2 Μαΐου

Ο Μάιος είναι ο καταραμένος μήνας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Οι φίλοι της Formula 1 έχουν να θυμούνται ότι πρωτομαγιά του 1994 έφυγε ο μεγάλος Ayrton Senna στην Ίμολα, ο σπουδαίος Gilles Villeneuve της Ferrari τις 8 Μαΐου το 1982, o Elio De Angelis 14 Μαΐου το 1986 και ο Lorenzo Bandini 7 Μαΐου το 1967 με Ferrari επίσης.
Eνώ 12 Μαΐου του 1957 έχασαν την ζωή τους ο Alfonso de Portago και ο συνοδηγός του Edmund Nelson στη Mille Miglia με την Ferrari 335S, παίρνοντας όμως μαζί τους και 10 ψυχές θεατών εκ των οποίων πέντε παιδιά με αποτέλεσμα να καταργηθεί και ο συγκεκριμένος θρυλικός αγώνας λόγω επικινδυνότητας.


Η 2 Μαΐου όμως είναι η πιο θλιβερή ημερομηνία για τον κόσμο των Rally και της Lancia, λόγω των τραγικών  συμπτώσεων που συνδέουν τους τρεις ανθρώπους που χάθηκαν, κυρίως τους οδηγούς Attilio Bettega και Henri Toivonen αλλά και τον συνοδηγό του Henri, Sergio Cresto.
Το πρώτο και πιο προφανές είναι ότι τα δύο ατυχήματα συνέβησαν στην ίδια ημερομηνία 2 Μαΐου, 1985 ο Attilio,  1986 οι Henri και Sergio. Έτρεχαν για την ίδια ομάδα, Lancia Martini Racing, με τα γνωστά χρώματα, ενώ και τα δύο δυστυχήματα έγιναν στο ίδιο Rally, στην Κορσική, και το πιο ανατριχιαστικό είναι ότι είχαν και τον ίδιο αριθμό 4 στην συμμετοχή τους αναγραφόμενο στα πλάγια.
Ένα άλλο γεγονός επίσης που συνδέει του δύο οδηγούς της Lancia είναι ότι και οι δύο τους πριν το δυστύχημα προερχόντουσαν από Podium στο προηγούμενο αγώνα τους που ήταν ο ίδιος το Rally Costa Smeralda. O Αttilio τερμάτισε 2ος το 1985 ενώ ο Henri το 1986 κέρδισε.
Το άλλο επίσης κοινό με την τελευταία αναφορά είναι ότι στο συγκεκριμένο αγώνα, Costa Smeralda είχαν και οι δύο τους τον ίδιο συνοδηγό, τον Sergio Cresto που »χάθηκε» μαζί με τον Henri Toivonen.
Kαι οι δύο τους, Attilio και Henri άφησαν πίσω δύο παιδιά , έναν γιο και μία κόρη. Τον Alessandro και την Angela ο Attilio και τον Markku και την Arla ο Henri.
Το τελευταίο κοινό μεταξύ τους και εξίσου συγκινητικό ήταν ότι και δύο τους  την ώρα που συνέβησαν τα ατυχήματα τους, οδηγούσαν τον αγώνα! Ο Henri με μεγάλη διαφορά και ο Attilio με την γερασμένη 037.
Λέγεται ότι κατα την διάρκεια του αγώνα ο Henri Toivonen είπε ότι στο επόμενο συμβόλαιο του θα ζητήσει να μην ξανατρέξει στο συγκεκριμένο αγώνα παραπονούμενος από την υπερβολική δύναμη του αυτοκινήτου για την συγκεκριμένη διαδρομή λέγοντας επίσης. »Το μυαλό μου σε κάποια σημεία δεν μπορεί να ακολουθήσει το αυτοκίνητο.»
Το ράλλυ της Κορσικής είναι ένας αγώνας που δεν συγχωρεί λάθη, εάν το αυτοκίνητο φύγει από την πορεία του στην καλύτερη θα χτυπήσει σε βράχια ή δέντρα και στην χειρότερη θα κάνει βουτιά στο κενό με τους απότομους γκρεμούς να φτάνουν μέχρι και τα 300 μέτρα βάθος.
Επίσης λέγεται ότι ο Sergio Cresto πριν φτάσουν στην Κορσική είχε γράψει στην διαθήκη του ότι αν χάσει κάποτε την ζωή του θα ήθελε η σορός του να αποτεφρωθεί! Και ο Henri όπου έτρεχε με πυρετό, το βράδυ της 1ης Μαΐου συνέταξε την διαθήκη του και την άφησε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου.

Το χρονικό του ατυχήματος του Attilio Bettega.


Ερχόμενος από το βάθρο της δεύτερης θέσης στο προηγούμενο αγώνα ο Attilio είχε μόνο ένα στόχο στον αγώνα της Κορσικής, να κερδίσει! Είναι ένας αγώνας που βολεύει την 037, κλείνοντας την ψαλίδα της δυναμικής έναντι των πανίσχυρων τετρακίνητων του ανταγωνισμού.
Όλα είχαν ξεκινήσει περίφιμα για τον Attilio και τον συνοδηγό του Maurizio Perissinot. Το πρωί της Πέμπτης 2 Μαΐου θα ξεκινήσουν για την ειδική της «Zerubia-Santa Lucia«των 30km αλλά στο 5ο περίπου χιλιόμετρο και ενώ προηγούνταν στο αγώνα σε μια γρήγορη καμπή θα χτυπήσουν μια πέτρα όπου θα τους οδηγήσει εκτός δρόμου σε μια τρομακτική σύγκρουση με ένα δέντρο. H 037 διαλύεται και ο ουρανός καταρρέει μέσα στο αμάξωμα, μην αφήνοντας πολλά περιθώρια στο Attilio ενώ ο συνοδηγός του Maurizio Perissinot θα βγεί από τα συντρίμμια αλώβητος.
Για την Ιστορία οι Ιταλοί θεωρούσαν τον Attilio Bettega ως άξιο διάδοχο του μεγάλου Sandro Munari.

Το χρονικό του ατυχήματος των Toivonen-Cresto.


Παρότι ο Henri Toivonen δεν βρισκόταν και στην τέλεια κατάσταση, επειδή έτρεχε με πυρετό, κυριαρχούσε στο αγώνα με 2 λεπτά και 45 δευτερόλεπτα προβάδισμα.
Την Παρασκευή 2 Μαΐου, Μεγάλη Παρασκευή για εμάς τους ορθόδοξους, το πλήρωμα θα ξεκινήσει για την 18η ειδική του αγώνα της Corte-Taverna. Στο 7ο km της ειδικής η S4 σε μια σχετικά εύκολη αριστερή στροφή  θα φύγει από τον δρόμο και θα προσγειωθεί πάνω σε δεντρα παίρνοντας απευθείας φωτιά.
Ο Bruno Saby της Peugeot και ο Miki Biason, ομόσταυλος των Henri-Sergio, που έφτασαν πρώτοι στο σημείο δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα για το πλήρωμα του φλεγόμενου αυτοκινήτου, O Tiziano Siviero συνοδηγός του Biason έλεγε ότι η φωτιά ήταν τόσο δυνατή που φοβήθηκαν να σταματήσουν κοντά στο σημείο του ατυχήματος.
Φήμες λένε ότι ο ιατροδικαστής είπε ότι ο Henri δεν πέθανε ακαριαία αλλά στη προσπάθεια του να απεγκλοβίσει τον Sergio! Ήρωας μέχρι τέλους!
Το τι συνέβη πραγματικά στο συγκεκριμένο ατύχημα παραμένει μέχρι σήμερα μυστήριο, μιας και δεν υπήρχε κάποιος κριτής η θεατής στο σημείο.

»Οι Άνθρωποι πεθαίνουν μόνο όταν τους ξεχνάμε» Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να τους θυμόμαστε χαμογελαστούς και στις δόξες τους!


Γιώργος Φωτεινός

Tα πρώτα είκοσι μου χρόνια τα πέρασα είτε οδηγός, είτε συνοδηγός μέσα σε Fiat και κάθε σαββατοκύριακο παρακολουθώντας τον Schumi να δίνει τον καλύτερο του εαυτό με τον Cavallino Rampante. Ανέκαθεν ότι όχημα κατείχα αναζητούσα συνεχώς προδιαγραφές, στατιστικά, γεγονότα και κάθε είδους πληροφορία σαν μοντέλα αλλα και της εταιρίας κατασκευής και έτσι τις λάτρεψα όλες του Fiat Group λόγω της σπουδαίας ιστορίας που έχουν στην ιστορία της αυτοκίνησης, ενστερνίζοντας την αυτοκινητιστική κουλτούρα των Ιταλών οι οποίοι ποτέ δεν είδαν το αυτοκίνητο ως βιομηχανικό προϊόν αλλά μέρος της παθιασμένης ζωής τους και έτσι δεν μπορώ να φανταστώ την ζωή μου δίχως ιταλικό αυτοκίνητο ιδίως Alfa Romeo.


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved