Ο Julien Clement μοιράζεται μαζί μας τον σχεδιασμό της Panigale V4

Ο σχεδιασμός μιας νέας μοτοσικλέτας αποτελεί μια μακρόχρονη κι επίπονη διαδικασία. Χρειάζονται χρόνια ιδεών, τσαλακωμένων σχεδίων και συνεχόμενων υλοποιήσεων πριν η τελική μορφή της ολοκληρωθεί και παρουσιαστεί στο κοινό για την έναρξη της μαζικής παραγωγής. Έτσι και στην περίπτωση της νέας δημιουργίας απο το εργοστάσιο της Bologna.

Τα ακόλουθα σχέδια του νέου Panigale V4 της Ducati δείχνουν την δουλειά που έχει γίνει σε βάθος χρόνου αλλα και τις μοναδικές ιδέες πριν από την ολοκλήρωση του τελικού προιόντος απο το εργοστάσιο του Borgo Panigale. Μερικά από τα σχέδια χρονολογούνται από το 2015 ή ακόμα και το 2014. Για τις απόλυτες λεπτομέρειες του σχεδιασμού και το ποιες ιδέες έμειναν απλά στο concept αλλα και ποιες απο αυτές υλοποιήθηκαν, μόνο η ίδια η Ducati και ο σχεδιαστής της Panigale V4 νπορούν να μας δώσουν απαντήσεις…

Ο Julien Clement είναι ενας νεαρός 29χρονος Γάλλος, λιγομίλητος και ευγενικός, ο οποίος ανέλάβε να αναδείξει την τελευταία ναυαρχίδα της Ducati.

Αρχικά, εισήχθη στη Ducati μετά από την διπλωματική του εργασία του σχετικά με την εικόνα του Scrambler, τελικά προσλήφθηκε για να το ολοκληρώσει και στη συνέχεια ανέλαβε τον σχεδιασμό του Ducati SuperSport και τώρα του Panigale V4.

Ο Julien Clement εισήχθη στη Ducati μετά από το ακαδημαικό σκίτσο του σχετικά με την εικόνα του Scrambler.

Εκτός από την -προ τριετίας τουλάχιστον- σχεδιαστική επιλογή, πριν από την επίσημη διάθεση της νέας τετρακύλινδρης Panigale, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στα αρχικά σχέδια και συγκεκριμένα στην πίσω ανάρτηση, η οποία εδράζεται πίσω από το μπροστινό μέρος του μονόμπρατσου ψαλιδιού. 

Ο ίδιος ο σχεδιαστής τονίζει την δυσκολία αυτού του εγχειρήματος καθώς αποτέλεσε για τον ίδιο μια αρκετά επίπονη άσκηση μιας και προσπαθούσε να προτείνει μια νέα διάταξη αναρτησης βασιζόμενη στην έλξη και όχι στην ώθηση. Σήμερα, η Panigale V4 χρησιμοποιεί ένα πολύ πιο συμβατικό σύστημα ρύθμισης των αναρτήσεων, με ένα σύνδεσμο σχεδόν κάθετο, ανάμεσα στο ψαλίδι και μπροστά από τον πίσω τροχό.

Ένα από τα πιο πρώιμα σκίτσα, το 2014

Η πιο ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια στο ακόλουθο σκίτσο είναι η ανάρτηση που τοποθετείται στην αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας, όπως ήταν άλλωστε και στην προηγούμενη γενιά των Panigale (1199 και 1299). Ο Clement αποκαλύπτει ότι το 2016 αποφάσισαν ότι δεν υπήρχε χώρος για την ανάρτηση στο πλάι, όμως το V4 είναι μικρότερο (σε μήκος και ύψος) από το εξερχόμενο L2, αλλά είναι όμως φαρδύτερο…

Rendering του 2016

Όσο για τη σέξι, χωρισμένη ουρά που αφήνει ένα κενό στο κάτω σημείο σύνδεσης, αυτό δεν ήταν ποτέ εφικτό σύμφωνα με τον σχεδιαστή, δηλώνοντας ότι η διαχωρισμένη ουρά θα ήταν πολύ εύθραυστη και επικίνδυνα κοφτερή για έναν αναβάτη που διαρκώς κινείται στο κάθισμα.
Στην ερώτηση για ποιο τμήμα της Panigale V4 θα κρεμάσει στο σπίτι του, ο Clement έδειξε το εσωτερικό, δεύτερο panel, του νέου fairing. Αιτιολογώντας το, ανέφερε ότι του αρέσει πολύ η ιδέα που βασίζεσαι στην αεροδυναμική: Η ύπαρξη δηλαδή ενός κύριου fairing,  μικρότερου,  και στη συνέχεια ένα δεύτερο panel, το οποίο να λειτουργεί σαν διαχύτης.

Σχέδιο του 2016: Τονίζοντας το Airflow.

Στο ασπρόμαυρο σκίτσο του διακρίνεται το δεύτερο panel στο οποίο αναφέρεται και δημιουργεί το γνωστό, κομψό προφίλ της Panigale V4 ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει στον αέρα να ρέει μεταξύ τους και μακριά από το ψυγείο. Μια επιπλέον ενδιαφέρουσα σημείωση για αυτό το σχέδιο είναι ότι μπορούμε να διακρίνουμε ότι το V του τετρακύλινδρου κινητήρα έχει κλίση προς τα πίσω, περίπου την ίδια όσο και η γωνία της μοτοσυκλέτας παραγωγής (42 μοίρες πίσω), παρόλο που σε αυτό το σημείο της σχεδίασης οι ακριβείς διαστάσεις του κινητήρα ήταν δεν ήταν γνωστές.
Το επόμενο σχέδιο της ζελατίνας, του ντεπόζιτου και της ουράς σε απόσταση από τον κινητήρα παρουσιάζει μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία της σχεδίασης. Οι βραχίονες του πλαισίου είναι λίγο μεγαλύτεροι και πιο εμφανείς από την τελική τους μορφή στην μοτοσυκλέτα παραγωγής και η έξοδος της εξάτμισης είναι σε πολύ πειραματική φάση. Μια ιδέα που τελικά υλοποιήθηκε είναι η μορφή και η τοποθέτηση της δεξαμενής καυσίμου.

Ducati Panigale V4: Σχέδια του 2014 σχετικά με τα headlights.

Εδώ είναι ένα πιο τεχνικό σχέδιο από τα εργαστήρια της Ducati, αυτό της ρύθμισης των προβολέων LED της Panigale V4. Τα φώτα ημέρας (DRL) κάθονται στην κορυφή του φακού, ενώ τα ισχυρότερα φώτα είναι μικρά και φωλιάζουν πίσω από την σκισμή του φρυδιού της Panigale. Η Ducati είναι υπερήφανη καθώς αυτή η συναρμολόγηση είναι μισό κιλό ελαφρύτερη από τη διάταξη των προβολέων στο 1299 Panigale.
Ακολουθούν δύο σκίτσα που προβάλουν κομμάτια από την εξέλιξη του σχεδιασμού της Panigale V4, το πρώτο βασίζεται στα σχέδια του 2015 και το επόμενο σε αυτά του 2016, φαίνεται καθαρά η ιδέα του Clement για τo εσωτερική fairing και στα δύο σχέδια καθώς και το βασικό σχήμα του project.
Στο σημείο αυτό αξίζει να τονίζουμε το πόσο μικρότερο είναι το πλαίσιο στην πιο πρόσφατη εκδοχή όπως και την μη ρεαλιστική έξάτμιση. Το πάνω σκίτσο έχει τον σωλήνα να βγαίνει απευθείας κάτω από το κάθισμα, αλλά ο Clement παραδέχεται ότι η ιδέα αυτή ήταν καταδικασμένη από την αρχή για τον πιο προφανή λόγο: ‘Η εξάτμιση θα κάψει τα μαλακά σας μόρια! Η υψηλή θερμοκρασία του κινητήρα και η εκπεμπόμενη θερμότητα είναι επίσης ένα ζήτημα για τους επαγγελματίες αναβάτες’.
Στο προηγούμενο σκίτσο του 2015 φαίνεται επίσης ότι ο συμπλέκτης καλύπτεται από το bodywork αντί να εμφανίζεται εξωτερικά, όπως συμβαίνει στο σχέδιο του 2016 (καθώς επίσης και στην μοτοσυκλέτα παραγωγής).  Ο ίδιος ο Clement αποκαλύπτει ότι στη μοτοσικλέτα παραγωγής δεν σκέφτηκε την κάλυψη του συμπλέκτη, αλλά τα πρώτα σκίτσα έγιναν χωρίς να γνωρίζουν το ακριβές πλάτος της μηχανής.
Και αφού καλύψαμε τα του σχεδίου, σύντομα και η τεχνολογική και μηχανολογική παρουσίαση της απίστευτης SuperBike της Ducati
Σπυρόπουλος Δημήτρης


Frankie1099

29/12/1997 - : Σχεδον 20 χρόνια τωρα μοτοσυκλετιστής. Σχεδον 20 χρόνια ονειρευομαι στους 2 τροχους... και δεσμοδρομικά! Διαχειριστής και ιδρυτικό μέλος των DesmoRiders, σε όλη μου την ζωή ζώ δίπλα σε ιταλικές δημιουργίες. Είτε στους 2 της Μπολώνια, είτε στους 4 τροχους του Μιλάνου (εδω και 3 -πλεον- γενιές...). Καλούς Δρομους σε όλους! Επικοινωνείστε μαζί μου στο Frankie1099@outlook.com.


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved