Editorial: Πως μου φάνηκε η νέα Giulia

1743680_10205536104855838_7058763517242331671_n

 

Εδώ και κάποια ώρα δεν έχουμε πια 24/6 και η Alfa Romeo είναι πλέον 105 ετών και μιας ημέρας, ενώ η γκάμα της μέσα σε ένα βράδυ αυξήθηκε κατά …33% αφού εκτός των Mito, Giulietta και 4C προστέθηκε η νέα Giulia.

 

Αυτή η Giulia είναι (βασικά οφείλει να είναι…) το Άγιο Δισκοπότηρο που όλοι οι αληθινοί λάτρεις της αυτοκίνησης περιμένουν με αγωνία για να σωθεί η Alfa Romeo, και να μην ακολουθήσει την αδικοχαμένη (και κακοδιαχειρισμένη) Lancia πρώτα στη λήθη και έπειτα στον αφανισμό.

 

Πριν 2 χρόνια και 3 μήνες έγραφα  για την αναμενόμενη 4C και πως της έπεφτε ο κλήρος για να σώσει, τη φίρμα από το Milano.

 

Θα μπορούσα να σβήσω το ‘4C‘ και να το αντικαταστήσω με ‘Giulia’, να δημοσιεύσω ξανά το ίδιο κείμενο και θα εξακολουθούσα να είμαι επίκαιρος, αλλά θέλω σήμερα να αναφερθώ συγκεκριμένα στην πολυαναμενόμενη μεσαία berlina.

 

Πάνε 23 χρόνια από τότε που η τελευταία πισωκίνητη berlina από το Arese φόρεσε φρέσκα Pirelli και βγήκε στο δρόμο, αν υπολογίσουμε κιόλας από πότε είχε να εξελιχθεί εντελώς νέο πάτωμα (η 75 ήταν μια Giulietta II που ήταν μια Alfetta) πρέπει να πάμε πίσω στο μακρινό 1972.

 

Είναι μια αιωνιότητα… μια ολόκληρη γεωλογική εποχή κατά την οποία οι Ιταλοί για κάποιο μυστήριο λόγο αφήσανε την BMW να μεγαλουργήσει και να γίνει η Alfa στη θέση της Alfa.

 

481970_4806157515465_545853723_n

Alfa Romeo 75, η τελευταία πισωκίνητη berlina μέχρι την έλευση της Giulia

 

483637_182031161946909_1365208555_n

Alfa Romeo Giulietta II, η βάση στην οποία πάτησε η 75

 

1011735_602097669879054_454845241_n

Alfa Romeo Alfetta, transaxle διάταξη σαν την ομώνυμη Alfetta Tipo 158/159 Formula 1

 

Οι περισσότεροι Alfisti ήθελαν διακαώς μια πισωκίνητη berlina με ένα νέο V6 που θα αντικαθιστούσε την 75 3.0 6V. Εγώ δεν ξέρω τι ήθελα… ξέρω ότι έτρεξα να πάρω μια προσθιοκίνητη 156 Ti με την πρώτη ευκαιρία, και ξέρω ότι την ευχαριστήθηκα για το κάθε ένα από τα 110.400.000 δευτερόλεπτα που την είχα στην κατοχή μου, πριν την αντικαταστήσω με την, πάλι προσθιοκίνητη, GT 3.2 μου.

 

Άρα κολλημένος με την πίσω κίνηση δεν είμαι, βασικά λατρεύω τα καλοστημένα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως διάταξης της μετάδοσης. Όμως οφείλω να αναγνωρίσω ότι για να πάψουν πια οι κολλημένοι, η οι άσχετοι, να θεωρούν τις νέες Alfa υποτιμητικά ως πιο σπορτίφ Fiat, έπρεπε να επιστρέψουν στις ρίζες και την πίσω κίνηση.

 

156restyling_22

H Αυτού Μεγαλειότης, Alfa Romeo 156

 

Επίσης οι big three από την Γερμανία (BMW, Mercedes και Audi) φρόντισαν να εκτοξεύσουν τις ιπποδυνάμεις σε δυσθεώρητα επίπεδα που διαχειρίζονται επαρκώς μόνο από μια καλή πισωκίνητη η τετρακίνητη πλατφόρμα.

 

Αφού λοιπόν έπρεπε να φτιαχτεί κάτι εντελώς νέο, όφειλε να είναι απλά τέλειο.

 

BMW M3 E90 η πως θα έπρεπε να ήταν μια Alfa 159 GTA

BMW M3 E90 η πως θα έπρεπε να ήταν μια Alfa 159 GTA

 

Η νέα Giulia πρέπει να αλλαξοπιστήσει τους πελάτες των Audi και BMW και να κάνει τον ειδικό τύπο να την λατρέψει (δύσκολο γιατί ο ειδικός τύπος συχνά πυκνά είναι ….ανειδίκευτος, αν με πιάνετε).

Το αυτοκίνητο πήγε δύο φορές στο σχεδιαστήριο, οι ανακοινώσεις του Marchionne υπόσχονταν κάτι τρελό και η στρατηγική του marketing επέβαλλε το χτίσιμο τεράστιας προσμονής και την δημιουργία της αίσθησης της αναμονής μιας λύτρωσης ακόμα και σε μια χώρα όπου οι υποψήφιοι πελάτες είναι ελάχιστοι.

 

Όλοι περιμέναμε την Giulia για να σωθεί η μάρκα, να σωθούμε εμείς, να φέρει την παγκόσμια ειρήνη, να ταΐσει τα παιδιά στην Αφρική και να φέρει το ουράνιο τόξο. Θεωρώ ότι κάπου το παρακάνανε, και τελικά όλοι περιμέναμε κάτι που κανείς δεν μπορεί να προσφέρει, δηλαδή την απόλυτη τελειότητα.

 

Περίμενα και εγώ και έκατσα να δω live την παρουσίαση συνδεδεμένος με το κινητό ενός πολύ ευγενικού, πλην εντελώς άσχετου και μάλλον θύμα στραβισμού σκηνοθέτη/καμεραμάν, και για μερικά λεπτά έμεινα άφωνος…. Με την κακιά έννοια!

 

Δεν με έπεισε αμέσως, μου θύμισε υπερβολικά BMW η Audi η και τα δύο. Αν ήμουν τρολ θα έβρισκα την ευκαιρία να πικάρω τους Αlfisti και να εκτοξεύσω την αναγνωσιμότητα γνωστής σελίδας του facebook σε πρωτόγνωρα επίπεδα.

 

Μετά όμως έκατσα και την ανάλυσα λιγάκι και το σκέφτηκα ψύχραιμα… Θέλουμε ένα αυτοκίνητο που να είναι πισωκίνητο, άρα με κοντό εμπρός πρόβολο και μυώδες πίσω μέρος. Να πείσει πελάτες και στο Αμέρικα, να αρέσει σε κόσμο που έχει μάθει να θεωρεί όμορφο το Golf ( ο Χριστός) η την σειρά 1 (και ο Απόστολος) για να κλέψει πελατεία, και να πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας των πεζών, που έχουν εξαφανίσει προφυλακτήρες και αιχμηρά, άγρια καπό.

 

Με βάση αυτά τα στοιχεία τα παιδιά στην Alfa έκαναν μάλλον πολύ καλή δουλειά, την εποχή του πολτού όπου οι μάρκες ξεχωρίζουν μόνο από τα σήματα τελικά η Alfa μοιάζει με ….Alfa και το μεγάλο τρίγωνο στη μάσκα είναι εκεί να ξεδιαλύνει τις όποιες αμφιβολίες.

 

Η αισθητική όμως είναι το ένα πράγμα, και αν δυστυχώς (η ευτυχώς?) μέχρι την 159 ήταν το 90% της προσπάθειας εις βάρος των specs, απ’ ότι φαίνεται αυτό άλλαξε για τα καλά.

 

Η νέα Giulia υπόσχεται καταιγιστικές επιδόσεις ακόμα και από τις επερχόμενες μικρές εκδόσεις αλλά αυτή τη στιγμή ποιος ενδιαφέρεται γι’ αυτές? Εγώ προσωπικά ονειρεύομαι μια QV, με τα 510 άλογα της και τα 320 χιλιόμετρα τελικής στην ευθεία της Κατερίνης.

 

Μαζί με την επιστροφή στις ρίζες επέστρεψε και ένα V6 με κάτι αρχ…ές ΝΑ! Με βλέπω ήδη να ζυγίζω το turn in με ένα ακριβέστατο τιμόνι και να σανιδώνω το γκάζι λίγο πριν το apex και να ανοίγει η τροχιά του πίσω μέρους. Να απολαμβάνω επιτάχυνση και ήχο και λίγο πριν την επόμενη στροφή να μου βγαίνουν τα μάτια έξω από τις άγκυρες της Brembo, ονειρεύομαι να είμαι κάτοχος μια QV…. Ονειρεύομαι να έχω την δυνατότητα να πάω ταξίδι με την οικογένεια και να έχω ένα σατανικό χαμόγελο.

 

Τι? Μπορούσα να τα κάνω όλα αυτά και χθες με μια M3? Το ξέρω…. Και δεν σας κρύβω ότι αν δεν ερχόταν η Giulia θα πέρναγα και εγώ στο απέναντι στρατόπεδο και τότε είναι πολύ πιθανό να μην επέστρεφα ποτέ πίσω. Όμως η Giulia ήρθε, έστω και στο παρά πέντε. Και τα specs της δεν είναι απλά ισάξια των ///M και RS αλλά πηδάνε μια κατηγορία πάνω αφού ενώ υποτίθεται ότι κοντράρει Μ3 και RS4 τελικά μπορεί να τα βάλει με M5 και RS6. Τέλεια!

 

Εναλλακτική? αν δεν υπήρχε η Giulia: BMW M3 F30

Η BMW M3 F30 απέκτησε σοβαρό ανταγωνισμό

 

Ειλικρινά καταλαβαίνω ότι δύσκολα κάποιος θα αφήσει την Βαυαρία για να πάει στο Milano (βασικά στη Ρώμη γιατί εκεί φτιάχνεται…), αλλά θέλω να πιστεύω ότι τώρα πια τουλάχιστον θα είναι στη σκέψη τους.

 

Η Alfa Romeo έκανε μια δήλωση σήμερα για παλιούς Αlfisti που όταν είδαν την 155 έφυγαν και πέταξαν μαύρη πέτρα πίσω τους, αναφέρθηκε σε αυτούς και είπε στην BMW:

 

Εδώ και 20 χρόνια στους δάνεισα  για να γίνεις μάγκας, τους θέλω πίσω!’

 

Θα τους πάρει? Δεν ξέρω… αλλά εγώ ονειρεύομαι, άλλωστε είναι τσάμπα.

 

Νίκος Κουμπής

 

ΥΓ: Χαζέψτε ελεύθερα:

 

150624_Alfa_Romeo_Giulia_HP1

 

150624_Alfa_Romeo_Giulia_HP2

150624_Alfa_Romeo_Giulia_HP3

10298857_875758632498817_8149001170529986759_n

10349888_1133710866645518_6186066211983170654_n

10363323_1133710879978850_1140463507725665810_n

10400027_875758839165463_1631888402010114862_n

10407307_1599436223638514_128535113327470887_n

 


Tagged: , , , ,


Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved