FCA και Samsung ενώθηκαν για τον εκσυγχρονισμό του Cassino σε ‘Industry 4.0’

Έχουμε γράψει πολλές φορές για την τεράστια επένδυση της FCA για την αναγέννηση της Alfa Romeo, αλλά συχνά η κουβέντα αρχίζει και τελειώνει στο τελικό προϊόν, δηλαδή τα νέα μοντέλα της Alfa από την Giulia και μετά.

Η αλήθεια είναι ότι τα αυτοκίνητα είναι μόλις η κορυφή του παγόβουνου, στις σημαντικότερες παραδοσιακές αγορές, όπως -κλασικά- της Ιταλίας, της Γερμανίας και της Γαλλίας προστίθενται συνεχώς νέοι συνεργάτες ενώ οι παλιοί επαναξιολογούνται ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στο νέο status ενώ και στις ΗΠΑ και την Κίνα, όπου αναμένεται να απορροφούνται οι μεγαλύτερες ποσότητες νέων Alfa Romeo, η ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων προχωρά με ταχύ ρυθμό, αν και ακόμα υπολείπεται αρκετά έναντι των Γερμανών ανταγωνιστών.

Το τρίτο κομμάτι όμως, για το οποίο δεν αναφέρεται σχεδόν τίποτα, είναι η νέα ‘έδρα’ της Alfa Romeo, το Cassino.
Στην σύγχρονη εποχή της Alfa Romeo στο Milano έχει παραμείνει μόνο η καρδιά, με το Μουσείο του Arese, αλλά το μυαλό και το σώμα έχουν μεταφερθεί στο Torino και το Cassino αντίστοιχα.

Το εργοστάσιο του Cassino, που βρίσκεται λίγο έξω από την Πρωτεύουσα της Ιταλίας, χτίστηκε από την Fiat το 1972 και ανανεώθηκε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ιστορία του, όμως όταν πάρθηκε η απόφαση να γίνει το σημείο εκκίνησης της νέας ζωής της Alfa Romeo ήταν προφανές πως μια απλή ανανέωση δεν θα αρκούσε.

Η FCA λοιπόν αναζήτησε ένα αξιόπιστο συνεργάτη για την ολοκληρωτική μεταμόρφωση των εγκαταστάσεων και να μετατρέψει το εργοστάσιο σε ένα σύγχρονο κέντρο παραγωγής κατηγορίας ‘Industry 4.0‘.

 

Industry 4.0

Τι είναι όμως το ‘Industry 4.0‘? Με λίγα λόγια και εν τάχει πρόκειται για την τελευταία εκδοχή της Βιομηχανικής Επανάστασης, όπου η τηλεματική και τα ασύρματα δίκτυα επικοινωνίας ενώνονται με τη Διαχείριση, το Προσωπικό αλλά και με τα ίδια τα μηχανήματα για συνεχή ενημέρωση/τροποποίηση/προσαρμογή της παραγωγής σε πραγματικό χρόνο. Οι εργαλειομηχανές και το προσωπικό είναι ενωμένα σε ένα δίκτυο και τα δεδομένα αποθηκεύονται σε cloud, ενώ η παραμετροποίηση της παραγωγής μπορεί να γίνει από τα δεκάδες σημεία ελέγχου με οθόνες αφής, μέσω tablets και ακόμα μέσω smartwatches που φορούν οι εργαζόμενοι.

Έλεγχος παραγωγής μέσω Smartwatch

O Κορεατικός κολοσσός Samsung ανταποκρίθηκε στην πρόκληση και παρείχε στην FCA όλη την τεχνογνωσία της για την δημιουργία ενός state of the art εργοστασίου αλλά και τα απαραίτητα software και hardware τελευταίας γενιάς.

Πρώτα απ’όλα έγινε πλήρης ψηφιοποίηση της γραμμής παραγωγής, την παρακολούθηση της μέσω οθονών υπέρ υψηλής ευκρίνειας που είναι τοποθετημένες κατά μήκος της αλλά και τον έλεγχο μέσω eBoard Touchscreens που είναι τοποθετημένες σε στρατηγικά σημεία.

Εκτενής παρακολούθηση σε όλη τη γραμμή παραγωγής

Έπειτα η Κορεατική εταιρεία παρείχε στο προσωπικό tablets, smartwatches και smartphones που είναι συνδεδεμένα με το software ασφαλείας Samsung Knox και το MES (Manufacturing Execution System) της FCA που επιτρέπει απόλυτο έλεγχο τήρησης των standards ποιότητας και τον χρόνο παραγωγής σε πραγματικό χρόνο και, αν χρειαστεί, την άμεση επέμβαση για την επίλυση προβλημάτων.

Επίσης όλο το εργοστάσιο είναι σχεδιασμένο για μέγιστη αποδοτικότητα με την μικρότερη κατανάλωση πόρων και όλο το ενεργειακό δίκτυο προσαρμόζεται ανά πάσα στιγμή στις ανάγκες της παραγωγής.

Αυτά έρχονται να δέσουν με τις εργαλειομηχανές τελευταίας τεχνολογίας, τις κολλήσεις με laser τελευταίου τύπου και το πλέον σύγχρονο βαφείο στον κόσμο, στοιχεία που αναγνωρίστηκαν και από τον ανταγωνισμό όταν η Giulia βραβεύτηκε με το βραβείο EuroCarBody 2016 για την υψηλή τεχνολογία στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της.

Αυτή τη στιγμή το Cassino έχει την δυνατότητα παραγωγής 1.000 αυτοκινήτων την ημέρα και απασχολεί 4.300 άτομα.

Ο Δρόμος για την κορυφή ξεκινάει πλέον από το …μαιευτήριο και φαίνεται πως η FCA ακολουθεί κυριολεκτικά το παλιό της Motto ‘Beauty is not enough

Νίκος Κουμπής

 



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved