GP Ρωσίας: Ο Valtteri Bottas ανέκοψε την Ferrari

2 εβδομάδες μετά την νίκη του Sebastian Vettel στο Μπαχρέιν και το τσίρκο της Formula 1 μεταφέρθηκε στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις του Σότσι της Ρωσίας για το τέταρτο ραντεβού της χρονιάς.

Δοκιμαστικά:

Το Sochi Autodrom είναι παραδοσιακό προπύργιο της Mercedes, αφού σε 4 GP μετράει 4 νίκες, αλλά η Scuderia έφτασε την Ρωσία γεμάτη αισιοδοξία για ανατροπή της παράδοσης. Μάλιστα φάνηκε πως η κόκκινη αρμάδα είχε όλα τα φόντα για να τα καταφέρει μιας και, για πρώτη φορά από το Γαλλικό Gran Prix του 2008!, κατέκτησε τις 2 πρώτες θέσεις στην εκκίνηση.
Ακολούθησαν σε παράταξη οι δύο Mercedes με τον Valtteri Bottas στην θέση και τον, ντεφορμέ σε αυτό το GP, Lewis Hamilton στην .
Οι υπόλοιπες ομάδες με ιταλικό ενδιαφέρον κατετάγησαν ως εξής: 11ος ο Carlos Sainz jr και 13ος ο τοπικός ήρωας Daniil Kvyat με Toro Rosso, ακριβώς πίσω από τον Ρώσο, στην 14η θέση κατετάγη ο Kevin Magnussen με Haas-Ferrari. Το grid έκλεισαν οι δύο Sauber-Ferrari των Pascal Wehrlein και Marcus Ericsson μπροστά από την δεύτερη Haas-Ferrari του Romain Grosjean.

Αγώνας:

Οι Ιταλοί λογάριασαν χωρίς να υπολογίσουν τον Valtteri Bottas που, με μια εκπληκτική εκκίνηση, διέγραψε μονομιάς το πλεονέκτημα των Ferrari και πέρασε στην πρώτη θέση όπου, οδηγώντας γρήγορα και ψύχραιμα, έμεινε μέχρι και το τέλος του αγώνα.
Οι δύο Ferrari φάνηκε πως στο πρώτο κομμάτι του αγώνα δεν έκαναν σωστή διαχείριση των ελαστικών, σε αντίθεση με τον Φιλανδό της Mercedes, και έτσι παγιώθηκε μια διαφορά από τον πρωτοπόρο που ναι μεν άφηνε ελπίδες στους tifosi αλλά ήταν και αρκετή ώστε με σωστή άμυνα να μην θέση σε κίνδυνο την νίκη των Ασημένιων Βελών.

H εκκίνηση του Bottas που τον έφερε από την 3η στην πρώτη θέση της κατάταξης

Η μεγάλη ανατροπή φάνηκε πως μπορούσε να συμβεί στους τελευταίους 15 γύρους του αγώνα, όταν ο Sebastian Vettel με καινούργια ελαστικά είχε την ταχύτητα για να απειλήσει σοβαρά τον Valtteri Bottas και τον πλησίασε στο 0.8 δλ διαφορά 2 γύρους πριν το τέλος. Σε εκείνο το σημείο οι δύο πρωτοπόροι έφτασαν τον Felipe Massa, που ήταν ένα γύρο πίσω με την Williams του, και που έπαιξε άθελα του (?) τον ρόλο του δικαστή, όταν άφησε τον Bottas να περάσει ανενόχλητος ενώ δεν έκανε το ίδιο με τον Vettel. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να μείνει ο Γερμανός της Ferrari κολλημένος πίσω από την Βραζιλιάνο, σε ένα σημείο με αλλεπάλληλες στροφές όπου ήταν αδύνατον να τον προσπεράσει, και να εξανεμιστεί η ελπίδα για ένα photo finish στην τελική ευθεία.
Ο Bottas πήρε τα μέτρα ανάσας που χρειαζόταν για να κατακτήσει ήρεμα την πρώτη νίκη της καριέρας του, έπειτα από 81 συμμετοχές στην F1. Μία νίκη πολύ σημαντική για την θέση του στην ομάδα, ιδίως μετά τα team orders του προηγούμενου αγώνα που του στέρησαν τη 2η θέση.

Η στιγμή που ο Massa βρέθηκε ανάμεσα σε Bottas και Vettel

Η Ferrari πάντως απέδειξε πως είχε το γρηγορότερο μονοθέσιο μιας και στα χέρια του 3ου Kimi Raikkonen έγραψε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, μάλιστα ο Ice Man είναι στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης πίσω μόνο από τον Michael Schumacher. Η έτερη Mercedes του Lewis Hamilton πέρασε εντελώς απαρατήρητη και τερμάτισε ήσυχη στην θέση της κατάταξης.

Οι υπόλοιπες ιταλικές συμμετοχές:

Toro Rosso:

Carlos Sainz jr

Οι Carlos Sainz jr και Daniil Kvyat ουσιαστικά έκανα αγώνα άμυνας και τερμάτισαν σχεδόν όπως ξεκίνησαν, δηλαδή 10ς και 12ος με τον νεαρό Ρώσο να μην προσφέρει τίποτα το ιδιαίτερο στο κοινό της πατρίδας του.

Haas-Ferrari:

Το αποτέλεσμα της σύγκρουσης του Romain Gorsjean με την Renault του Palmer, επίλογος σε ένα κάκιστο αγωνιστικό τριήμερο

Εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο δύσκολα καθώς τα δύο Αμερικανικά μονοθέσια (που κατά το ήμισυ τουλάχιστον είναι φωτοτυπίες αυτών των Vettel και Raikkonen) αντιμετώπισαν προβλήματα με τα φρένα, αλλά και πάλι η τελευταία θέση στο Q1 του έμπειρου Romain Grosjean είναι απαράδεκτη. Στον αγώνα τερμάτισε μόνο ο Kevin Magnussen στην 13η θέση, και αφού εξέτισε ποινή 5δλ στα Pits για παραβίαση ορίων της πίστας, ενώ ο Grosjean εγκατέλειψε έπειτα από σύγκρουση με την Renault του Joylon Palmer μόλις στο πρώτο γύρο.

Sauber-Ferrari:

O Marcus Ericsson μπροστά από τον Pascal Wehrlein

Η ελβετική ομάδα αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα που δεν της επιτρέπουν να δείξει το καλό πρόσωπο που όλοι γνωρίζουμε πως μπορεί να έχει. Στον αγώνα περιορίστηκαν στο να συμπληρώσουν την γραμμή τερματισμού στις δύο τελευταίες θέσεις με τον Marcus Ericsson στην 15η θέση και τον Pascal Wehrlein στην 16η.
Οι μυστικές διαπραγματεύσεις με τον Sergio Marchionne για εξαγορά της ομάδας έναντι των χρεών της προς την Ferrari και άλλους προμηθευτές δεν ευδοκίμησαν και ανακοινώθηκε η συνεργασία με τον μεγαλύτερο loser του φετινού grid, την Honda, για το 2018…. Ας είναι η Δύναμη μαζί τους, θα την χρειαστούν και οι δύο.

Επόμενη στάση στη Βαρκελώνη στις 14/05.

Νίκος Κουμπής

Photo credit: www.f1fanatic.co.uk



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved