Azerbaijan GP: θρίλερ μέχρι τέλους!

Το φετινό Grand Prix του Baku στο Azerbaijan πρέπει να βγήκε απο μυθιστόρημα του Stephen King και κράτησε κολλημένους στους δέκτες όσους το είδαν είτε Live απο τα συνδρομητικά δίκυτια είτε σε μεταχρονολογημένη μετάδοση στην ελεύθερη τηλεόραση.

Αρχικά φαινόταν ότι η Scuderia Ferrari θα έκανε ένα περίπατο και θα έπαιρνε το αίμα της πίσω απο τη λανθασμένη επιλογή τακτικής στο GP της Κίνας, και μόνο η Red Bull στα ελέυθερα δοκιμαστικά φάνηκε πως με στήσιμο αγώνα μπορούσε να κινηθεί ταχύτερα απο τις κόκκινες βολίδες του Maranello. Όλα όμως εξελίχθησαν με εντελώς απρόσμενο τρόπο…

Δοκιμαστικά:

Τελικά ο Sebastian Vettel επιβεβαίωσε τη μεγάλη του φόρμα και κατέκτησε άλλη μία Pole Position μπροστά απο τον Lewis Hamilton και τον Valtteri Bottas της Mercedes.

Kimi Raikkonen

O Kimi Raikkonen, που στο Q1 και Q2 ήταν κυρίαρχος, στο καθοριστικό Q3 μάλλον θυμήθηκε την προσπάθεια του στο WRC και το παράκανε σε μια στροφή, χάνοντας την ευκαιρία να βρεθεί στην κορυφή της σειράς εκκίνησης και αρκέστηκε στην θέση, πίσω απο το δύδιμο των Daniel Ricciardo και Max Verstappen της Red Bull.

O Poleman Sebastian Vettel

Απο τις υπόλοιπες ομάδες ιταλικού ενδιαφέροντος είχαμε ένα φοβερό Charles Leclerc της Alfa Romeo Sauber που κατετάγει 14ος, κλάσματα πίσω απο τον Fernando Alonso της McLaren. Ακριβώς πίσω του ήταν ο Kevin Magnussen της Haas-Ferrari ενώ ο Pierre Gasly με την Toro Rosso-Honda εκκίνησε 17ος και ο Marcus Ericsson με την έταιρη Alfa Romeo Sauber 18ος, πίσω του ο Brendon Hartley με την άλλη Toro Rosso. Τελευταίος ο Romain Grosjean με τη δεύτερη Haas-Ferrari που έμεινε στο Q1 και δεν μπόρεσε να καταγράψει χρόνο.

Αγώνας:

Όταν δόθηκε η εκκίνηση του αγώνα όλα φάνηκαν να είναι φυσιολογικά αλλά η ηρεμία κράτησε μόνο δύο στροφές. Αλλεπάλληλες επαφές του Fernando Alonso με Lance Stroll της Williams και του Kimi Raikkonen με τον Esteban Ocon της Force India οδήγησαν τους οδηγούς στα Pits για αλλαγές πτερυγίων και ελαστικών την ώρα που το Safety Car οδηγούσε τον αγώνα, όσο οι υπέυθυνοι καθάριζαν το οδόστρωμα απο τα συντρίμμια. Στην επανεκκίνηση ο #seb5 είχε υποδειγματική στρατηγική και κατάφερε να ζεστάνει τα ελαστικά με τέτοιο τρόπο που του επέτρεψαν να πάρει μια διαφορά ασφαλείας 2.5δλ απο τον Lewis Hamilton σε μόλις δύο γύρους.

Η στιγμή της σύγκρουσης μεταξύ Kimi Raikkonen και Esteban Ocon

Για το μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα η πρώτη θέση ήταν καπαρωμένη απο τον Γερμανό της Scuderia Ferrari ενώ ο Hamilton και ο Bottas απλώς ακολούθησαν εξ αποστάσεως. Κάποιες ριπές του Βρετανού με ταχύτερους γύρους δεν έφεραν ανησυχία στο pit wall της Scuderia που ήξερε ότι ο Vettel μπορούσε να απαντήσει κατά βούληση. Ο αγώνας όμως κάθε άλλο παρα βαρετός ήταν αφού ο εσωτερική μονομαχία των Daniel Ricciardo και Max Verstappen κράτησε ζωντανό το ενδιαφέρον αφού ο Αυστραλός, που ήταν φανερά ταχύτερος, προσπαθούσε με κάθε τρόπο να προσπεράσει τον φέρελπι Ολλανδό που όμως σε κάθε περίπτωση αμυνόταν με αμφισβητούμες κινήσεις στα όρα, η πέραν αυτών, του fair play. Τελικά ο Ricciardo, με άλλο ένα σεμιναρακού επιπέδου οριακό φρενάρισμα, κατάφερε να προσπεράσει τον μπελά Verstappen για να χάσει όμως τη θέση του εξ’αιτίας κακού timing εισόδου στα Pits για ελαστικά.

Είναι χαρακτηριστικό πως απο το Team Radio του είπαν ‘Συγνώμη, θα πρέπει να το ξανακάνεις‘, και η αλήθεια είναι πως ξαναπροσπάθησε αρκετές φορές μέχρι που ο #MinMax έβαλε τέλος στην όλη μονομαχία βγάζοντας εκτός μάχης και τα δύο μονοθέσια και προκαλόντας την οργή του Adrian Newey.

O Max Verstappen στο τέλος της ευθείας άλλαξε την πορεία του για δεύτερη φορά, κάτι που απαγορεύεται ρητά, για να εμποδίσει τον team mate του να του πάρει την εσωτερική γραμμή και ο Daniel Ricciardo που ήδη είχε καθυστερήσει το φρενάρισμα για να προσπεράσει δεν μπόρεσε να κάνει τίποτ’άλλο απο το να μπλοκάρει τους τροχούς του και να είναι …επιβάτης στη Red Bull του προτού αυτή εμβολήσει το άλλο μονοθέσιο της ομάδας.

Demolition Derby μεταξύ Max Verstappen και Daniel Ricciardo

Η κίνηση αυτή του Verstappen βρήκε και …δικαιολογητές ανάμεσα σε δημοσιογράφους την ώρα που Jarno Trulli, Ivan Capelli, Marc Gene’ και Jean Alesi πήραν άμεσα θέση ότι το φταίξιμο είναι 100% του μικρού Ολλανδού που θα πρέπει να βρει τρόπο να απασχολήσει τον κόσμο της F1 χάρη στο τεράστιο ταλέντο του και όχι γιατί νομίζει ότι συμμετέχει σε Demotion Derby.

Την πιο περίεργη εγκατάλειψη των τελευταίων ετών κατάφερε να κάνει ο Romain Grosjean της Haas-Ferrari που ενώ βρισκόταν σε μια πάρα πολύ καλή θέση, παρ’ότι εκκίνησε τελευταίος, την ώρα που έκανε ζιγκ ζαγκ για να θερμάνει τα ελαστικά του, βρέθηκε να κάνει απότομη τιμονιά με τα φρένα πατημένα με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου και να βρεθεί στις μπαριέρες. Μάλιστα στο αρχικό team radio ούτε ο ίδιος δεν φάνηκε να είχε καταλάβει τι έγινε αφού αναρωτήθηκε ποιος τον χτύπησε απο πίσω και όταν έμαθε πως πήγαν τα πράγματα έγινε έξω φρενών με τον εαυτό του.

Ζιγκ…ζάγκ….μπουμ!

Τελικά αποδείχθηκε πως ο Γάλλος πιλότος είχε αλλάξει κατά λάθος την κατανομή της πέδησης απο ένα κουμπί στο τιμόνι και έτσι όταν τσίμπησε τα φρένα το αυτοκίνητο αντέδρασε απρόσμενα με αποτέλεσμα να πέσει στις μπαριέρες και να χάσει η ομάδα πολύτιμους βαθμούς.

Με αυτά και με εκείνα το Safety Car έμεινε στη πίστα σχεδόν μέχρι το τέλος του αγώνα, ο Leclerc ήταν 5ος μπροστά απο ένα πολύ μαχητικό Carlos Sainz Jr. και ο Kimi Raikkonen 4ος ενώ ο Vettel ήταν δεύτερος ανάμεσα απο τον πρωτοπότο Bottas, που ευνοήθηκε απο την αλλαγή ελαστικών με την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, και τον Lewis Hamilton.

Στην επανεκκίνηση ο Bottas έφυγε σαν βολίδα ακριβώς την ώρα που ο Vettel είχε το μονοθέσιο του υπο γωνία απο ζιγκ ζαγκ για να κρατήσει τη θερμοκρασία των ελαστικών και πήρε βαθιά ανάσα ενώ ο Hamilton πίεσε για προσπέραση στη Ferrari. Στο τέλος της ευθείας ο Vettel έκανε μια απέλπιδα προσπάθεια να περάσει τον Bottas με ένα υπερ-οριακό φρενάρισμα αλλά δεν του βγήκε, με αποτέλεσμα να βρεθεί τελικά τέταρτος πίσω και απο την δεύτερη Ferrari. O Kimi Raikkonen δεν λυπήθηκε καθόλου τον Sebastian Vettel και εκμεταλλεύτηκε την απώλεια φόρας του team mate του για να τον περάσει στην επιτάχυνση. Το ίδιο έκανε και ο Sergio Perez της Force India που βρήκε την ευκαιρία να προσπεράσει την Ferrari No5 που πάλευε με μεγάλους κραδασμούς λόγω ‘τετραγωνισμένου’ ελαστικού.

O Cherles Leclerc για πρώτη φορά στους βαθμούς με μια υπέροχη 6η θέση

Και πάλι όμως το μυθιστόρημα του Stephen King μας επιφύλαξε μια δραματική ανατροπή λίγους γύρους πριν το τέλος όταν ο Bottas, που σε όλη τη διάρκεια του αγώνα δεν έκανε ούτε ένα λάθος και ήταν υποδειγματικός, πάτησε κάποια ξεχασμένα συντρίμμια και εγκατέλειψε απο κλαταρισμένο ελαστικό, αφήνοντας τη νίκη στον τυχερό Hamilton που προηγήθηκε των Raikkonen, που έσωσε τη παρτίδα της Ferrari, και Perez που ανέβασε τη Force India στη τρίτη θέση του βάθρου μπροστά απο τον Sebastian Vettel, τον Carlos Sainz Jr. και ένα εκλπηκτικό Charles Leclerc που πίεσε την Alfa Romeo Sauber C37 στο όριο για όλο το τριήμερο, απέφυγε λάθη και κακοτοπιές και κατέκτησε μια άξια 6η θέση.

Οι άλλες συμμετοχές ιταλικού ενδιαφέροντος έκλεισαν μαζεμένες τη κατάταξη με την 10η θέση με τον Brendan Hartley της Toro Rosso-Honda, την 11η του Marcus Ericsson με την δεύτερη Alfa Romeo Sauber, τον Pierre Gasly με Toro Rosso στη 12η, και τον Kevin Magnussen της Haas να κλείνει τον πίνακα του τερματισμού.

Επόμενη στάση στην Ισπανία με το πρώτο Ευρωπαϊκό Grand Prix της χρονιάς.

Νίκος Κουμπής



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved