Σήμερα το GP της Μεγάλης Βρετανίας ήταν ένας από εκείνους τους αγώνες που σε κάνουν να αγαπάς το άθλημα, ακόμα και αν διαπιστώσαμε για άλλη μια φορά πως υπάρχει το Πρωτάθλημα F1 όπου τρέχουν όλες οι ομάδες και εκείνο της F1+ όπου τρέχει μόνη της η Mercedes.
Τα μηνύματα για συναρπαστικό αγώνα ήρθαν ήδη από τα ελεύθερα δοκιμαστικά όπου ο πιτσιρίκος της Ferrari, ο Charles ντε, βάλθηκε να μας τρελάνει και να δείξει για άλλη μια φορά πως έχει τη στόφα για να γράψει θριάμβους στο μέλλον. Επίσης ο Max Verstappen, που είναι σε μεγάλη φόρμα, εξακολουθεί να έχει στο στόχαστρο του της δύο Ferrari και οι McLaren είναι σε σταθερή άνοδο.
Στα επίσημα δοκιμαστικά τελικά η τάξη επανήλθε μερικώς αφού οι Mercedes βρέθηκαν, για άλλη μια φορά, στις δύο πρώτες θέσεις του grid με τον Bottas 2.0 να κλέβει την pole από τον τοπικό ήρωα Lewis Hamilton.Πάντως τα ασημένια βέλη δεν βρέθηκαν πολύ μακριά από τον τρίτο Leclerc και τον Max Verstappen, ενώ ο Vettel ήταν απογοητευτικός και περιορίστηκε στην 6η θέση πίσω από τον Pierre Gasly.
Όλα τα λεφτά όμως είναι ο αγώνας, και αυτός ο αγώνας ήταν όλα τα λεφτά!
Ήδη από την εκκίνηση φάνηκε πως οι 52 γύροι του αγώνα ενδεχομένως να μην έφταναν για να οργιάσουν όσο θέλουν οι ταχύτεροι άνθρωποι του πλανήτη: ο Lewis έκανε αμέσως κίνηση να περάσει τον ομόσταυλο του Valtteri Bottas, αλλά ο Φινλανδός υπεραμύνθηκε τη θέση του πεισματικά. Πίσω τους ο Vettel κατάπιε τον Gasly και τοποθετήθηκε πίσω από τον Max Verstappen που είχε λυσσάξει να περάσει τον πιτσιρίκο ‘μας’ που όμως δεν είχε καμία διάθεση να το παίξει gentleman όπως στην Αυστρία, και πιο πίσω οι δύο Haas και οι δύο Alfa Romeo σε ενδοοικογενειακές μάχες!
Το show της ημέρας πάντως το έκανε ο Charles Leclerc που έδειξε ξεκάθαρα στον Max Verstappen πως η προσπέραση της Αυστρίας ήταν ένα σφάλμα που δεν θα επαναληφθεί! Παρ’ότι η Red Bull είχε σαφής υπεροχή στο αργό κομμάτι και στην είσοδο των στροφών ο Leclerc βρήκε όλους τους τρόπους για να κάνει την SF90 του να έχει το πλάτος αεροπλανοφόρου με αποτέλεσμα ο Ολλανδός να μην βρίσκει τρόπο να περάσει, και όταν κάποια στιγμή νόμισε πως τα κατάφερε ο Μονεγάσκος της Ferrari χρειάστηκε απλώς να εκμεταλλευτεί την τεράστια αυτοπεποίθηση του και την επομένη στροφή για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους.
Την σούπα του #Lec16 πήγε να χαλάσει όμως η ίδια η Ferrari δύο φορές:
Την πρώτη όταν μπήκαν στα Pits ταυτόχρονα o Leclerc και ο Verstappen για αλλαγή ελαστικών και η Scuderia καθυστέρησε την αλλαγή των μπροστινών τροχών τόσο όσο για να βγει από τα pits πρώτα ο Ολλανδός, ο Charles όμως δεν μάσησε και έκανε αμέσως την κίνηση του και πέρασε εμπρός από τον Ολλανδό με ένα πειστικό προσπέρασμα.
Τη δεύτερη φορά που η Ferrari πήγε να του κάνει χαλάστρα ήταν όταν εξ’ αιτίας της εξόδου του Antonio Giovinazzi της Alfa Romeo μπήκε στη πίστα στο Safety Car και ενώ όλοι εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία για ένα ‘δωρεάν’ Pit stop, στη Scuderia άργησαν να καλέσουν τον Charles με αποτέλεσμα στην επανεκκίνηση του αγώνα να είναι πάλι πίσω από τον Ολλανδό.
Ο μικρός, που τελικά είναι τεράστιος, επιτέθηκε και έκανε την κίνηση του αλλά ο Max εκμεταλλεύτηκε ένα ‘μη χαρτογραφημένο’ κομμάτι της πίστας, κοινώς επιτάχυνε στο full εκτός πίστας αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες για τη FIA, και κράτησε τη θέση του.
Αργότερα στον αγώνα o Max κυνηγούσε τον Vettel την ώρα που ο Leclerc είχε άλλη μια μάχη, με την άλλη Red Bull του κολλητού του Pierre Gasly αυτή τη φορά, από την οποία βγήκε νικητής με ένα σεμιναριακό προσπέρασμα.
Τελικά ο Verstappen προσπέρασε τον Vettel και μετά, για να αμυνθεί από την αντεπίθεση του Γερμανού, έμεινε στο εντελώς λάθος κομμάτι της πίστας με αποτέλεσμα να πρέπει να φρενάρει πολύ νωρίτερα για να καταφέρει να πάρει την επόμενη στροφή και ο Vettel απλώς να σκάσει πάνω του σαν καρπούζι.
Η γκαντεμιά της Ferrari είναι ότι ο Max οδηγεί το ταχύτερο τεθωρακισμένο στον κόσμο αφού η Red Bull του δεν έπαθε σχεδόν τίποτα από το ατύχημα και κατάφερε να παραμείνει εντός πίστας και να τερματίσει στην 5η θέση, ενώ ο Vettel έπρεπε να κάνει ένα ολόκληρο γύρο σε ρυθμούς χελώνας για να μπει στα pits και να αλλάξει ρύγχος την ώρα που έφαγε και 10δλ ποινή.
Ο μεγαλύτερος κ…. τυχερός του αγώνα πάντως ήταν ο Lewis Hamilton, δεν έκανε τίποτα πέρα από το να γυρνοβολάει, δεν κατάφερε να περάσει στα ίσια στον Bottas που φαινόταν ότι ‘το έχει’ και τελικά βρέθηκε στη πρώτη θέση από σπόντα μετά το Safety Car. Στο τέλος του αγώνα μόνο θυμήθηκε να μας δείξει ότι είναι ταχύτατος, όταν έγραψε το ρεκόρ πίστας με φθαρμένα λάστιχα 32 γύρων μεσαίας γόμας.
Προσωπικά πάντως αυτό δεν το λαμβάνω ως δείγμα υπεροχής του Lewis του οποίου τα μισά στατιστικά βασίζονται στην διαστημική υπεροχή της Mercedes αλλά ακριβώς ως απόδειξη αυτού: με μονοθέσιο που σπάει ρεκόρ με λιωμένα λάστιχα παίρνει πρωτάθλημα και μια μαϊμού, πόσο μάλλον αν το οδηγεί μια ταλεντάρα σαν τον Lewis Hamilton, τότε απλώς σπας πλάκα.
Με αυτά και με αυτά, προχωράμε για το επόμενο GP με μεγάλη αγωνία για το τι θα γίνει από την 3η θέση και πίσω….
Οι υπόλοιπες συμμετοχές Ιταλικού ενδιαφέροντος:
Alfa Romeo Racing – Ferrari
Ο Antonio Giovinazzi εκκίνησε μπροστά από τον Kimi Raikkonen αλλά στον αγώνα δεν του έκατσε τίποτα, στην εκκίνηση έμπλεξε σε τζαρτζαρίσματα και έχασε θέσεις και τελικά είχε την έξοδο που προκάλεσε την είσοδο του Safety Car και εγκατέλειψε. Ο Kimi από την άλλη τερμάτισε πάλι στους βαθμούς και μάλιστα πήρε την 8η θέση με ένα ωραίο προσπέρασμα εις βάρος του Albon της Toro Rosso.
Toro Rosso – Honda
Ακριβώς πίσω από τον Raikkonen τερμάτισε ο Ρώσος Daniil Kvyat που έκανε ένα αθόρυβο αγώνα συγκομιδής βαθμών ενώ ο Alex Albon τελικά τερμάτισε 13ος
Haas – Ferrari
H Αμερικανική ομάδα περνάει κρίση, εντός και εκτός αγώνων και φαίνεται από τον άτσαλο τρόπο οδήγησης των οδηγών της, εσφαλμένες κινήσεις και εκνευρισμός φέρνουν εγκαταλείψεις και έτσι βρέθηκαν εκτός και ο Romain Grosjean και ο Kevin Mαgnussen.
Νίκος Κουμπής
'Silverstone GP: #Lec16 show και ασημένιοι πύραυλοι….' has no comments
Be the first to comment this post!