Bimota TESI 3D Naked: Ασκήσεις Μηχανολογίας!

Στο αφιέρωμα της στήλης αυτής στην οικογένεια Castiglini στο προηγούμενο μας άρθρο, έγινε λόγος και για ένα ακόμα μεγάλο κεφάλαιο στο χώρο της Ιταλικής Μοτοσυκλέτας. Αναφέρομαι στον Massimo Tamburini. Ενός από τα ιδρυτικά μέλη της Bimota.

Τι εστί Bimota? Ένα μικρό εργοστάσιο παραγωγής σκελετών μοτοσυκλέτας που ιδρύθηκε στο Rimini της Ιταλίας το 1973 από τους Valerio Bianchi, Giuseppe Morri και  Massimo Tamburini (Bianchi Morri Tamburini).  Σκοπός τους? ο συνδυασμός του καλύτερου πλαισίου με τους καλύτερους κινητήρες, τόσο ευρωπαϊκούς, όσο και ιαπωνικούς…

Και βάσει των παραπάνω, κατά την προσωπική μου γνώμη, δεν υπάρχει Bimota που να αντιπροσωπεύει καλύτερα την φιλοσοφία της εταιρείας από το project Tesi. Ένα project με διάρκεια πάνω από 30 ολόκληρα χρόνια.

Η Bimota Tesi άρχισε τη ζωή της ως πτυχιακή διατριβή (αυτό σημαίνει άλλωστε και η λέξη Tesi) του νεαρού τότε Pierluigi Marconi, ο οποίος την εποχή εκείνη σπούδαζε Μηχανολόγος Μηχανικός στο Πανεπιστήμιο της Bologna (που αλλού…?). O Massimo Tamburini, όπως ήταν αναμενόμενο, γοητευμένος από την ιδέα ότι τόσο η μπροστινή και η πίσω ανάρτηση της δημιουργίας αυτής θα ακολουθούν τους ίδιους νόμους κίνησης, προχωρά στην πρόσληψη του Marconi στην Bimota.

Το πρώτο πρωτότυπο εκείνης της διατριβής λοιπόν, δημιουργήθηκε το 1983, χτισμένο γύρω από τον κινητήρα ενός VF400F Honda V-4. Μια πολύ συμπαγής μοτοσυκλέτα, με την υπόσχεση μιας νέας εποχής στον κόσμο των δύο τροχών.

Εκείνη η πρώτη διατριβή εξελίχθηκε με τα χρόνια, αλλά ποτέ δεν εγκατέλειψε την αρχική διάταξη του. Το πλαίσιο αντικαταστάθηκε από όμορφες πλάκες αλουμινίου που κρατούν τον κινητήρα, ενώ η ανάρτηση βασίστηκε σε swingarms/ψαλίδια, εμπρός και πίσω. Ήταν πραγματικά εκπληκτικό για την εποχή του και αποτελεσματικό. Αυτό το πρωτότυπο ενσωματώνει όλες τις βασικές παραμέτρους της θεωρητικής έννοιας του Marconi. Την επόμενη χρονιά, ακολουθεί ένα δεύτερο πρωτότυπο, με βάση το Honda VF750F και χρήση ανθρακονημάτων για την κατασκευή του σκελετού/πλάκες, όμως η έλλειψη εμπειρίας με τα τότε νέα και εξωτικά υλικά οδήγησε στην άμεση επιστροφή στις πλάκες αλουμινίου το επόμενο έτος, 1986.

Το 1989, ένα νέο πρωτότυπο χτίστηκε γύρω από το τότε πολύ ελπιδοφόρο κινητήρα της Yamaha FZ750, τον οποίο η Bimota χρησιμοποιούσε και στην λαμπρή YB4. Αλλά αποδεικνύεται ότι ο τετρακύλινδρος δεν είναι ο ιδανικός κινητήρας για τη δομή αυτού του project. Η παραγωγή ξεκίνησε όταν η Bimota φόρεσε τον Ducati 851 Desmo, με το λεπτό και ισχυρό L-twin να κουμπώνει όμορφα μεταξύ των πλακών αλουμινίου. Η Bimota δούλεψε τον κινητήρα με αποτέλεσμα να δημιουργήσει ένα πολύ ισχυρό σύνολο, ιδίως αν ληφθεί υπόψη το περιορισμένο βάρος της μοτοσυκλέτας. Αυτή η Tesi αγωνίστηκε και στα Superbike, αλλά με περιορισμένη επιτυχία, όντας πιο αργή από την Ducati 851/888, με την οποία μοιράστηκε την ίδια μονάδα ισχύος…

 

Το πείραμα της Tesi δεν είχε ωριμάσει ακόμα, ιδίως όσον αφορά την γεωμετρία του συστήματος διεύθυνσης και την κατανομή βάρους, αν και το φυσικό χαρακτηριστικό της, της έδωσε ένα μεγάλο πλεονέκτημα στο φρενάρισμα. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 έως τις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Bimota Tesi παρέμεινε σε αναστολή παραγωγής, μέχρι να προγραμματιστεί εκ νέου τελικά το 2003.

 

Αυτό ήταν ένα πολύ αναθεωρημένο σχέδιο –Bimota Tesi 2D– με τον κινητήρα της Ducati, 1000cc (SOHC).

Tο 2007 έφτασε h παρούσα έκδοση, η Bimota Tesi 3D,που χρησιμοποιεί τον Ducati  1100cc (twin SOHC), αλλά με μια σειρά από νέους γεωμετρικούς παράγοντες αλλαγμένους.
Η Tesi 3D τώρα, ανταποκρίνεται ακριβώς στην αρχική ιδέα και η εξέλιξή της είναι σε πλήρη ωριμότητα.

Και κάπως έτσι, φτάνουμε στο κοντινό μας 2014-2015 και την παραγωγή της αρτιότερης και ομορφότερης εκδοχής του project Tesi.

Bimota Tesi 3D Naked.

Η γυμνή Bimota Tesi 3D αποτελεί έναν καμβά με όλες τις τελευταίες τεχνολογίες που αναπτύχθηκαν από το Ιταλό κατασκευαστή. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, η τελευταία γυμνή έκδοση διαθέτει νέο τιμόνι, ικανότητα μεταφοράς συνεπιβάτη, ένα νέο σύστημα εξάτμισης και βελτιώσεις του κινητήρα της Ducati.

Η μοτοσικλέτα ζυγίζει μόλις 167 κιλά και προωθείται από έναν Δεσμοδρομικό L-Twin με κυβισμό 1078cc, με μέγιστη ισχύ 100HP (69.9Kw) στις 7.750 rpm και 94Nm ροπής στις 5.250 rpm. Όλη αυτή η δύναμη διατηρείται υπό έλεγχο από ένα κιβώτιο έξι σχέσεων.

Τα φρένα αποτελούνται από διπλούς δίσκους εμπρός (320 χιλιοστά) και πίσω μόνο δίσκο (220 χιλιοστά), σε συνδυασμό με δαγκάνες της Brembo .

2014 Bimota TESI 3D Naked picture - doc552534

Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν τις πλάκες NiCrMo4/αλουμινίου, εμπρός και πίσω ψαλίδι με ατσάλινο πλαίσιο NiCrMo4 και ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 16 λίτρων.

Η γυμνή Tesi 3D είναι ένα πραγματικά ένα αριστούργημα μηχανολογίας, αποτελεί την τελειοποίηση του Project Tesi, οι βελτιώσεις της Naked Tesi 3D προσθέτουν ευελιξία σε σε μια μοναδική μοτοσυκλέτα, με πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά!

Engine type: Ducati Desmodromic L-Twin Cylinders
Displacement: 1078cc
Bore x Stroke: 98 x 71.5 mm
Compression ratio: 10.5:1
Fuel System: Bimota by Athena/Electronic Fuel Injection Bimota
Power: 100HP (69.9Kw) at 7750 rpm
Torque: 94Nm at 5250 rpm
Gearbox: 6 Speed
Frame type: NiCrMo4/Aluminium plates, front and rear swingarm NiCrMo4 steel
Front suspension: Extreme Tech for Bimota single speed on rebound damping
Rear suspension: Extreme Tech for Bimota
Front brake: Double discs 320mm mm Brembo calipers four pistons
Rear brake: Single Disc 220mm, Brembo caliper
Tyre Front: 120/70 ZR17 Tyre
Rear: 180/55 ZR17
Overall Length: 2100x700x1120 mm
Seat Height: 780mm
Wheelbase: 1390mm
Dry Weight: 167 Kg
Fuel Tank Capacity: 16L

 

ΥΓ: Φέτος (2016) η Bimota βρήκε και πάλι τον τρόπο να μας αφήσει άφωνους…

Βimota Tesi 3D Cafe’ Racer:

Όμορφη ή όχι, σίγουρα όμως μοναδική και ιδιαίτερη.

 

Σπυρόπουλος Δημήτρης.



Frankie1099

29/12/1997 - : Σχεδον 20 χρόνια τωρα μοτοσυκλετιστής. Σχεδον 20 χρόνια ονειρευομαι στους 2 τροχους... και δεσμοδρομικά! Διαχειριστής και ιδρυτικό μέλος των DesmoRiders, σε όλη μου την ζωή ζώ δίπλα σε ιταλικές δημιουργίες. Είτε στους 2 της Μπολώνια, είτε στους 4 τροχους του Μιλάνου (εδω και 3 -πλεον- γενιές...). Καλούς Δρομους σε όλους! Επικοινωνείστε μαζί μου στο Frankie1099@outlook.com.


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved