EDITORIAL: ‘Μοιραία’ δημοσιογραφία και δραματικά clickbait

Κάθε μέρα στην Ελλάδα γίνονται εκατοντάδες τροχαία ατυχήματα, πολλά με σοβαρούς τραυματισμούς και με θύματα, αλλά δεν μας νοιάζει.

Κάθε μέρα βγαίνουν στο δρόμο μεθυσμένοι οδηγοί, ιδίως Κυριακή πρωί μετά το ‘ξεφάντωμα του Σαββάτου’…, αλλά δεν μας νοιάζει.

Κάθε μέρα κυκλοφορούν αυτοκίνητα σε κατάσταση διάλυσης, κινούμενες παγίδες θανάτου, αλλά δεν μας νοιάζει.

Κάθε μέρα ντελιβεράδες υπο τη πίεση της γρήγορης παράδοσης κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς, και συχνά έχουν σοβαρά ατυχήματα, αλλά δεν μας νοιάζει.

ΑΛΛΑ μία, δύο φορές το χρόνο ασχολούμαστε με κάποιο συγκεκριμένο τροχαίο γιατί ‘είναι θέμα’, και πότε είναι θέμα? εύκολο:

  1. Έχει πολλούς νεκρούς
  2. Επλέκεται κάποιο πολύ ακριβό αυτοκίνητο
  3. Εμπλέκεται κάποιος διάσημος
  4. Όλα τα παραπάνω

Τότε λοιπόν, και ΜΟΝΟ τότε, θυμάται ο κάθε πικραμένος ότι μέσα του κρύβει ένα μικρό Ιαβέρη και αρχίζει ο σχολιασμός μόνο και μόνο για να μαζέψει κλικς, δλ δημοσιότητας και ‘δουλίτσα να υπάρχει ρε αδελφέ’…

Χθες είχαμε μια νέα περίπτωση, με το πολύ σοβαρό τροχαίο του τραγουδιστή Ηλία Βρεττού και τα …όργανα της μάχιμης ελληνικής δημοσιογραφίας ετοιμάζονται να βγάλουν τα καλαμάκια για να πιούν λίγο απο το αίμα που χύθηκε στην άσφαλτο, όπως έκαναν με τον Παντελίδη και με τον Mr. Jumbo jr.

Ξεκινάμε κατάρχήν με το να ευχηθούμε στον νέο τραγουδιστή και στην φίλη του καλή ανάρρωση, αυτό είναι το σημαντικότερο και εκεί θα έπρεπε να σταματήσουν όλα τα σχόλια, μέχρι τουλάχιστον η Τροχαία να βγάλει ΕΠΙΣΗΜΟ πόρισμα για τα αίτια του ατυχήματος.

Με πίκρα όμως διάβασα ένα άρθρο σε ιστότοπο, που ενώ δεν λέει τίποτα συγκεκριμένο όσων αφορά τη δυναμική του ατυχήματος, πέρα απο μία αναφορά σε ένα ‘λευκό φορτηγάκι’, κάνει ολόκληρο θέμα για το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε ο τραγουδιστής και οδηγούσε μία φίλη του.

Και άντε, αν το site αυτό ήταν ένα απο τα δεκάδες κουτσουμπολίστικα επιπέδου χειμερινής θερμοκρασίας στα Ουράλια Όρη ούτε που θα μας απασχολούσε, το τραγικό όμως είναι πως πρόκειται για site που θέλει να είναι ενημερωτικό για την αυτοκίνηση.

Σε ένα site αυτοκινήτου λοιπόν, απ’όπου, λόγο υποτιθέμενης εγκυρότητας, εύκολα θα αναπαραχθεί η είδηση απο τους ‘κοινοποιητές’ των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης που διαβάζουν μόνο τον τίτλο, ανεβαίνει ένα άρθρο με τίτλο ΄Το “μοιραίο” αυτοκίνητο του Ηλία Βρεττού’. Έπιασε διάνα ασχετοσύνης απο τη δεύτερη μόλις λέξη.

Ας αρχίσουμε ξεκαθαρίζοντας πως ‘μοιραίο’ (τι κρίμα για τους ρεπόρτερς με τα παροχής υπηρεσιών…) θα ήταν αν υπήρχε νεκρός και πάμε παρακάτω, αφού το πνεύμα του άρθρου είναι πως …φταίει το Fiat 500 που οδηγούσε η φίλη του τραγουδιστή και ότι έχει μέτρια βαθμολογία με μόλις τρία αστέρια στο EuroNCAP.

Ας το πάρουμε απο την αρχή:

Αν ο δημοσιογράφος δεν ήταν παρόν δεν μπορεί να ξέρει πως έγινε, οπότε θα μπορούσε (αν ήθελε να κάνει σωστά τη δουλειά του) να πάρει σαν αφορμή το συγκεκριμένο τροχαίο και να γράψει ένα κομμάτι για την προάσπιση της ορθής οδηγικής παιδείας και για την τήρηση των ορίων ταχύτητας.

Αν πάλι ήταν παρόν να πάει να καταθέσει στη Τροχαία.

Όπως και να έχει, η αναφορά στο τύπο του αυτοκινήτου είναι άστοχος και άκυρος, όπως ήταν άστοχες και άκυρες οι κατηγορίες για την Porsche του Βακάκη jr. και για την ML AMG του Παντελίδη.

Όταν φέρνεις τούμπες στην Ποσειδώνος και καρφώνεσαι στα δέντρα, προφανώς δεν κινείσαι με …50χλμ/ώρα και προφανώς δεν φταίει το αυτοκίνητο γι’αυτό, αλλά κάτι άλλο που θα ερευνήσουν οι αρχές.

Όταν βγαίνεις ζωντανός απο ένα τέτοιο μάτσο παλιοσίδερα, προφανώς και δεν σε έθεσε σε κίνδυνο το αυτοκίνητο αλλά μάλλον σε προστάτεψε.

Όταν θες να είσαι σοβαρός δημοσιογράφος δεν αφήνεις υπόννοιες αλλά ασχολείσαι με τα γεγονότα.

Προχθές, χθες, σήμερα αλλά και αύριο έγιναν και θα γίνουν δεκάδες τροχαία, με αυτοκίνητα 5, 4 ,3 αλλά και μηδενικών αστέρων σε εργαστηριακές δοκιμές…

Γράψε για τους δρόμους, κάνε μια πρόταση, μάθε στους νέους του F&F πως η ζωή δεν διαρκεί 400 μέτρα, γράψε πως το ‘ένα ποτηράκι παραπάνω’ μπορεί να σε σκοτώσει, πως το texting μπορεί να σε κάνει ανάπηρο… γράψε κάτι με ουσία ρε αδελφέ.

Κούνα το δάχτυλο στους οδηγούς, στους υπεύθυνους/ανεύθυνους για τη συντήρηση των δρόμων, στους ‘βελτιωτές’ με τα αυτοκίνητα 500 ίππων με ‘μαμά’ ανάρτηση και φρένα (και μηδενική παιδεία)…

Στρώσε αυτούς, και μετά ας καούν όλα τα 500άκια της Γης.

Αλλά τι να λέμε τώρα… σε άλλο site έβγαλαν φωτογραφία της οδηγού με τίτλο ‘Αυτή είναι η κοπέλα που οδηγούσε το αυτοκίνητο’… Στη Πυρά!

Έχω μια ιδέα: να βάλουμε την κοπέλα μέσα σε ένα καινούργιο 500άκι και να τους λιθοβολήσουμε… ωραίο δεν θα ήταν?

Νίκος Κουμπής

ΥΓ Όταν παρουσιάστηκε το Fiat 500 πήρε 5 αστέρια στο test του EuroNCAP, αν άλλαξαν τα standards (και καλά κάνουν ότι είναι όλο και αυστηρότερα) είναι κάτι που δεν γίνεται να προβλέψει κανένας κατασκευαστής.

ΥΓ2 Ο σωστός αρθρογράφος που φέρει το βάρος ευθύνης για τη διατύπωση της γνώμης του οφείλει και να υπογράφει… μόνο τα Δελτία Τύπου είναι ανυπόγραφα

 

 



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved