Ducati Scrambler 2018

Εμπνευσμένα από τα 60ies και 70ies, τα νέα Scramblers της Ducati αποτελούν μια μοτοσικλέτα διασκέδασης, χαράς και παρέας!

Με αφορμή την παρουσίαση της νέας έκδοσης για τo 2018 του Scrambler ας αφιερώσουμε λίγο χρόνο για να δούμε την πορεία της σειράς αυτής της Ducati που προορίζεται για χρήση παντός εδάφους και χαρακτηρίστηκε από τους στενούς κινητήρες και το ελαφρώς αλλαγμένο πλαίσιο street μοτοσυκλετών.

Ducati Scrambler 2018

Κατηγορία Scrambler λοιπον…

Ducati Scrambler 250

Μια μοτοσυκλέτα που αποτελεί ορόσημο αυτής της κατηγορίας, είναι και η Ducati Scrambler. Και πιο συγκεκριμένα η 450.

Το κλειδί για να κατανοήσει κανείς αυτήν την ξεχωριστή μοτοσικλέτα, είναι να εκτιμήσει το πόσο σημαντική  υπήρξε η αρχέτυπη Scrambler 450 στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και στις αρχές της δεκαετίας του 1970.

Ducati Scrambler 450

Αν ρωτήσεις σήμερα έναν οπαδό των MotoGP ποια μοτοσυκλέτα κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωταθλητή των Motocross θα είσαι τυχερός αν πάρεις οποιαδήποτε απάντηση – πόσο μάλλον την σωστή.. Έ, αυτό δεν ίσχυε πριν από 40 χρόνια. Τόσο οι αναβάτες των αγώνων δρόμου όσο και οι οπαδοί των αγώνων ταχύτητας συμμετείχαν σε μεγάλο βαθμό στα δρώμενα των motocross και γνώριζαν με την ίδια ευκολία εργοστάσια και μοτοσυκλέτες, ενώ παράλληλα μπορούσαν να αραδιάσουν όλα τα κατορθώματα θρυλικών αγωνιζόμενων όπως ο Mike Hailwood και Giacomo Agostini.

Οι δε μοτοσυκλετιστές είχαν τεράστιο ενδιαφέρον για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά και γνώσεις σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση. Όλοι γνώριζαν τους αγωνιζόμενους θρύλους σε κάθε μία από τις επιμέρους κατηγορίες αγώνων μοτοσυκλέτας και το ενδιαφέρον ήταν εξίσου έντονο τόσο για τα GP όσο και για τους αγώνες motocross.

Ο ενθουσιασμός λοιπόν, όλης αυτής, της rock ‘n’ roll γενιάς αντικατοπτρίζεται ακομα και στα τεράστια ακροατήρια που προσέλκυαν τοσο τα GP όσο και τα motocross. Για παράδειγμα, 25.000 θεατές σε αγώνα GP ήταν αρκετά συχνό φαινόμενο τόσο στην Δυτική Ευρώπη όσο και στις χώρες του -τότε- ανατολικού μπλοκ. Τις δε μάχες μεταξύ BSA με John Banks, Suzuki με Roger de Coster και CZ με Paul Friedrichs, τις παρακολουθούσε σχεδόν ένα τέταρτο του εκατομμυρίου ένθερμων οπαδών…

Εκείνη την εποχή λοιπόν, έκαναν την εμφάνιση τους τα λεγόμενα και ως Dirt Bikes. Και ήταν αυτό που σήμερα λέμε… Cool.

Τα Dirt Bikes ήταν διασκεδαστικά!!! Ήταν θρασύτατες μοτοσυκλέτες που χαμογελούσαν πονηρά σε κάθε μορφής αρχή! Αν είχες Dirt Bike είχες όμορφα κορίτσια (αλλά και πολύ θυμωμένους γονείς)…

Στα χρόνια αυτά, η Ducati βρισκόταν σε μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση, κοντά στην πτώχευση, και έτσι η ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των scramblers στην Ευρώπη και την Αμερική έμοιαζε κυριολεκτικά σωτήρια! Το εργοστάσιο του Borgo Panigale τότε, έδωσε στην παραγωγή τρεις εκδόσεις του Scrambler, όλες εκ των οποίων ήταν εξαιρετικά όμοιες – εκτός από τη χωρητικότητα των κινητήρων τους. Το 450 ήταν το καλύτερο από τα τρία  και παρήγαγε -τη λογική για την εποχή- ιπποδύναμη των 28 ίππων. (Άκρως ικανοποιητική ισχύς τόσο για αθλητικές δραστηριότητες όσο και για παιχνίδια, ακόμα και σήμερα…)

Στην καρδιά όλων των μοτοσυκλετών της Ducati, συμπεριλαμβανομένου του Scrambler, ήταν το πολύ αποτελεσματικό δεσμοδρομικό σύστημα του Fablio Taglioni: Σε μια εποχή που οι ευρωπαϊκοί κινητήρες ήταν τουλάχιστον εύθραυστοι, οι 450 της Ducati στρέφονταν μέχρι τις 7.000 rpm χωρίς κανένα πρόβλημα ενώ τα κιβώτια των πέντε ταχυτήτων τους, χαρακτηρίζονταν επίσης ως κορυφαία -state of the art- τεχνολογική λύση.

Και η χρήση της λέξης «art» είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις μοτοσυκλέτες του Taglioni… Η 450 ήταν μία από τις πιο όμορφες μοτοσυκλέτες της γενιάς της, και εξακολουθεί να είναι ένα δημιούργημα ανυπέρβλητης ομορφιάς ακόμα και σήμερα, και το σασί της ήταν απλά κορυφαίο. Η Ducati θα μπορούσε να έχει υποστεί ένα οικονομικό ναυάγιο παρόμοιο με αυτό που έζησε η αυτοκινητοβιομηχανία από τη μία κρίση στην άλλη, αλλά η ταυτόχρονη ανάπτυξη του αναβάτη, μηχανικού αλλά και αγωνιζόμενου, Franco Farne, ο οποίος ακόνισε το χειρισμό των Ducati Singles μετά από πολύωρες προπονήσεις στα βουνά της Marche, και η δυνατή εμπορικά Scrambler, άλλαξαν τα δεδομένα! Και η ειρωνεία είναι ότι, παρά το off-road στυλ του, το Scrambler της εποχής αυτής έχει ένα πλαίσιο με τροποποιήσεις που προέρχονται από το εργοστάσιο μοτοσυκλετών αγώνων του Bruno Spaggiari

Το υπόλοιπο των τμημάτων της μοτοσυκλέτας σε μεγάλο βαθμό προέρχονται από ιταλικά πρότυπα εργοστάσια. Ορισμένα απο αυτά τα στοιχεία της μοτοσυκλέτας είναι πραγματικά εξαιρετικά: Τα ταμπούρα Grimeca λειτουργούν πολύ καλά για την εποχή τους, ενώ τα πιρούνια Marzocchi είναι επίσης άψογα…

Στο δρόμο, το 450 ακόμα και σήμερα είναι πραγματικά απολαυστικό! Ο κινητήρας είναι πρόθυμος και έχει άφθονη ισχύ για γρήγορη οδήγηση αλλά και την απαιτούμενη ασφάλεια για να κινηθεί εντός της σύγχρονης κυκλοφορίας και, με την προσθήκη των σημερινών ελαστικών, ο χειρισμός είναι υποδειγματικός. Αντίστοιχα, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι γλυκό και ο συμπλέκτης θετικός και αξιόπιστος. Είναι δηλαδή, όπως πρέπει να είναι μία κλασική μοτοσυκλέτα από άποψη ισχύος, χειρισμού και εμφάνισης. Στην πραγματικότητα, θα μπορούσαμε να σκεφτούμε ότι αυτή η μοτοσυκλέτα είναι από μεταγενέστερη περίοδο, με καλή εμφάνιση και ευχάριστες επιδόσεις και θα παραμείνει άξια προσοχής από οποιονδήποτε θέλει μία κλασική μοτοσυκλέτα, με αίσθηση σύγχρονης μοτοσυκλέτας!

Έτσι, γεμίζοντας την φαρέτρα με τα παραπάνω βέλη, η μεγάλη αγάπη από την Bologna, σχεδόν μισό αιώνα μετά, ήρθε να πλημμυρίσει τις σκέψεις των απανταχού Ducatisti με την νέα γενιά Scrambler, που για την φετινή σεζόν, μοιάζει πιο πλήρης από ποτέ! Τροφοδοτούμενα από τον γνωστό κινητήρα των 800 κ.εκ., τον νέο 399 κ.εκ. αλλά και τον, επίσης γνωστό μας, 1100, η πρόταση της Ducati στην κατηγορία αυτή αποδεικνύεται η πιο δυναμική και ταυτόχρονα η πιο έξυπνη από όλες τις αντίστοιχες της αγοράς.

Έχοντας κοινό παρονομαστή το μοναδικό -διβάλβιδο- δεσμοδρομικό κινητήρα και το νέο πλαίσιο – χωροδικτύωμα, το νέο Ducati Scrambler είναι έτοιμο να καλύψει τόσο τις ανάγκες μετακίνησης εντός, αλλά και εκτός, πόλης και ασφάλτινων διαδρομών όσο και τις πιο απαιτητικές σκέψεις για custom δημιουργίες, ιδιαίτερου χαρακτήρα.

Εκδόσεις με μοναδικά χαρακτηριστικά στυλ και χρηστικότητας όπως τα πανέμορφα Mach 2.0 , Desert Sled, Street Classic και Café Racer αλλά και τα πιο γήινα Icon, Classic, Full Throttle και Sixty2 καθώς και ο μεγάλος αδερφός της οικογένειας, το 1100!

Ας πάρουμε μια γεύση από τις εκδόσεις αυτές πρίν τις αναλύσουμε ενδελεχώς μέσα στις επόμενες εβδομάδες…

Ιδού λοιπόν η νυχτερινή Ducati Scrambler Café Racer:

Ducati Scrambler Café Racer 2018

 

Η φοβερή και τρομερή Ducati Scrambler 1100 Sport

Ducati Scrambler 1100 Sport 2018

Μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις στυλ, η Ducati Scrambler Mach 2.0, εμπνευσμένη από την Mach 1 των 60ies…

Ducati Scrambler Mach 2.0 2018

Η παιχνιδιάρα εκδοχή της Ducati Scrambler, η καλοκαιρινή Ducati Scrambler Desert Sled!

Ducati Scrambler Desert Sled 2018

Έτοιμη για τις πιο ακραίες customιές… Η Ducati Scrambler Full Throttle!

Ducati Scrambler Full Throttle 2018

 

Κλείνοντας, είτε έχουμε να κάνουμε με το μικρο Ducati Scrambler Sixty2, των 399 κ.εκ. είτε με το πλούσιο 1100, η οικογένεια των Ducati Scramblers μας έχει εντυπωσιάσει. Μερικά από τα παραπάνω θα τα αναλύσουμε σύντομα, ανακαλύπτοντας πτυχές του χαρακτήρα τους, φωτίζοντας τα χαρακτηριστικά που τα διαφοροποιούν από τα υπόλοιπα…

Σπυρόπουλος Δημήτρης.



Frankie1099

29/12/1997 - : Σχεδον 20 χρόνια τωρα μοτοσυκλετιστής. Σχεδον 20 χρόνια ονειρευομαι στους 2 τροχους... και δεσμοδρομικά! Διαχειριστής και ιδρυτικό μέλος των DesmoRiders, σε όλη μου την ζωή ζώ δίπλα σε ιταλικές δημιουργίες. Είτε στους 2 της Μπολώνια, είτε στους 4 τροχους του Μιλάνου (εδω και 3 -πλεον- γενιές...). Καλούς Δρομους σε όλους! Επικοινωνείστε μαζί μου στο Frankie1099@outlook.com.


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved