SuperAmerica, the land of the fins!!

Με αφορμή μία και μοναδική Ferrari 250GT SWB speciale που κατασκευάστηκε για ένα φίλο του Enzo ονόματι Enrico Wax που διαβασαμε στο Car Arena* ,
και από link σε link θα σας γραψω μία ιστορία σαν παραμυθάκι για μία άλλη μοναδική Ferrari.
Τόσο unique που δεν την αναγνωρίζεις ως ferrrari με την 1η ματιά.
Πρόκειται για μια Ferrari 410 Superamerica του ‘57, μία από τις 34 , ΑΛΛΑ την μια και μοναδική που κατασκευαστηκε από τον Scaglietti.

Λέω να ξεκινησω απο τις φωτό . θα καταλάβετε αμέσως για ποιο λόγο!


μα φτερά ???!!!

Αλλά και οροφή από ατόφιο inox μέταλλο !!!!!
<3

Η εν λόγω 410SA,φτιάχτηκε για τον φίλο του γέρου που είπε και ο Θωμάς* , τον Dottore Encrico Wax.
O dottore από την Γενεύη λάτρης της Ιταλικής αυτοκίνησης είχε και καλό γούστο εκτός από χρήματα.
Ηταν αντιπρόσωπος της πολλών «ξεχωριστών» ειδών διατροφής αλλά και του Johnny Walker

Στις 410 ο διαμήκης v12 του Aurelio ήταν στα 4.962 κ.ε. , με 2 μονους εκκεντροφόρους και 3 διπλά weber 40άρια απέδιδε 340 ίππους στις 6.000 σαλ.
360 στις seriesIII με 46άρια και τα μπουζί που είχαν βγει από το V και είχε εξελιχθεί περαιτέρω η ανάφλεξη.
οι αναρτήσεις ήταν ψαλίδια μπροστά και άκαμπτος άξονας με φυλλα σούστας πίσω και
τα φρένα υδραυλικά ταμπούρα γυρω-γύρω.

Η 410 βασίστηκε ή ήταν η διάδοχος της 375.
Το αρχικό αμάξωμα με σχεδιαστικό highlight το κυρτό παρμπριζ χωρίς κολώνες του pinin farina παρουσιάστηκε στις Βρυξέλες  το ’56, όμως κατά τα δεδομένα της εποχής πολλές εκδοχές
με fins και χωρίς
ακόμη και με ανοιχτή οροφή κατασκευάστηκαν από καροσσερίστες,
με πιο ακραία εκδοχή την Superamerica του Ghia που έμελλε να είναι και η τελευταία Ferrari του οίκου [αλλά αυτα θα τα πούμε άλλη φορά],

Ο μύθος θέλει τον Sergio Scaglietti να χτίζει τις περισσότερες one-off καρότσες του «με το μάτι» και την μαστοριά φορμάροντας φύλλα αλουμινίου πάνω στα σωληνωτά χωροδικτυόματα.

Η μοναδική αυτή 410 της ιστορίας μας πέρασε δύσκολα εφηβικά χρόνια, πέρασε από πολλά γκαράζ και ειδικά στην ας-το-πούμε-ανώριμη Αμερική δυσ-τυχησε!

Εμεινε παραμελημένη και απεριποίητη να αλλάζει χέρια μέχρι που την έκλεψαν [?] κιόλας .
Και σαν να μην έφτανε αυτό την έριξαν και σε μία λίμνη , λέει…

Ο ήρωας της ιστορίας μας λέγεται Greg Garrison και ήταν στα 50s τηλεοπτικός παραγωγός. Φίλος του Dean Martin.
την αναζήτησε , την βρήκε κάπου στο Oregon και την αγόρασε [?] , ό,τι είχε απομείνει από αυτήν δηλαδή, από έναν αγρότη που είχε στο barn του μόνο το σασί και κάποια μηχανικά ΑΛΛΑ είχε το chassis number 0671SA !!!
και όταν ξέρεις somebody who ξερει somebody όλα γίνονται…

Γνώρισε τον Enzo και με μία φωτο του τσίγκινου ο Ferrari , [λέγεται ότι] αναγνώρισε τον Dr. Wax…1956…Distributor Johnny Walker whiskey [!!!]

When money talks ο Enzo έκανε ένα τηλεφώνημα , ο Scaglietti σήκωσε κάτι μπαρμπάδια από τα καφενεία και η ανακατασκευή ξεκίνησε στην Carrozzeria Sport Auto, Bachelli & Villa, στην Bastiglia [που αλλού?] στην Modena.

Μετά από 4 χρόνια η περίεργη καλονή του παραμυθιού κέρδισε σαν Best in Class στην Pebble Beach το 1990.

Ο Greg Garrison απεβίωσε το 2005 και από τότε η 410SA με chassis no.0671sa άλλαξε χέρια για άλλες 2 φορές με την τιμή της να φτάνει τα $1.8 εκ.

 

μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τις 410 SuperAmerica

*Car Arena

______________
author Wallace Wyss – mycarquest



© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved