Stelvio: H νέα εποχή Alfa Romeo

frontpage3

 

Καλώς η κακώς η Alfa Romeo έχει τη δυνατότητα να εξιτάρει την παγκόσμια αυτοκινητιστική κοινότητα. Είτε επειδή παθιάζει τους Alfisti σαν την Εθνική του 2004, επειδή ξυπνάει τα πιο ποταπά trolls του διαδικτύου, επειδή όλοι θέλουν μια, επειδή δεν την θέλει κανείς, επειδή μας ενδιαφέρει, επειδή μας αφήνει αδιάφορους (αλλά ασχολούμαστε μαζί της στο fb) η απλώς γιατί –όπως είχε πει και ο Jeremy Clarkson– η Alfa Romeo είναι ‘η καρδιά και το πνεύμα’ της αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Όπως και να έχει η Alfa Romeo, ακόμα και τις πιο σκοτεινές εποχές της, κεντρίζει το ενδιαφέρον του αυτοκινητόφιλου κόσμου, πόσο μάλλον όταν –επιτέλους- αποφάσισε η Διοίκηση να επενδύσει σε κάτι παραπάνω από όμορφες λαμαρίνες με καλές αναρτήσεις και να φτιάξει, ξανά, μια Alfa Romeo με ολοκληρωμένη υπόσταση.

 

Από χθες λοιπόν το ενδιαφέρων ιταλόφιλων και μη έχει τραβήξει η Alfa Romeo Stelvio, το πρώτο (και όχι τελευταίο) SUV της φίρμας και γενικά το πρώτο mainstream SUV από την Ιταλία (τα 500Χ και Renegade είναι σαφέστατα μικρότερα και η Levante too much, τουλάχιστον για την Ελλάδα).

 

Παρακολουθήσαμε χθες, μαζί με πάρα πολλούς φίλους της σελίδας, την παρουσίαση της σε Live Streaming μέσω του TheItalianJob.gr, και ήρθε η ώρα για μια πρώτη ανάλυση της, έστω και εξ’ αποστάσεως.

 

Εμφάνιση:

Η Stelvio μπορεί να έχει ξεχωριστή ονομασία και να αποτελεί το δεύτερο μοντέλο της αναγεννημένης Alfa Romeo αλλά κανείς δεν αρνήθηκε ποτέ ότι πρόκειται ουσιαστικά για την SUV έκδοση της Giulia. Υπό αυτό το πρίσμα θα ήταν παράλογο αν περίμενε κανείς ένα ρηξικέλευθο σχήμα, αλλά ούτε και μια φωτοτυπία της Ιουλίας με στεροειδή.

Η Stelvio λοιπόν είναι σημαντικά φαρδύτερη από την Giulia, δείγμα της ευελιξίας της πλατφόρμας ‘Giorgio’, κάτι που της δίνει πιο μυώδης εμφάνιση με ‘τετράγωνο’ ίχνος.

 

Family feeling με την Giulia αλλά με δική της προσωπικότητα

Family feeling με την Giulia αλλά με δική της προσωπικότητα

 

Το μπροστινό μέρος κρατάει το Family feeling με τα φώτα να ακολουθούν την φιλοσοφία της Giulia αλλά εν τέλει να έχουν εντελώς διαφορετικό σχήμα, με ανάποδες γωνίες και άλλο κόψιμο. Η μάσκα φαίνεται να είναι μεγαλύτερη και το τριλόβο είναι πιο έντονο, οι αεραγωγοί στα πλάγια του θυρεού μάλιστα έχουν και ένα κάθετο χώρισμα που θυμίζει αυτούς της Giulietta.

 

Να τονίσουμε ότι η Stelvio Quadrifoglio δεν κληρονόμησε την οροφή και το μπροστινό καπό από ανθρακονήματα της Giulia καθώς κρίθηκαν ως υπερβολικά για ένα SUV, ακόμα και αυτών των επιδόσεων.

 

Η πλαϊνή όψη ακολουθεί την φιλοσοφία της Giulia με την έντονη γραμμή που αρχίζει λίγο πίσω από τον εμπρός θόλο και συνεχίζει ανεβαίνοντας μέχρι το σβήσιμο πάνω από το φούσκωμα του πίσω φτερού.

 

Έντονα πίσω φτερά και κυρτή οροφή

Έντονα πίσω φτερά και κυρτή οροφή

 

Στο τελείωμα πίσω, η Stelvio δεν έχει τρίτο παράθυρο όπως η πλειονότητα των SUV και αρκείται στις υάλινες επιφάνειες των θυρών, έτσι έχει πιο δυναμικό στυλ που θυμίζει 5θυρο GTi σε μεγέθυνση παρά Station Wagon με κοντό πίσω πρόβολο, αριστοτεχνική ήταν η ενσωμάτωση του φουσκώματος των καπουλιών με το μικρό εξόγκωμα του πορτ μπαγκάζ, που δίνει μια έννοια τρίτου όγκου με ενσωματωμένο spoiler, κάτι που φέρνει στο νου την πρόσφατη Giulietta.

 

Τα πίσω φανάρια επίσης ακολουθούν την σχεδιαστική φιλοσοφία της Giulia αλλά είναι πιο αμυγδαλωτά, περίπου σαν μεγαλύτερες εκδοχές αυτών της αρχέτυπης 147, κάτι που ενισχύεται από την πινακίδα που σε αντίθεση με την Sedan αδελφή της, στην Stelvio δεν βρίσκεται ανάμεσα στα φανάρια αλλά μετακόμισε χαμηλά, λίγο πάνω από τον προφυλακτήρα.

 

Τα πίσω φώτα είναι μια μίξη Giulia με 147

Τα πίσω φώτα είναι μια μίξη Giulia με 147

 

Ο τελευταίος φιλοξενεί τον ανθρακονημάτινο διαχύτη και τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης, με μικρότερη διαγώνια γωνία όμως σε σχέση με αυτές της Giulia.

 

 

Εσωτερικό:

Όπως ήταν αναμενόμενο και στο εσωτερικό ακολουθήθηκε η ίδια συνταγή, είναι εμφανές ότι ο σκελετός του ταμπλό είναι ίδιος με της Giulia αλλά η εκτέλεση από τους αεραγωγούς και πάνω είναι εντελώς διαφορετική.

 

Το ταμπλό ακολουθεί πιο τετράγωνη γραμμή και δεν έχει κλίση προς τα κάτω από την μεριά του συνοδηγού και η κεντρική οθόνη είναι τοποθετημένη ελαφρώς ψηλότερα. Επίσης έχει ψηλότερη γραμμή που τονίζει τον πιο ‘ώριμο’ και αυστηρό χαρακτήρα ενός εκτός δρόμου οχήματος

Πιο ογκώδες και αυστηρό ταμπλό στην Stelvio απ' ότι στη Giulia

Πιο ογκώδες και αυστηρό ταμπλό στην Stelvio απ’ ότι στη Giulia

 

Τα όργανα είναι τοποθετημένα μέσα στα κλασικά ‘κιάλια’ της Alfa Romeo, τα οποία σε αυτή τη περίπτωση είναι πιο έντονα και έχουν μεγαλύτερη κλίση προς το κέντρο ενώ τα καθίσματα και οι επενδύσεις στις πόρτες είναι στο ίδιο μοτίβο με της Giulia.

 

 

Μηχανικά μέρη:

Εντύπωση έκανε η συνεχής και έντονη αναφορά στον κινητήρα ‘προέλευσης Ferrari’, μια σαφώς πιο έντονη αναφορά από το ‘εμπνευσμένο από την Ferrari’ που χρησιμοποίησαν στην παρουσίαση της Giulia.

Αυτό σημαίνει δύο πράγματα: πρώτον ότι ο κινητήρας δοκιμάστηκε τόσο όσο να πειστεί η Ferrari να τον ‘υιοθετήσει’ χωρίς τον φόβο να λεκιάσει την φήμη της από σφάλματα και ελαττώματα, και δεύτερον ότι η Alfa Romeo μετά την εξαιρετική υποδοχή της Giulia σηκώνει το γάντι και θέλει να προσπεράσει σε κύρος την κατηγορία των BMW και Audi, και να τοποθετηθεί ως μια πρόταση ανάμεσα σε αυτούς και την κατηγορία MaseratiPorsche, και γι’ αυτό χρειάζονται έντονα την αύρα από το Maranello.

O V6 των 510 ίππων στο engine bay της Stelvio

O V6 των 510 ίππων στο engine bay της Stelvio

Η παρουσίαση της Stelvio έγινε στο Los Angeles, στην έκθεση Automobility, οπότε είναι λογικό να λανσαρίστηκε με τους κινητήρες που έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Άρα προς το παρόν μάθαμε ότι θα διατίθεται με τον 2.0 turbo των 280 και τον 2.9 V6 Biturbo των 510 ίππων, θεωρείται δεδομένο όμως ότι στην Ευρώπη θα διατίθεται και με τους 2.2 Diesel 180 και 210 ίππων και πολύ πιθανώς με τον έκδοση 350 ίππων του 2.0 βενζίνης, λίγο μετά την τοποθέτηση του και στην Giulia.

Η μετάδοση είναι ασφαλώς και στους τέσσερις τροχούς, με το ίδιο εξελιγμένο σύστημα Q4 που τοποθετείται στην Giulia και που έχει έντονα ‘πισωκίνητη’ ρύθμιση.

 

Επιδόσεις:

Στην έκθεση ανακοινώθηκαν τα 0-100 σε περίπου 3.9 δλ και τελική ταχύτητα 284 χλμ/ώρα για την Quadrifoglio και 5.4 δλ και 232 χλμ/ώρα αντίστοιχα για την δίλιτρη των 280 ίππων. Αυτά τα νούμερα καθιστούν άμεσα την Stelvio ως το ταχύτερο SUV της κατηγορίας της και ένα από τα ταχύτερα γενικώς.

 

 

Γυρολόγιο:

Ο Bigland στην παρουσίαση ανέφερε ένα ‘εκτιμώμενο χρόνο 7:59 για την Stelvio Quadrifoglio στο Nurburgring, ακόμα και αν αυτό το στοιχείο είναι το τελευταίο που μπορεί να ενδιαφέρει κάποιον που θέλει να αγοράσει μια Stelvio, δεν παύει να είναι ενδεικτικό των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου στην πιο απαιτητική πίστα του κόσμου. Ασφαλής πληροφορίες αναφέρουν πάντως ότι στην πραγματικότητα ο επιθυμητός χρόνος είναι πολύ χαμηλότερος από αυτόν που ανακοινώθηκε και απλώς θα χρησιμοποιηθεί όλο το fuzz του internet ως δωρεάν διαφήμιση….

 

'Εκτιμώμενος' χρόνος στο Nurburgring

‘Εκτιμώμενος’ χρόνος στο Nurburgring

 

Πότε θα ανοίξουν οι κωδικοί?

Σύμφωνα με ασφαλής πληροφορίες, το εμπορικό λανσάρισμα θα γίνει την άνοιξη στην Έκθεση της Γενεύης όπου και θα συμπληρωθεί η γκάμα με τις απαραίτητες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, περίπου τότε θα αρχίσουν και οι δοκιμές των περιοδικών και των ιστοσελίδων.

 

Πόσο θα κοστίζει?

Είναι νωρίς για να υπολογιστεί η τιμή της αλλά αν ακολουθήσει την τιμολογιακή πολιτική της Giulia μπορείτε εύκολα να κάνετε μια πρόβλεψη από μόνοι σας… Για την Quadrifoglio θα πρέπει να υπολογίσετε την τιμή της Macan Turbo και να αφαιρέσετε περίπου 10.000€ και για την ‘απλή’ θα κυμανθεί στα επίπεδα της X3 xDrive28i

 

 

Γιατί Alfa Romeo SUV?

Γιατί όχι? Ο σκοπός ύπαρξης της νέας Stelvio σίγουρα δεν είναι για να καλυφθεί κάποιο ιστορικό κενό, καθώς τα SUV δεν είναι και ακριβώς στο DNA της Alfa Romeo αλλά είναι απαραίτητη για την επίτευξη του κατάλληλου όγκου πωλήσεων για να αποδεσμεύσει η FCA τα κατάλληλα κονδύλια ώστε να απολαύσουμε τα αυτοκίνητα που όντως περιμένουμε πως και πως.

 

Τα SUV αποτελούν εδώ και χρόνια την κατηγορία με την μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου αγοράς και έχουν και ιδιαίτερα μεγάλη κερδοφορία για τα εργοστάσια καθώς συνήθως είναι πιο φορτωμένα με έξτρα εξοπλισμός και το αγοραστικό κοινό τείνει να αγοράζει τις πιο πλούσιες εκδόσεις.

 

Η Stelvio φιλοδοξεί να γίνει η Cayenne της Alfa Romeo, να φέρει δηλαδή νέο αίμα έστω και με ανορθόδοξο τρόπο. Μην ξεχνάμε ότι και οι Porschisti μίσησαν την Cayenne και την Macan αλλά ουδέποτε αρνήθηκαν το χρήμα που έφεραν στα ταμεία για να μας χαρίσει η Porsche τις Boxster-Cayman 981 και 718 και τις ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΕΣ 991 σε όλες τις μορφές τους.

 

Gallop στις ΗΠΑ λίγες ώρες μετά την παρουσίαση... το ταμείο θα πει την αλήθεια

Gallop στις ΗΠΑ λίγες ώρες μετά την παρουσίαση… το ταμείο θα πει την αλήθεια

 

Για να γίνει ακόμα πιο κατανοητό υπολογίστε ότι στην γκάμα της Porsche η Cayenne πουλάει όσο οι Panamera+911 και η Macan όσο Cayenne+Panamera+911… και μάλιστα το 50% των παραγγελιών της Macan αφορά την έκδοση Diesel…την λιγότερο Porsche απ’ όλες δηλαδή….

 

Όλοι ονειρεύονται ένα sport αυτοκίνητο με 2 η 4 πόρτες αλλά στον πραγματικό κόσμο όλο και περισσότεροι την ώρα του ταμείου ακολουθούν την λύση ‘όλα σε ένα’ των SUV. Μέχρι τώρα ένας υποψήφιος αγοραστής Alfa Romeo θα έπρεπε να αφήσει στην άκρη τα προσπέκτους από το Milano και να απευθυνθεί σε BMW και Audi, τώρα πια έχει την επιλογή ενός κομψού και δυναμικού SUV που όχι μόνο κοιτάει στα μάτια το X3 και το Q5 αλλά βάζει πλώρη για άλλες πολιτείες έχοντας στο στόχο την κορυφαία Macan.

Νίκος Κουμπής

Περισσότερες φωτογραφίες:

press_1

Πηγή: press.alfaromeo.com

press_2

Πηγή: press.alfaromeo.com

press_4

Πηγή: press.alfaromeo.com

press_5

Πηγή: press.alfaromeo.com

press_6

Πηγή: press.alfaromeo.com

press_7

Πηγή: press.alfaromeo.com

press_8

Πηγή: press.alfaromeo.com

press_9

Πηγή: press.alfaromeo.com

press_10

Πηγή: press.alfaromeo.com

press_11

Πηγή: press.alfaromeo.com

Πηγή: press.alfaromeo.com

Πηγή: press.alfaromeo.com

 



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved