MotoGP 2017: Όσα δεν δήλωσε ο Jorge Lorenzo…

jorge_lorenzo

ο Jorge Lorenzo στο πρώτο test με την Ducati Corse

O Jorge Lorenzo, βάσει κανονισμών, δεν επιτρέπεται να προχωρήσει σε δηλώσεις για τις πρώτες εντυπώσεις του από την νέα Ducati Desmosedici GP 2017, την μοτοσυκλέτα που οδήγησε στο τεστ της Βαλένθια, τον περασμένο Νοέμβριο.

Θα προσπαθήσουμε όμως να προσεγγίσουμε και να ερμηνεύσουμε τα όσα άφησαν να εννοηθούν από τις δηλώσεις τους οι συντελεστές αλλά και ο ίδιος ο Gigi Dall’Igna, το αφεντικό της Ducati Corse MotoGP

Η αναμονή και το ενδιαφέρον για το ντεμπούτο του Jorge Lorenzo με την Ducati Desmosedici GP17 στις πρώτες pre-season δοκιμές για το 2017, που πραγματοποιήθηκαν στη Βαλένθια τον περασμένο Νοέμβριο, ήταν τεράστια. Όπως γίνεται και με τους άλλους αναβάτες -οι οποίοι έχουν αλλάξει ομάδα αλλά έχουν ακόμα σε ισχύ συμβόλαια με τις αρχικές τους ομάδες- έτσι και στην περίπτωση του Lorenzo με την Yamaha, που συνέχιζε να έχει συμβόλαιο σε ισχύ μέχρι το τέλος του 2016, οι δημόσιες δηλώσεις σχετικά με τις πρώτες εντυπώσεις του από την Desmosedici του 2017 απαγορεύονται αυστηρά.

Ο Lorenzo ολοκλήρωσε την πρώτη αυτή δοκιμή, την μόνη για το 2016, στην 8η θέση με διαφορά στα 0,769 sec από τον γρηγορότερο αναβάτη, τον Maverick Viñales, με Yamaha M1, ενώ μόλις λίγες μέρες νωρίτερα, με την ίδια μοτοσικλέτα, ο Lorenzo πήρε την pole position με ένα γρήγορο γύρο στο 1:29.401.

Τα παραπάνω αποτελέσματα είναι σχεδόν τα αναμενόμενα και κατά κάποιο τρόπο λογικά, καθώς όποιος περίμενε μια πολύ μεγάλη απόδοση από τον Lorenzo μετά την πρώτη του βόλτα με την Ducati μπορεί μεν να είναι απογοητευμένος, αλλά στους γνωρίζοντες των paddock μόνο έκπληξη δεν προκάλεσε. Δεν θα μπορούσε κανείς να περιμένει θαύματα στις δοκιμές αυτές καθώς οποιοσδήποτε έκανε την μετάβαση στην δυσκολότερη μοτοσυκλέτα των MotoGP (Ducati) μετά από την ευκολότερη μοτοσυκλέτα επί οκτώ ολόκληρα χρόνια (Yamaha), ακόμα κι αν αυτός ήταν ένας κορυφαίος αναβάτης όπως ο Lorenzo, θα βρισκόταν αντιμέτωπος με νέα δεδομένα. (Να υπενθυμίσω την κατάσταση που βρέθηκε ο Valentino Rossi πίσω στο 2010, στην Ducati με την οποία ο Casey Stoner είχε κερδίσει την pole position τρεις μέρες νωρίτερα…?)

O Jorge προβληματισμένος με τα τρωτά σημεία της GP17

 Τα συμπεράσματα που μπορούμε να εξάγουμε λοιπόν από τις δοκιμές της Βαλένθια και το γκαράζ της Ducati είναι τα ακόλουθα:

  1. Ο Lorenzo είναι εντυπωσιασμένος από την απόδοση των ηλεκτρονικών. Ο πρωταθλητής παρατήρησε ότι το κοινό λογισμικό που έχουν υιοθετήσει τα MotoGP, συνεργάζεται στην Desmosedici με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια απ’ ότι στην περίπτωση της Yamaha.
  2. Η σταθερότητα του συστήματος πέδησης, ήδη γνωστή ως μία από τις αρετές των Ducati, ήταν άλλος ένας παράγοντας της νέας μοτοσυκλέτας που ενθουσίασε τον Lorenzo.
  3. Από την άλλη πλευρά, ο Lorenzo βρέθηκε αντιμέτωπος με το γνωστό πρόβλημα της Ducati στις στροφές (υποστροφή). Παρά την μικρή βελτίωση σε αυτόν τον τομέα μέσα στη χρονιά που έκλεισε, αυτό ήταν ένα από τα θέματα που απασχόλησαν τόσο τον Andrea Dovizioso όσο και τον Andrea Iannone. Προσπαθώντας να βελτιώσει το χρόνο του, με συγκεκριμένες ρυθμίσεις, ο Lorenzo τελικά σταμάτησε και χαρακτηριστικά ανέφερε στον Gigi Dall’Igna ότι «Με αυτή την μοτοσυκλέτα δεν υπάρχει κανένας τρόπος για να πετύχουν γυρολόγιο κάτω από το 1: 29 …»

Έτσι, η βελτίωση της υποστροφής μετατράπηκε σε απόλυτη προτεραιότητα κατά τη διάρκεια του χειμώνα στο Borgo Panigale. (Η παραπάνω παράμετρος όμως δεν φαίνεται να εξέπληξε τον Dall’Igna καθώς δήλωσε ότι γνώριζε τα χαρακτηριστικά του Lorenzo όταν τον προσέλαβε…)

Αυτό που διαφοροποιεί τον Lorenzo όμως από τους υπόλοιπους οδηγούς του MotoGP είναι το σημείο που διαχειρίζεται το γκάζι στις στροφές. Ενώ οι υπόλοιποι αναβάτες βρίσκονται ακόμη στο τέλος των φρένων, επικεντρωμένοι στο μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας, ο Lorenzo έχει ήδη ξεκινήσει την φάση της επιτάχυνσης του. Ανοίγει το γκάζι λίγο πριν φτάσει την κορυφή της στροφής και εφαρμόζει σταδιακά περισσότερη δύναμη, νωρίτερα από τους υπόλοιπους, βγαίνοντας από την έξοδο της στροφής. (Δεν παίζει με το γκάζι, όπως ο Marquez, αλλά ακολουθεί μια εξαιρετικά μετρημένη και αποτελεσματική διαδικασία)

Ο Jorge τόνισε τα προβλήματα υποστροφής.

Για να δουλέψει το στυλ οδήγησης του Lorenzo χρειάζεται δύο βασικούς  παράγοντες: Αρχικά το πίσω ελαστικό να του παρέχει αυτοπεποίθηση όταν ανοίγει το γκάζι στη μέγιστη γωνία κλίσης και το βασικότερο, μια μοτοσυκλέτα που να μπορεί να υπακούει στις γραμμές του. Για τον πρώτο παράγοντα, ο Lorenzo εξαρτάται απόλυτα από τον τύπο των ελαστικών που θα δώσει η Michelin ενώ για τον δεύτερο, χρειάζεται μια μοτοσυκλέτα με κινητήρα με ομαλή απόκριση του γκαζιού στις χαμηλές στροφές, έτσι ώστε να μην καταστρέφεται η πρόσφυση των ελαστικών.

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών της Βαλένθια, ο Dovizioso εξήγησε ότι σε σύγκριση με την έκδοση 2016, η μοτοσυκλέτα του 2017 είχε μια ομαλότερη απόδοση ισχύος. Αλλά σε περαιτέρω ερωτήσεις είπε ότι η ομαλότητα σχετίζεται με το φάσμα της ισχύος του κινητήρα στο συνολικό φάσμα των στροφών και όχι με την απόκριση του κινητήρα σε πολύ μικρά ανοίγματα του γκαζιού. Και αυτό είναι το σημείο που πρέπει να δώσουν βάση για την βελτίωση της συμπεριφοράς για την επερχόμενη χρονιά!

Το μόνο  σίγουρο είναι ότι βρισκόμενοι στα μέσα του χειμώνα, οι μηχανικοί του Ducati Corse θα πρέπει να δουλέψουν σκληρά για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του Lorenzo και του πρωταθλήματος συνολικά!

Σπυρόπουλος Δημήτρης.


Tagged: , , ,


Frankie1099

29/12/1997 - : Σχεδον 20 χρόνια τωρα μοτοσυκλετιστής. Σχεδον 20 χρόνια ονειρευομαι στους 2 τροχους... και δεσμοδρομικά! Διαχειριστής και ιδρυτικό μέλος των DesmoRiders, σε όλη μου την ζωή ζώ δίπλα σε ιταλικές δημιουργίες. Είτε στους 2 της Μπολώνια, είτε στους 4 τροχους του Μιλάνου (εδω και 3 -πλεον- γενιές...). Καλούς Δρομους σε όλους! Επικοινωνείστε μαζί μου στο Frankie1099@outlook.com.


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved