Η περιοχή της Τοσκάνης, με σχεδόν 4 εκατομμύρια κατοίκους και πρωτεύουσα την Φλωρεντία βρίσκεται στη βορειοδυτική Ιταλία, δίπλα απο της περιοχή της Μπολώνιας. Οι Τοσκανοί όμως, περήφανοι άνθρωποι της υπαίθρου, αποφεύγουν κάθε ταύτιση με τους πρωτευουσιάνους αριστοκράτες.
Οι Τοσκανοί είναι άνθρωποι περήφανοι για τον τόπο τους. Κάτοικοι με μεγάλη αγάπη και πίστη στις ρίζες και στις δυνάμεις τους. Με μεγάλη φροντίδα, δουλειά και αφοσίωση στην γη και στις δυνατότητες τους, κατάφεραν να μετατρέψουν τα κτήματα τους σε διαμάντια αγροτουρισμού και να γίνουν παγκοσμίως γνωστοί για τους μοναδικούς και γεμάτους μεράκι αμπελώνες τους. Γνωστή για την φιλοξενία της και με ιστορία που χάνεται στον μεσαίωνα, στον Ρομαντισμό, την αναγέννηση, η Τοσκάνη αποτελεί την γενέτηρά των Dante Alighieri, Leonardo Da Vinci και Michelangelo!

Κλασσικοί και Διαχρονικοί οι αμπελώνες της Τοσκάνης!
Παρά την αίγλη των αιώνων και την λάμψη της, η περιοχή γνώρισε πολύ δύσκολες μέρες: Στα τέλη του 19ου αιώνα, η οικονομική κρίση που έπληξε την ιταλική ύπαιθρο, επηρέασε αρνητικά και την ευρύτερη περιοχή της Τοσκάνης με αποτέλεσμα τα πρώτα σημάδια εγκατάλειψης και ερήμωσης να κάνουν την εμφάνισή τους. Έτσι, το κράτος, αποφασίζοντας να διασώσει την αγροτική ζωή της περιοχής, μετέδωσε το όραμα της προώθησης της υψηλής κληρονομιάς του τόπου, της παράδοσης, των προϊόντων, αλλά κυρίως της στήριξης των ανθρώπων της επαρχίας, με τελικό αποτέλεσμα σήμερα να ανθεί και να συμβάλλει σημαντικά στην εθνική οικονομία της Ιταλίας.
Ποια η σχέση όμως του προλόγου αυτού με τον κόσμο της μοτοσυκλετας? Βίοι Παράλληλοι!
Στην Μπολώνια της Ιταλίας, ο Alfonso Morini ιδρύει το 1937 την Moto Morini. Σπουδαίες δημιουργίες θα δουν το πράσινο φως της παραγωγής, με εξαιρετικά χαρακτηριστικά. Moto Morini 3½ GT, 175 Sprint F3 Corsa του 1959, 350 K2 του 1986 αλλά και τα πανέμορφα Corsaro των 60ies είναι μερικά από τα δείγματα γραφής της εταιρείας, ενώ δεν λείπουν και οι μεγάλες διακρίσεις στα εθνικά πρωταθλήματα, χαμογελώντας στα αδέρφια του Borgo Panigale.

O Alfonso Morini ιδρύει το 1937 την Moto Morini
Παρόλα αυτά όμως, η εταιρεία θα περάσει δύσκολες οικονομικές καταστάσεις. Θα ακολουθήσουν εξαγορές και χρεοκοπίες για να φτάσουμε στον Ιούλιο του 2011, όταν τελικά πέρασε στα χέρια της Eagle Bike, μια νέα εταιρεία των Ιταλών Sandro Capotosti και Ruggeromassimo Jannuzzelli.
Οι δυο Ιταλοί αποφασίζουν να στηρίξουν τις όμορφες και ενδιαφέρουσες μοτοσυκλέτες τις εταιρείας και στηριζόμενοι στα δικά τους κεφάλαια και ένα πρωτότυπο τρόπο διαφοροποίησης και δημιουργίας συγκριτικού εμπορικού πλεονεκτήματος, παρέχουν πλέον την μικρή σε εύρος γκάμα μοντέλων του εργοστάσιου είτε απευθείας από την γραμμή παραγωγής είτε μέσω του διαδικτύου. Αυτό επιτρέπει στην Morini να προσαρμόζει στις μοτοσυκλέτες ένα ευρύ φάσμα χρωμάτων και εξαρτημάτων που να ικανοποιεί και τον πιο απαιτητικό αγοραστή ενώ η συντήρηση πραγματοποιείται μέσω των εξουσιοδοτημένων κέντρων σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα.

Πολλές και πραγματικά όμορφες στιλιστικές επιλογές μέσω διαδικτύου!
Ένα μεγάλο κομμάτι των πωλήσεων της Morini είναι η Scrambler 1200, μια μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη και βασισμένη στα scrambler της δεκαετίας του ’60ies και των ’70ies, στο ίδιο πνεύμα με την Triumph Bonneville Scrambler, με την διαφορά όμως η Morini Scrambler να είναι προικισμένη με έναν θηριώδη κινητήρα V-twin 87° 1187 κ.εκ.

Βασισμένη στα Scrambler των 60ies και 70ies!

Μια πολυχρηστική μοτοσυκλέτα!

Ένα γνήσιο Scrambler!
Είναι μια μηχανή που δεν μπορεί παρά να αγαπηθεί, λόγω της ικανότητάς της να διαθέτει ένα ευχάριστο μείγμα ροπής και ισχύος, το οποίο σε συνδυασμό με τα στάνταρ ελαστικά διπλής χρήσης και το καλά σχεδιασμένο κιβώτιο, την μετατρέπουν σε μια ευχάριστη μοτοσυκλέτα με δυνατότητες τόσο για χρήση σε χωμάτινο όσο και σε ασφάλτινο δρόμο. Η μονάδα ψεκασμού καυσίμου της Magneti Marelli είναι ακριβής αποφεύγοντας τα σκορτσαρίσματα. Παράλληλα η Morini έχει μειώσει και την πίεση στην μανέτα του συμπλέκτη με τη χρήση ενός υποβοηθητικού συμπλέκτη, που λειτουργεί σαν μονόδρομος όταν αυτό χρειαστεί!

Μία πραγματικά ευχάριστη μοτοσυκλέτα ικανή σε κάθε επιφάνεια
Ευχάριστη έκπληξη οι αναρτήσεις της μοτοσυκλέτας αυτής καθώς είναι ιδιαίτερα αποδοτικές αλλά και άνετες ταυτόχρονα! Το μπροστινό αποτελείται από ένα Marzocchi Upside Down Ø50 και ένα Paioli πίσω και στο πλάι, πλήρως ρυθμιζόμενο σε όλες τις λειτουργίες του. Παράλληλα, τα φρένα, από την Brembo κι εδώ, είναι μοναδικά! Για το εμπρός φρένο, οι διπίστονες δαγκάνες συνεργάζονται αρμονικά με 2 Ø298 δίσκους της εταιρείας και για το πίσω με δίσκο Ø255.
Έχοντας την δυνατότητα επιλογής μεταξύ 17 χρωματικών συνδυασμών, μαζί με το ελαφρύ τιμόνι και την σχεδόν φυσική θέση οδήγησης είναι πραγματική ευχαρίστηση κατά την οδήγηση!
Μια πολύ καλή επιλογή για όλους εμάς που θέλουμε να κινούμαστε με το δικό μας, χαρακτηριστικό στυλ στην μοτοσυκλέτα, θέλουμε να ταξιδεύουμε ευχάριστα και άκοπα τις ανοιξιάτικες ημέρες στην ελληνική (και όχι μόνο…) ύπαιθρο αλλά όταν έρθει η ώρα θα δουλέψουμε σκληρά μαζί της, στους δικούς μας αμπελώνες, στην προσωπική Τοσκάνη που κρύβει ο καθένας στην ψυχή του!!!

Ένας περήφανος εργάτης της υπαίθρου!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας |
FMV912 |
Αριθμός Κυλίνδρων | 2 |
Διάταξη | V 87° |
Χρονισμός | 4 |
Ανάφλεξη | 0° Front – 270° Rear |
Ψύξη | Υγρο |
Βαλβίδες ανα κύλινδρο | 4 |
Valves per cylinder | 4 |
Bore x stroke (mm) | 107X66 |
Χωρητικότητα(cc) | 1187 |
Συμπίεση | 12.2:1 |
Ισχύς (kW) | 86 |
Ισχύς (hp) | 117 |
Revolutions (relating to power) | 8500 |
Ροπή(Nm) | 105 |
Ροπη(kgm) | 10.7 |
Revolutions (relating to torque) | 7000 |
Ψεκασμός | Magneti Marelli ηλεκρτονικός 54 (mm) |
Throttle body diameter (mm) | 54 |
Μπέκ | 2 |
Engine revolutions min. | 1400 |
Μίζα | Ηλεκτική |
Σχέσεις Κιβωτίου | 6 |
1η | 13/36 |
2η | 17/32 |
3η | 20/30 |
4η | 22/28 |
5η | 23/26 |
6η | 24/25 |
Primary drive | Spoke gear |
Primary drive ratio | 31/55 |
Συμπλέκτης | Υγρός πολύδισκος (slipper) (APTC) |
Euro | 3 |
Συνολικό Μήκος (mm) | 2140 |
Συνολικό Πλάτος(mm) | 850 |
Ύψος Σέλας (mm) | 830 |
Απόσταση απο το έδαφος (mm) | 180 |
Ύψος Τιμονιού (mm) | 1160 |
Γωνία Στρ. | 32° right/left |
Βάρος Στεγνή (kg) | 200 |
Πλαίσιο | Υψηλής Ελαστικότητας Σωληνωτό Ατσάλινο |
Μεταξόνιο (mm) | 1480 |
Rake(mm) | 26,5 |
offset μπροστινού(mm) | 127 |
Μπροστινό | Marzocchi UPSIDE DOWN |
Πίσω ανάρτηση | mono-shock Paioli στο πλάι |
Μπροστινά Φρένα | Brembo |
Μπροστινά Φρένα | 298 mm double-disc, callipers with 2 pistons |
Πίσω Φρένα | Brembo |
Πίσω Φρένα | 255 mm |
Μπροστινός Τροχός | 110/80 R 19 Tubeless |
Πίσω Τροχός | 150/70 R 17 Tubeless |
Διαστασεις μπροστινής ζάντας | MT 2,50×19” DOT |
Διαστασεις Πίσω ζάντας | MT 4,25×17” DOT |
Μετάδοση | Αλυσίδα, 525 (137ZRP) |
Αναλογία Μετάδοσης | 17/40 |
Όργανα |
Ηλεκτρονικά/ Αναλογικό ταχύμετρο με οθόνη LCD πολλαπλών λειτουργιών. |
Σπυρόπουλος Δημήτρης.