Ο Νίκος πήρε το όπλο του: Alfa 156 ‘Hill Climb’ (VIDEO)

Στη σύγχρονη ιστορία της Alfa Romeo υπάρχει ένα μοντέλο που όλοι αγαπάμε ιδιαίτερα, απο τις μικρές και ταπεινές 1.6 που γέμισαν την ελληνική αγορά ως τις ονειρικές V6 2.5 και GTA: η Αυτού Μεγαλειότης 156!

Η μεσαία berlina της Alfa Romeo που μας συστήθηκε το 1997, και έκανε όλο τον ανταγωνισμό να φαίνεται γηραίοτερος κατά 10 έτη σε μια στιγμή, έκλεψε αμέσως τις καρδιές όλων των Alfisti και έκανε πολλούς ‘αλλόθρησκους’ να ξεστρατίσουν για χάρη της.

Ένα τέτοιο αυτοκίνητο όφειλε να συνεχίσει την αγωνιστική παράδοση του Milano και πολύ σύντομα η Alfa Corse, που μετά έγινε AutoDelta (ξανά) και μετά NordAuto, κατέβασε τις 156 Superturismo, ETCC και WTCC διαλύοντας τον ανταγωνισμό για όλη τη διάρκεια ζωής του μοντέλου.

Η τεράστια επιτυχία της αγωνιστικής 156 οφείλεται κατά κύριο λόγο στο κορυφαίο σασί της και την τυπολογία της ανάρτησης της, άλλωστε και ο ίδιος ο Sergio Limone (ο τεχνολογικός πατέρας των Lancia Integrale και Alfa Romeo 155 V6Ti DTM/ITC) έλεγε πως η μετατροπή της πολιτικής 156 σε κορυφαίο αγωνιστικό απαιτούσε πολύ λιγότερη προσπάθεια, και έξοδα, σε σχέση με την προγενέστερη 155 αλλά απο την 159 που την ακολούθησε… Η 156 ήταν ένας γεννημένος νικητής, όπως εν δυνάμει είναι τώρα η Giulia (ακούτε εκεί ρεεεεεε?).

Στην Ελλάδα εκείνης της εποχής δεν είχαμε την τύχη να δούμε κάποια αγωνιστική 156 σε πίστες και βουνά, παρά τα ψηλά νούμερα πωλήσεων της τότε Fiat Group Hellas. Σε ερώτηση μου σε πολυπρωταθλητή που έτρεχε με Mitsubishi και Ford, ενώ η οικογενειακή επιχείρηση είναι ένα συνεργείο Alfa Romeo/Fiat, η απάντηση ήταν πως η επιλογή βασίζοταν καθαρά λόγο κόστους. Θεωρούσε ότι μια 156 WTCC στα Ελληνικά βουνά (προφανώς αποκλειστικά σε ασφάλτινες διαδρομές) θα τα πήγαινε περίφημα και ενάντια στα τετρακίνητα Escort WRC και Lancer EVO, αλλά η υψηλή τεχνολογία της και η ελάχιστη παραγωγή ανταλλακτικών ‘competition’ θα έστελναν το λογαριασμό σε πολύ ανώτερα επίπεδα, οπότε οι χορηγοί ικανοποιούνται με τα ‘πιο οικονομικά’ Lancer/Escort, και δεν απολάυσαμε ποτέ μια κόκκινη 156 με τη μαύρη φτερούγα να κερδίζει σε ελληνικές αναβάσεις.

Εκείνη την εποχή στην χώρα μας, εκτός απο τις άπειρες 156 Twin Spark και JTS ήρθαν και μόλις 8 2.5 V6 24V και μία απο αυτές έζησε μια γεμάτη σπορτίβικη ζωή στα χέρια του φίλου μας Νίκου Στραβοκώστα στην Ελασσόνα αλλά, ενώ οι άλλες 7 πιθανώς να μην είχαν και την πιο αίσια κατάληξη, εξ’ αιτίας της άδικης υπερφορολόγησης τους, αυτή η μία έμελλε να ξαναγεννηθεί, και να ατενίζει με αισιοδοξία ένα μέλλον γεμάτο στροφές, επιταχύνσεις και αγώνες!

Ο Νίκος έβλεπε την αγαπημένη του 156 και συλλογιζόταν ότι δεν πρόκειται να την αποχωρηστεί ποτέ, ήθελε όμως να την ζήσει στο έπακρο, να τη ξεζουμίσει και να πιεί όλο το Alfa virus που μπορεί να βγάλει το φίδι στο θυρεό.
Η απόφαση τελικά ήταν εύκολη και αβίαστη: την εκμετάλλευση των πιο ελέυθερων κανονισμώς της Formula Saloon και προετοιμασία του αυτοκινήτου για συμμετοχή στο Πρωτάθλημα Αναβάσεων, αρχής γενόμενης απο την εντός έδρας ανάβαση Ελασσόνας!

Το αυτοκίνητο βρέθηκε στην ADC Classics / Car restoration στη Λάρισα όπου έγινε η προετοιμασία του αμαξώματος. Η 156 έχασε το πολυτελές εσωτερικό της και τα δέρματα της MoMo και το ηχοσύστημα της Bose έδωσαν τη θέση τους σε αγωνιστικά καθίσματα και ομολογκαρισμένο Roll Cage της Sparco, δεν σταμάτησαν όμως εκεί και στη θέση του εργοστασιακού λεβιέ ταχυτήτων τοποθετήθηκε ένας αγωνιστικός χειροποίητος κοντών σχέσεων ο οποίος κατασκευάστηκε από τον γνωστό κ. Αλέπη στην Αθήνα.

Στην πίσω γέφυρα καταργήθηκαν οι εργοστασιακές κόντρες και αντικαταστάθηκαν με χειροποίητες ράβδους τοποθετώντας τα απαραίτητα uniball στο δέσιμο των άκρων, για να δωθεί πιο έυκολα η απαραίτητη γωνία camber και σύγκληση των πίσω τροχών. Οι ζάντες είναι οι γνωστές στο χώρο του Motorsport “EVO Corse” οι οποίες έγιναν και αυτές ειδική παραγγελία από Ιταλία και πίσω τους κρύβουν αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης που αποτελείται απο τετραπίστονες δαγκάνες προέλευσης Alfa 159 Tbi με 330mm δίσκο.

Ο κινητήρας 2.5 V6 24V δέχτηκε, προς το παρόν, απαλό χάδι και η βελτίωση που έγινε περιορίζεται στη τοποθέτηση της ανθρακονημάτινης εισαγωγής της ACT από την Αγγλία, custom πρόγραμμα, πολλαπλή εξαγωγής απο 166 3.0, χωρίς τους προκαταλύτες, και ένα χειροποίητο αγωνιστικό μεσαίο καζανάκι χωρίς καθόλου τελικό.

H ανάρτηση είναι προς το παρόν μια ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος της FK, αλλά ο επόμενος στόχος είναι μια πιο εξελιγμένη ανάρτηση με custom μελέτη για να εκμεταλλευτεί απόλυτα το σασί της 156 αλλά και να μην επιρρεαστεί απο το επιπλέον βάρος μπροστά του V6, αυτό γιατί οι περισσότερες έτοιμες λύσεις είναι μελετημένες για τετρακύλινδρες εκδοχές, άλλωστε και η επίσημη εργοστασιακή συμμετοχή ήταν ατμοσφαιρική δίλιτρη.

Έργοστασιακή έχει παραμείνει και η μετάδοση με το κιβώτιο  6 σχέσεων να συνδυάζεται με το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen Q2 (32% εμπλοκή) χωρίς καμία επιπλέον βελτίωση, αυτό μέχρι να έρθει το μαγικό ξύλινο κουτί με το must σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων.

Εμφανισιακά, και αφού νικήθηκε ο παρορμητισμός που ήθελε την 156 ντυμένη στα πολεμικά κόκκινα/μαύρα χρώματα της AutoDelta του ETCC/WTCC, απέκτησε ένα εντυπωσιακό μπλε χρώμα με τα λογότυπα της SprintGraphics, που είναι και η επαγγελματική δραστηριότητα του ιδιοκτήτη/οδηγού, και σίγουα κάνει το ‘μπαμ’ της αφού η 156 ‘HillClimb’ ξεχωρίζει απο μακριά.

Το δυναμικό αυτοκινήτου/οδηγού φάνηκε απο την πρώτη συμμετοχή τους στην Ανάβαση Ελασσόνας, και ανάμεσα σε πολύ ανώτερα και δυνατά αυτοκίνητα, βρέθηκε στην θέση ενιαίου FSA καθώς και την θέση στην κατηγορία FSA 2000+. Ένα αποτέλεσμα που γέμησε με αυτοπεποίθηση οδηγό και ομάδα μηχανικών και που αφήνει υποσχέσεις για μια άκρως ανταγνιστική νέα χρονιά!

Ο Νίκος Στραβοκώστας έκανε την υπέρβαση… είναι ένας ‘δικός μας’ που πήγε το όλο πράγμα ακόμα παραπέρα, άφησε το πάθος του να τον κυριεύσει και ανανέωσε τη σχέση του με την αγαπημένη Alfa αναβαθμίζοντας την απο σύζυγο και περιστασιακή ερωμένη σε …αχαλίνωτη ερωτική σχέση.

Τελικά ο Νίκος έκανε στον εαυτό του και στους εν Ελλάδι alfisti ένα ακόμα πιο ξεχωριστό δώρο, αφού όχι μόνο ετοίμασε μια πανέμορφη αγωνιστική Alfa 156 αλλά έχει και την κατάλληλη ηχητική υπόκρουση με το διαμάντι του Giuseppe Busso να στριγκλίζει στα βουνά σηκώνοντας τις τρίχες των θεατών.

Απολαύστε την:

Την προσπάθεια υποστηρίζουν:

Νταλαμπύρας Service
ATOMON Kέντρο Μπαταρίας και Ανταλλ/κών Αυτοκινήτων
KPMF
ΚΤΕΟ Ζερβός Λάρισα
TechnoPart Clutch Αθήνα
ELIN Πρατήρια Καυσίμων Μητσιμπόνας Ο.Ε
DETOX Cafe’
ADC Classics
Express Service Ελασσόνας
Performance Motorsport
FUCHS Oil
SprintGraphics
Wrapex.gr

Νίκο σε ευχαριστούμε, το TheItalianJob.gr είναι δίπλα σου!

Νίκος Κουμπής



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved