Ο φόρος που έφερε τα πάνω κάτω στα σχέδια της FCA

Η Ιταλική κυβέρνηση της ακροδεξιάς Λίγκας του Βορρά (μία ‘σοβαρή Χρυσή Αυγή’ όπως θα έλεγε ο Μπάμπης Παπαδημητρίου) και της Κίνησης των Πέντε Αστέρων (που δεν έχουν ούτε αυτοί ιδέα του τι είναι) έχει προχωρήσει  σε διάφορες αψυχολόγητες ενέργειες, με την τελευταία να είναι ένας εντελώς ηλίθιος ‘οικολογικός’ φόρος που πλήττει κυρίως την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία.

Σύμφωνα λοιπόν με τη λογική της Κυβέρνησης όποιο αυτοκίνητο εκπέμπει περισσότερα από 160 γραμμάρια C02 ανά χιλιόμετρο πρέπει να πληρώσει ένα ποσό, από 1.100€ και πάνω ανάλογα με το κατηγορία του, κατά τη διάρκεια της αγοράς του.
Το αψυχολόγητο της υπόθεσης είναι ότι ο φόρος αυτός όχι μόνο δεν είναι ποσοστιαίος, και άρα τιμωρούνται αυτοκίνητα ακόμα και για 1 μόλις γραμμάριο, αλλά έχει διάρκεια εφαρμογής από 1/3 έως 31/12/2019, άρα δεν έχει κάποια λογική συνέπεια χρόνου.
Επίσης δεν έχει αποσαφηνιστεί σε ποια ‘περιβαντολλογική ενέργεια’ θα καταλήξουν τα χρήματα και μάλλον απλώς θα ενισχύσουν τα κρατικά ταμεία που αδειάζουν μέρα με τη μέρα εξ’αιτίας της κόντρας Ιταλία-ΕΕ και της αδυναμίας δανεισμού ‘από τις αγορές’ λόγω των μεγάλων spreads (σας θυμίζει κάτι?).

Η κίνηση αυτή, εκτός του ότι δεν προσφέρει τίποτα το ουσιαστικό στην βελτίωση του περιβάλλοντος και στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, πλήττει ως επί το πλείστον τις Ιταλικές μάρκες στην μεγαλύτερη τους αγορά, την εγχώρια, και που δεν έχουν ακόμα έτοιμη μια σειρά υβριδικών μοντέλων για να ‘ρίξουν’ τα όρια, οδηγώντας τους πελάτες και κυρίως τους εταιρικούς στόλους (καν’τε 1.100 x μερικές δεκάδες αυτοκίνητα για μια μεσαία ιταλική εταιρεία και πείτε μου αν ήσασταν ο υπεύθυνος τι θα προτείνατε στη διοίκηση για την επόμενη αγορά στόλου) προς τα εισαγόμενα οχήματα.

Η απόφαση αυτή ουσιαστικά ήταν ο λόγος κατάργησης πχ της Giulietta 1.4 170ps και Veloce 235ps καθώς οι τιμές τους θα ήταν υπερβολικά επιβαρυμένες και θα έπρεπε να προχωρήσει η μάρκα σε γενναίες εκπτώσεις μόνο και μόνο για να έρθει στα ίσια με τον ανταγωνισμό, ενώ η λύση των κινητήρων Firefly δεν προκρίθηκε καθώς το μοντέλο θα είναι στη παραγωγή για μόλις ένα χρόνο και θα ήταν ασύμφορη η εξέλιξη και πιστοποίηση του.

Συγκεκριμένα, οι κατηγορίες επιβάρυνσης είναι οι εξής:

161-175 γραμμάρια: 1.100€
176-200 γραμμάρια: 1.600€
201-250 γραμμάρια: 2.000€
250+ γραμμάρια: 2.500€

Ανά μάρκα τα αυτοκίνητα που πλήττονται είναι τα εξής:

Alfa Romeo
1100 euro
Giulietta 1.4 Turbo (164)
Giulia 2.0 Turbo (162)
4C Spider (161)
1600 euro
Giulia 2.0 Turbo Veloce (177)
Stelvio 2.0 Turbo Q4 (183)
2000 euro
Giulia 2.9T V6 Quadrifoglio (212)
Stelvio 2.9T V6 Q4 Quadrifoglio (227)

Fiat
1100 euro
500L 1.4 Cross (161)
Doblò 1.4 T-Jet Easy (162)
Doblò 1.4 T-Jet Lounge (162)
Doblò 1.6 MultJjet Trekking (168)
Doblò Maxi 1.6 MultiJet Easy (168)
Doblò Maxi 1.6 MultiJet Lounge (168)
Tipo 5 porte 1.4 T-Jet Lounge (164)
Tipo Station Wagon 1.4 T-Jet Lounge (163)
Tipo Station Wagon 1.4 T-Jet S-Design (163)
Qubo 1.4 Easy (167)
Qubo 1.4 Lounge (167)
500X 2.0 MultiJet 4×4 City Cross (164)
500X 2.0 MultiJet 4×4 Cross (164)
1600 euro
Fullback 2.4 S&S (180)

Jeep
1100 euro
Renegade 2.0 MultiJet Limited 4WD aut. (166)
Renegade 2.0 MultiJet Trailhawk 4WD aut. (173)
Compass 2.0 MultiJet 4WD (161)
Cherokee 2.2 MultiJet (161)
1600 euro
Compass 2.0 MultiJet Trailhawk 4WD aut. (182)
Compass 1.4 MultiAir Limited 4WD aut. (190)
Wrangler 2.2 MultiJet 4WD (195)
Wrangler 2.0 Turbo 4WD Sahara (200)
Cherokee 2.2 MultiJet Overland 4WD aut. (179)
2000 euro
Wrangler 2.0 Turbo 4WD Rubicon (210)
Wrangler Unlimited 2.0 Turbo 4WD (217)
Wrangler Unlimited 2.2 MultiJet 4WD (202)
Grand Cherokee 3.6 V6 Summit (244)
Grand Cherokee 3.0 V6 MultiJet (208)
2500 euro
Grand Cherokee 5.7 V8 Summit (304)
Grand Cherokee 6.4 V8 SRT (315)
Grand Cherokee 6.2 V8 Trackhawk (385)

Νίκος Κουμπής



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


'Ο φόρος που έφερε τα πάνω κάτω στα σχέδια της FCA' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved