Σκωτσέζικο ντους οι ταξινομήσεις της Alfa Romeo

Κατά καιρούς έχουμε αφιερώσει αρκετό χώρο στο TheItalianJob.gr στην ανάλυση των πωλήσεων της Alfa Romeo απο την εποχή της παρουσίασης της Giulia. Η αλήθεια είναι ότι η Alfa ‘καταναλώνει’ μεγάλο μέρος των, περιορισμένων σε σχέση με τους μεγάλους ανταγωνιστές της, πόρων της FCA αλλά και αυτό γίνεται, πάλι, χωρίς σταθερή συνέχεια και συνέπεια και με ‘μεσογειακή’ πολιτική.

Η αγαπημένη μάρκα πολλών ιταλόφιλων ανα τον Κόσμο εκπροσωπείται ουσιαστικά απο δύο σύγχρονα μοντέλα με state of the art τεχνολογίες που αντιπροσωπέυον το νέο πνέυμα και απο δύο μικρά hatchbacks που έχουν τις ρίζες τους σε αντίστοιχα projects της Fiat που δεν υπάρχουν καν πια στην αγορά.

Αυτή η ασυνέπεια στην παρουσίαση νέων μοντέλων, οι διφορούμενες πληροφορίες που έρχονται όσων αφορά την επόμενη γενιά της Giulietta αλλά και η στασιμότητα στην εξέλιξη των Giulia και Stelvio με την ανεξήγητη καθυστέρηση στη διάθεση νέων εκδόσεων που γνωρίζουμε ότι είναι στο ‘παρά πέντε’ (έκδοση 350 ίππων του 2.0 Turbo Benzina, Υβριδικό plug in powertrain, Giulia ‘track ready’ 600ps, Stelvio V6 TurboDiesel κλπ), τελικά φέρνουν σε αμηχανία όσους, και είναι οι περισσότεροι νέοι αγοραστές της, εγκαταλείπουν το γερμανικό κατεστημένο για τα μάτια της Alfa.

Με αυτά και με αυτά η Alfa Romeo κλείνει το Σεπτέμβριο με δύο καλά και δύο κακά στοιχεία.
Ας αρχίσουμε απο τα καλά:

1- Οι συνολικές ταξινομήσεις του έτους δείχνουν πως η φίρμα με τις ρίζες στο Milano διέθεσε 71.049 αυτοκίνητα στην Ευρώπη με συνολική άυξηση +7,6% σε σχέση με το 2017. Αυτό λέει πως σε απόλυτα νούμερα, αργά αλλά σταθερά, η Alfa Romeo κερδίζει δρόμο, και μάλιστα φέρνοντας στα ταμεία περισσότερα χρήματα ανα αυτοκίνητο αφού το αποτέλεσμα αυτό έρχεται απο την Giulia και, κυρίως, απο την Stelvio που έχουν και υψηλό συντελεστή κέρδους χάρη στην υψηλή τιμή διάθεσης τους.
2- Η Alfa Romeo Stelvio αποδεικνύεται πως ήταν η πραγματική χρυσή επιλογή του συγχωρεμένου Sergio Marchionne αφού αυτή είναι που τραβάει το κουπί της διείσδυσης στα ακριβά λιμέρια των γερμανών και πρασινίζει τα κελιά στα excelόφυλλα των λογιστών. Με 24.200 ταξινομίσεις ταξιδέυει με +120% και εντυπωσιάζει του πλέον άπιστους που θεωρούσαν ότι μία Alfa SUV δεν θα είχε πέραση.

Τα κακά μαντάτα τώρα:

1- Ο Σεπτέμβριος ήταν καταστροφικός! Σε μία Ευρωπαϊκή αγορά που κινήθηκε με -23% η Alfa Romeo έχασε ακόμα περισσότερο έδαφος καταγράφοντας πτώση -59% αφού διέθεσε μόλις 3.308 αυτοκίνητα έναντι 8.059 πέρσι. Αυτό οφείλεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στη περιορισμένη γκάμα, αφού ενώ ΟΛΗ η αγορά επιρρεάστηκε αρνητικά απο τις νέες νόρμες της ΕΕ για τους ρύπους, οι άλλοι κατασκευαστές είχαν πληρέστερη λίστα επιλογών για υποψήφιους πελάτες μετριάζοντας όσο μπορούσαν τις απώλειες, ενώ η Alfa Romeo καταποντίστηκε και στη Γερμανία (-52%), στη Γαλλία (-76%!!), στην Ισπανία (-67%), στην Μ.Βρετανία (-44%) και στην Ελβετία (-19%).
2- Η Giulia αιμορραγεί απο τα ανελέητα χτυπήματα της Stelvio. Τα νούμερα της είναι σε πτώση και η πελατεία φαίνεται πως όταν μπαίνει στο Showroon την χαζέυει για να καταλήξει τελικά να παραγγέλνει την εκτός δρόμου αδελφή της (το αντίθετο απο αυτό που θα έκανα εγώ δηλαδή). Η berlina της φίρμας χρειάζεται μία ένεση με κάποια νέα έκδοση, που να μην είναι απλά μια αριθμιμένη ταμπελίτσα άνευ σημασίας, αλλά και νέα στοιχεία εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας.

Με βάση αυτά είναι προφανές πως για φέτος χάνεται ο στόχος των 100.000 ταξινομήσεων στην Ευρώπη και 170.000 συνολικά. Για να δούμε που θα πάει….

Νίκος Κουμπής



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved