Crash Test: Lorenzo VS Rossi @Ducati MotoGP

Μιας και το 2017 μας χάρισε μια από τις πλέον δυνατές μάχες στον βαθμολογικό πίνακα, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα Ιταλικά χρώματα, ήρθε η ώρα τώρα, στην ανάπαυλα πριν την έναρξη της νέας αγωνιστικής χρονιάς για το 2018, να συγκρίνουμε και να αναλύσουμε ψύχραιμα τις δυο χρονιές – ντεμπούτο- των δυο κορυφαίων πρωταθλητών (Valentino Rossi, Jorge Lorenzo) με τα χρώματα του εργοστασίου της Bologna!
Ο λόγος λοιπόν για τον Valentino Rossi την χρονιά 2011 και για τον Jorge Lorenzo το 2017.

Μία από τις αγαπημένες μου ταινίες των 00s ήταν και το λατρεμένο Memento του φοβερού και τρομερού σκηνοθέτη Christopher Nolan!

Το Memento είναι αμερικανική νεο-νουάρ ταινία του 2000, σε σκηνοθεσία και σενάριο του Christopher Nolan. Βασίζεται στο Memento Mori του Jonathan Nolan, αδερφού του σκηνοθέτη.

Χρησιμοποιώντας λοιπόν κι εγώ το υπέροχο σκηνοθετικό τρικ της εποχής εκείνης θα αρχίσω με την τελική κατάταξη των 2 πιλότων – πολυπρωταθλητών με τα χρώματα της Ducati. O δε Valentino το 2011 κατετάγη 7ος ενώ το 2017 ο Jorge έκλεισε την χρονιά επίσης από την  θέση του βαθμολογικού πίνακα! Και οι συμπτώσεις δεν σταματούν εδώ μιας και η τελική συγκομιδή των βαθμών ήταν πολύ κοντά: 139 βαθμούς ο Rossi, 137 ο Lorenzo. Και αν θέλουμε να γίνουμε και λίγο προκλητικοί θα δούμε ότι στην πρώτη τους χρονιά αμφότεροι ανέβηκαν στο πρώτο τους βάθρο στον 4ο αγώνα της σεζόν, ενώ δεν είδαν την σημαία του τερματισμού τρεις φορές.

Ας αφήσουμε όμως τις συμπτώσεις και ας μελετήσουμε τα γεγονότα από την αρχή.

Οι δυο αυτοί πρωταθλητές ήταν αντίπαλοι στο ίδιο γκαράζ εδώ και χρόνια. Στο γκαράζ της Yamaha. Και σίγουρα προκάλεσαν αρκετούς πονοκεφάλους με τις μάχες τους εντός πίστας όσο και με τις δηλητηριώδεις δηλώσεις τους -εκατέρωθεν- εκτός πίστας…  Την χρονιά όμως που έκλεισε ο ένας, ο Jorge, αποφάσισε να πάρει το δρόμο στον οποίο ο άλλος, o Valentino, είχε αποτύχει: Να κερδίσει αγώνες και ίσως ακόμη και τον παγκόσμιο τίτλο με τη Ducati. Με βάση αυτό λοιπόν, θα συγκρίνουμε τις εμπειρίες που αποκομίσαμε από το πρώτο έτος του J.Lo. σε σχέση με την πρώτη χρονιά του Vale, έχοντας πάντα κατά νου ότι πρόκειται για πολύ διαφορετικές καταστάσεις μιας και όταν ο Valentino Rossi αποφάσισε να οδηγήσει για τα χρώματα της Ducati, το τεχνολογικό υπόβαθρο, τα ελαστικά αλλά και ο κινητήρας των Desmosedici ήταν εντελώς διαφορετικά! Και σίγουρα έζησε συνολικά μια πολύ διαφορετική κατάσταση από εκείνη που βρήκε ο Jorge Lorenzo όταν έφτασε στο Borgo Panigale
Το 2011, ο Valentino Rossi προσγειώθηκε στη Ducati, θέλοντας να ξεφύγει από τον Jorge, ο οποίος με την Yamaha M1, εκμεταλλευόμενος επίσης τον τραυματισμό του ‘γιατρού’, είχε κερδίσει τον πρώτο του τίτλο στα MotoGP. Η Ducati έψαχνε τον τέλειο αντικαταστάτη του Casey Stoner, κάτοχο του τίτλου το 2007, που αναχώρησε για την Honda.
Η άφιξη του Vale στο κόκκινο στρατόπεδο χαιρετίστηκε την χρονιά εκείνη ως η ένωση δύο κόσμων απόμακρων μέχρι τότε και αρκετά επιφυλακτικών μεταξύ τους: των fans του Dottor Rossi και των απανταχού Ducatisti. Για τον πρωταθλητή από την Tavullia ήταν μια ευκαιρία να οδηγηθεί στην επιτυχία του παγκόσμιου πρωταθλήματος με τρίτο κατασκευαστή μοτοσυκλέτας, κάτι που τελικά όμως δεν συνέβη… Ο Valentino έφτασε σε μια πολύ ανταγωνιστική και περίεργη εποχή για την Ducati: Η Desmosedici είχε κερδίσει τουλάχιστον μία κούρσα σε όλες τις προηγούμενες σεζόν στα MotoGP από το 2003, με μοναδική εξαίρεση το 2004, ενώ ο Rossi στο πρώτο έτος μαζί της κατάφερε να κερδίσει μονάχα μία θέση στο Le Mans. Το τέλος της σεζόν τον βρήκε μόλις 7ο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αλλά τουλάχιστον ήταν ο καλύτερος οδηγός της Ducati με 139 βαθμούς, μόλις 7 περισσότερους από τον ομόσταυλό του, Nicky Hayden, ο οποίος σημείωσε επίσης μία θέση ως το καλύτερο αποτέλεσμα σε αγώνα το 2011.

O Valentino με Ducati το 2011

Ο Jorge Lorenzo, έφτασε στο ιταλικό εργοστάσιο σε μια κάπως… παρόμοια κατάσταση: Ήταν έντονη η επιθυμία του να αποκοπεί από τον ομφάλιο λώρο της Yamaha, με την οποία ο Ισπανός είχε αγωνιστεί σε ολόκληρη την καριέρα του στα MotoGP, και ήθελε να φέρει τον παγκόσμιο τίτλο πίσω στην Ducati μετά από μερικές πολύ δύσκολες σεζόν, αλλά παρόλα αυτά, το 2016, ήταν ακόμα σε θέση να κερδίσει δύο αγώνες, με διαφορετικούς οδηγούς, τον Iannone και τον Dovizioso.
Η τελική απόδοση σε σύγκριση με το πρώτο έτος του Rossi είναι παρόμοια: ο Lorenzo αν και έχει κατακτήσει περισσότερα βάθρα, 3 έναντι 1, και ένα καλύτερο αποτέλεσμα, την δεύτερη θέση του στο Le Mans, έχει συνολικά λιγότερους πόντους, έναντι του Rossi, 137 έναντι 139.  Από τη μέση σεζόν και μετά όμως, ο Rossi δεν πήγε ποτέ πιο πάνω ​​από την θέση, ενώ ο Lorenzo πήρε δύο βάθρα και 4 κατατάξεις στην πρώτη πεντάδα, επίσης η  Desmosedici του Ισπανού ήταν συχνά μπροστά από όλους, γεγονός που σχεδόν ποτέ δεν κατάφερε αντίστοιχα ο Valentino. Το αποτέλεσμα στον πίνακα γράφει όμως πως κατέλαβαν την ίδια θέση στο πρωτάθλημα τόσο για τον Lorenzo, όσο και για τον Rossi.
Η ουσιαστική διαφορά όμως εντός του 2017 είναι ότι ο Jorge σαφέστατα και δεν ήταν το πρώτο βιολί της Ducati, καθώς ο ομόσταυλός του, Andrea Dovizioso, διεκδίκησε τον τίτλο του Πρωταθλητή μέχρις εσχάτων.

O Jorge Lorenzo με Ducati το 2017

Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω, το ντεμπούτο και τον δυο πρωταθλητών είναι εξαιρετικά… παρόμοιο και είναι δύσκολο να βρεθεί ένας νικητής. Κοιτάζοντας όμως και την προοπτική της δεύτερης σεζόν, ο Rossi με λίγες βελτιώσεις, κατάφερε να κερδίσει μόνο μια θέση παραπάνω στην τελική κατάταξη ενώ αντίστοιχα ο Lorenzo μοιάζει να είναι σε θέση για κάτι πολύ καλύτερο, δεδομένου του επιπέδου ανταγωνιστικότητας με το οποίο έκλεισε φέτος το πρωτάθλημα.
Ενώ για την σεζόν 2018 ο ίδιος (αλλά και η ομάδα του) πιστεύουν σε νίκες και γιατί όχι, ακόμα και για τον τίτλο, το τελικό αποτέλεσμα θα είμαστε σε θέση να το συζητήσουμε σε ένα χρόνο από τώρα. Το μόνο σίγουρο είναι όμως, ότι φέτος το εργοστάσιο της Bologna έχει δύο αποφασισμένους και ψυχωμένους οδηγούς, αλλά και ένα αρκετά δυνατό, δεσμοδρομικό κινητήρα, ικανό για το καλύτερο!
 
Σπυρόπουλος Δημήτρης.

 



Frankie1099

29/12/1997 - : Σχεδον 20 χρόνια τωρα μοτοσυκλετιστής. Σχεδον 20 χρόνια ονειρευομαι στους 2 τροχους... και δεσμοδρομικά! Διαχειριστής και ιδρυτικό μέλος των DesmoRiders, σε όλη μου την ζωή ζώ δίπλα σε ιταλικές δημιουργίες. Είτε στους 2 της Μπολώνια, είτε στους 4 τροχους του Μιλάνου (εδω και 3 -πλεον- γενιές...). Καλούς Δρομους σε όλους! Επικοινωνείστε μαζί μου στο Frankie1099@outlook.com.


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved