Editorial: Βγήκε το πιστόλι…

Στο χώρο του τύπου, του ειδικού και του …ανειδίκευτου, υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα πιστόλια. Είναι αυτοί τύπου που ζούνε απο τα κλικς, που έχουν έναν δικό του ‘μάστορα’ η ‘προγραμματιστή’ που έχει φτιάξει και F16 (αν και με το ζόρι τελείωσε το ΙΕΚ Kolopetinitsas), που ανεβάζουν τσιτάτα και πουλάνε αντμινιλίκι σε ομάδες με χιλιάδες ουγκάνους αλλά είναι και κάποιοι ‘δημοσιογράφοι’ (columnists γράφουν στο status τους) που με κάποιο  -σκιώδη- τρόπο πρέπει να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους.

Επειδή η Ελλάδα είναι μικρή και η αγορά αυτοκινήτου σχετικά ασήμαντη, πάντα μου έκανε εντύπωση πόσοι ‘επαγγελματίαι’ ασχολούνται με το χώρο και τελικά πόσα ευρώ μπορεί να φέρει το κάθε κλικ ώστε να συντηρούνται και να ζουν απο αυτό…

Σας το λέω με πλήρη επίγνωση του ότι είμαι ένας ερασιτέχνης, που προσπαθεί να σας προσφέρει πληροφορίες και γνώση ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και χωρίς κάποια σκιώδη βοήθεια η μπανεράκια… δεν βρίσκουμε ‘τυχαία’ αγγελίες στο car, δεν προωθούμε μαστόρια και δεν παίρνουμε προμήθεια αν πάει κανείς και πάρει καινούργιο αμάξι και πει ‘με στέλνει το ItalianJob’.

Είναι απλό… για κάθε έναν που γράφει τη νύχτα γιατί τη μέρα εργάζεται σε κάποια ‘κανονική’ δουλειά, που πληρώνει απο τη τσέπη του βενζίνες και έξοδα για να καλύψει την τάδε έκθεση η το δείνα event και που ζει μέσα απο το blog η τη σελίδα του το όνειρο του, αλλά και για κάθε έντιμο συντάκτη που τιμά το μισθό του, πονάει το έντυπο (ηλεκτρονικό η χάρτινο) που τον φιλοξενεί και πραγματικά θέλει να μεταφέρει ανόθευτη τη γνώμη του υπάρχει και κάποιος πιστολέρο που με όπλο τους ‘φόλλοουερς’, τα ‘μέλη’ η τα ‘λάικς’ απλώς θέλει να εκβιάσει καταστάσεις για να βγάλει μεροκαματάκι και ‘δουλίτσα να υπάρχει ρε αδελφέ’.

Όμως δεν είναι δύσκολο να διακρίνεις το πιστόλι, αφήνει πάντα τα ίχνη του με βλακώδη fake news (Giulia μακέτο πχ η ‘επιστημονικές έρευνες’ επιπέδου Βιλαρίμπα και Βιλαμπάχο) αλλά και με την υπέρμετρη προσπάθεια να αποδείξει ότι ‘διαφέρει’ και ότι απευθύνεται στους ‘σκεπτόμενους’ την ώρα που τα ίδια τα άρθρα, ρηχά και χωρίς επαρκή τεκμηρίωση πέραν του ‘εμείς ξέρουμε, εμάς θα εμπιστέυεστε’ απευθύνονται προφανώς στο αντίθετο κοινό.

Το πιστόλι απασφαλίζει σε δύο περιπτώσεις, όταν χτυπάει κατ’ εντολή και όταν θέλει να δείξει ότι χτυπάει για να φοβίσει το θύμα του. Δυστυχώς συχνά το θύμα σιγοντάρει ‘για να μην μπλέξει’ και η υπόθεση διαιωνίζεται. Πιστόλια τρανταχτά υπήρξαν πολλά, τα διασημότερα ήταν το ‘Σκάνδαλο Marea‘ και η περίπτωση των φρένων του Fiat Bravo αλλά ακόμα πιο πρόφατα με τη διασπορά fake news για την ….κατήργηση του Ford Fiesta (έλεος).

Όμως μην νομίζετε ότι είναι ελληνικό φαινόμενο γιατί η Daily Mirror έστησε ολόκληρη φάμπρικα ψευδών ειδήσεων για την Lancia Beta και ακόμα και crash tests στήθηκαν για να προωθηθεί το ένα μοντέλο έναντι άλλου. Μην ξεχνάτε πως η VAG αναγκάστηκε να παραδεχτεί τον χρηματισμό της ADAC για την χειραγώγηση αποτελεσμάτων αλλά και μεγάλης μερίδα του ειδικού τύπου, χωρίς να κατονομάσει συγκεκριμένες περιπτώσεις όμως, για εύνοια σε tests.

Τα ελληνικά πιστόλια όμως είναι πολλές φορές ατσούμπαλα και φαίνεται όταν κάποιος τολμά να …ανάψει το φως και τότε ο πιστολέρο, πάντα κρυπτόμενος πίσω απο το logo του περιοδικού η του site, κατηγορεί για …κακεντρέχεια όποιον απλά θέτει εύλογα ερωτήματα, και πάνω στο πανικό φάσκουν και αντιφάσκουν. Πότε γράφουν, πότε αντιγράφουν… όπως τους βολεύει.

Γι’αυτό διαλέξτε που θα διαθέσετε τα κλικ σας, τιμήστε ανθρώπους που αγαπάνε τη δουλειά τους είτε το κάνουν επαγγελματικά, είτε είναι πραγματικοί εραστές του χώρου. Φαίνονται, ξεχωρίζουν αυτοί που τιμάνε τα παντελόνια τους και δεν το παίζουν bloggers, vloggers, opinionist και ότι νέα παπαριά κυκλοφορεί στα status του fb και το instagram.

Διαβάστε με προσοχή, να έχετε κριτική σκέψη απέναντι σε όλους, και σε εμάς βεβαίως, και γυρίστε τη πλάτη σε όσους πυροβολούν ανυπόγραφα, μόνο έτσι θα καθαρίσει ο τόπος.

Πείτε ‘Άντε γειά’ στο κάθε πιστολέρο που σας χρησιμοποιεί για να βγάλει μεροκάματο εις βάρος σας και τιμήστε αυτόν που τιμά την αμοιβή του, και θυμηθείτε αυτό που είπε ο πιο μάγκας πιστολέρο ever: ‘Οι γνώμες είναι σαν τις κωλοτρυπίδες, όλοι έχουν απο μία‘.

Νίκος Κουμπής

 


Tagged:


Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved