One off Ferrari P80/C

Η Ferrari δεν είναι ξένη στα One off, τα αυτοκίνητα κατά παραγγελία που φτιάχνονται σύμφωνα με τις επιθυμίες ξεχωριστών πελατών. Το συγκεκριμένο τμήμα του Maranello μάλιστα είναι από τα πλέον κερδοφόρα και η λίστα αναμονής για φτάσει η σειρά να ασχοληθούν οι άνθρωποι της Ferrari, υπό την ηγεσία του Flavio Manzoni, με τον επόμενο πελάτη είναι πολύ μεγαλύτερη απ’όσο μπορεί να νομίζει κανείς.

Αυτή τη φορά όμως ξεπέρασαν τον εαυτό τους αφού αντί να φτιάξουν ένα νέο αμάξωμα πάνω σε κάποιο υπάρχον μοντέλο η διαφοροποίηση και η εξέλιξη ήταν τέτοια που ουσιαστικά μιλάμε για ένα πλήρως εξελιγμένο αυτόνομο μοντέλο που θα παραχθεί σε …ένα τεμάχιο.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ferrari ο πελάτης ήθελε μια δημιουργία που θα απέδιδε φόρο τιμής σε ένδοξα αγωνιστικά του παρελθόντος όπως η 330 P4/5 και την Dino 206 S, αυτοκίνητα που παρ’ότι δεν είχαν έκδοση παραγωγής επηρέασαν το στυλ των Ferrari της εποχής τους.

Ο χρόνος δημιουργίας της P80/C είναι ο μεγαλύτερος που έχει αφιερωθεί ποτέ σε one off μοντέλο μιας και η εξέλιξη της ξεκίνησε το 2015, και αυτό γιατί το αυτοκίνητο εξελίχθηκε με μέγιστη προσοχή σε κάθε τομέα του για την επίτευξη κορυφαίων τιμών απόδοσης, αεροδυναμικής και αντοχής. Μάλιστα μπορεί η ομάδα της Ferrari να επέλεξε την 488 GT3 σαν βάση αλλά η P80/C διαθέτει μακρύτερο μεταξόνιο κατά 50 χιλιοστά και την καμπίνα τοποθετημένη ακόμα πιο μπροστά ώστε να έχουν περισσότερο χώρο στο κέντρο του οχήματος για να διαμορφωθεί ακραία αεροδυναμική αλλά και πιο άγρια εμφάνιση.

Ο σχεδιασμός των αεραγωγών είναι σαν να τυλίγουν το αυτοκίνητο και είναι φυσική προέκταση των πλαϊνών τμημάτων ενώ οι γυάλινες επιφάνειες φέρνουν στα ιστορικά πρωτότυπα του Πρωταθλήματος Αντοχής. Η P80/C σχεδιάστηκε εξ αρχής για να μην πληροί κανένα κανονισμό για κυκλοφορία σε δημόσιους δρόμους, είναι δηλαδή αποκλειστικά για χρήση πίστας, και αυτό έδωσε στους σχεδιαστές περισσότερη ελευθερία: παραδείγματος χάρη τα μπροστινά φώτα σχεδόν εξαφανίστηκαν και περιορίζονται σε μικρές οπές που θυμίζουν αεραγωγούς.

Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου είναι σε στυλ catamaran και αφήνει εκτεθειμένα τα μηχανικά μέρη έχοντας μονάχα μια μικρή γρίλα για την απαγωγή της θερμότητας και ένα τεράστιο διαχύτη που κάνει το αμάξωμα να φαίνεται σαν να αιωρείται. Ο κινητήρας βρίσκεται τοποθετημένο σε μια βαθιά ‘μπανιέρα’ και θυμίζει αυτό της 250 LM ενώ όλο το αμάξωμα και το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.

Τέλος η P80/C είναι βαμμένη σε ένα πολύ λαμπερό κόκκινο ‘Vero Rosso‘, το όνομα του οποίου επιλέχθηκε από τον ιδιοκτήτη, και που δείχνει την αφοσίωση του στην ιστορία των Sport Πρωτοτύπων της Ferrari.

Σε εμάς δεν μένει παρά να υποκλιθούμε, να χαζέψουμε και να ζηλέψουμε…

Νίκος Κουμπής

Πηγή: magazine.ferrari.com



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


'One off Ferrari P80/C' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved