ‘glassy state’ when either the ambient or the track temperature is above 10 degrees centigrade

υγ1.Για τις χειμερινές δοκιμές των κατασκευαστών ένα άααλλο ελαστικό πρέπει να κατασκευαστεί.

 

Τυποποίηση και ομογενοποίηση και εμπλοκή της Αρχής και του προμηθευτή ακόμη και στις στρατηγικές των pit stops επιχειρείται ΚΑΙ με τις απαιτήσεις δεικτών φθοράς των ελαστικών.
Τα 3 compounds ανά αγώνα όπως τα ξέρουμε [hard, medium και soft] σε σύνολο 5 όπως φέτος? θα βαθμονομούνται ως παρακάτω:

Hard: 2sec εξαιτίας φθοράς / degradation στο 22% της συνολοκής απόστασης σύμφωνα με το «Base lap time» όπως θα οριζόταν από ένα «πρότυπο» μονοθέσιο και σε συγκεκριμένες συνθήκες

Medium: 2sec από φθορά αλλά στο 18% της απόστασης και με θεωρητικό πλεονέκτημα 1.2sec/γύρο ταχύτερο από το Hard compound

Soft: 2sec μόλις στο 10% της απόστασης αλλά 2.2sec/γύρο ταχύτερο από το Hard.

 

 

Είναι τόσο έντονη η επιθυμία της Αρχής για [τεχνητό?] θέαμα και ανταγωνισμό [?] που ΘΕΛΟΥΝ η φθορά να επηρεάζει τον αγώνα , ΘΕΛΟΥΝ και ζητούν «σκαλοπάτι» στην απόδοση !!!
Μέχρι που θεωρούν ότι fair να υπάρχει ένα υπόστρωμα χαμηλής απόδοσης κάτω από το εκάστοτε compound ώστε να αναγκάζεται η ομάδα σε pit stop!!! xμμμμ ας σκεφτούμε ΑΝ είναι όλοι το ίδιο ευγενικοί με τα ελαστικά τους . Ομάδες και οδηγοί…

Προσπαθώντας να το «μαζέψουν» λίγο ζητάνε να έχουν τα ελαστικά την δυνατότητα / μηχανική ιδιότητα της … ανάκαμψης! Ειδικά μετά από ένα διάστημα επιθετικής οδήγησης [απορία συντάκτου : ΔΕΝ είναι όλη η οδήγηση επίθεση για θέση και αποτέλεσμα ?? ] ή κυνηγητού θα «πρέπει» το ελαστικό να … ανακάμπτει σε επίπεδα χαμηλότερης φθοράς . Σαν τους γύρους αποθεραπείας / cool down που κάνουμε εμείς στα δικά μας φιλικά TD’s.

 

Σύμφωνα με παλαιότερο άρθρο του racefans.net * o sporting director της Pirelli Mario Isola βρίσκει τους ζητούμενους δείκτες φθοράς πολύ υψηλούς , πολύ κοντά σε εκείνους του … 2011!
[βήματα πίσω στην εξέλιξη? Τι λέτε?!]

 

για να δούμε ΤΙ θα δούμε…

 

 

*https://www.racefans.net/2018/08/06/f1-planning-return-2011-style-high-tyre-degradation/


Avatar

ιταλόφιλος αυτοκινητιστικά από σπόντα του πατρός. γαστρονομικώς κ περί του ωραίου φύλου από ... μακροχρόνια έρευνα και εμπειρία. από ιδέες και εξυπνάδες άλλο τίποτα ΑΛΛΑ γράφω "περίεργα" κ βαριέμαι να εξηγώ για 3η φορά . κάποια πράγματα μας αρέσουν απλά επειδή. και αυτό είναι αρκετό!


'F1 | κανονισμοί … λάστιχο!' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved