WSBK Ducati V4R: To DESMO στα καλύτερα του, στις 16.480 σ.α.λ.

Λίγες ώρες πριν την έναρξη του Παγκόσμιου πρωταθλήματος WSBK, μια ρύθμιση έρχεται να ταράξει τα νερά και να δώσει την ευκαιρία στις ομάδες να κάνουν τον σχεδιασμό και αντίστοιχο προγραμματισμό στην λειτουργία της κινητήριας μονάδας, με βάσει αυτήν την ρύθμιση-κανονισμό.

Σχετική εικόνα

Για κάποιες από τις συμμετέχουσες ομάδες μπορεί να χαρακτηριστεί περιορισμός και για άλλες απειλή. Το μόνο σίγουρο είναι ότι για το εργοστάσιο από το Borgo Panigale αποτελεί το καλύτερο εφαλτήριο για όλα όσα πρεσβεύει η λειτουργία του δεσμοδρομικού συστήματος.

Ας αναλύσουμε όμως την ρύθμιση, στην οποία και αναφερόμαστε.

Η Dorna και η Federmoto Internazionale ανακοίνωσαν τα όρια περιστροφής που επιβάλλονται στις κινητήριες μονάδες των Ducati, Kawasaki και BMW. Και εδώ γίνεται η μεγάλη ανατροπή: Η νέα Panigale V4R έχει μια μεγάλη ευκαιρία. Η εταιρία από την Μπολόνια θα πρέπει να διαχειριστεί με τέτοιο τρόπο την ρύθμιση αυτή και να αξιοποιήσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τις μοτοσυκλέτες της για να το μετατρέψει τελικά σε μεγάλο πλεονέκτημα.

Το όριο περιστροφής στην Ducati αγγίζει τις 16.480 στροφές / λεπτό έναντι 14.729 στροφών / λεπτό που επιβλήθηκε στην Kawasaki και η παραπάνω διαφορά είναι αρκετά σημαντική τώρα που και οι δύο εταιρίες υιοθετούν τετρακύλινδρους κινητήρες (διαφορετικής διάταξης). Η αντίστοιχη ρύθμιση για την BMW είναι στις 14,909 σ.α.λ.

ducati wsbk 2019

Chaz Daview – Alvaro Bautista. Το αγωνιστικό δίδυμο της Ducati για το 2019

Πιο συγκεκριμένα, ο ρυθμιστικός πίνακας περιέχει τις ακόλουθες τιμές:

Kawasaki: Όριο περιστροφής 14.729 και περιοριστής στις 14.600.

BMW: Όριο περιστροφής 14.909 και περιοριστής στις 14.900.

Ducati: Όριο περιστροφής 16.480 και περιοριστής στις 16.350.

Η διαφορά μεταξύ του περιοριστή και του ορίου είναι το όριο σταθερότητας, «συντελεστής ασφαλείας». Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές καταγράφονται από μια μονάδα ελέγχου που η Dorna έχει τοποθετημένη σε κάθε αγωνιστική μοτοσυκλέτα και ελέγχεται μετά από κάθε αγώνα, από τους υπεύθυνους της διοργάνωσης.

Οι τιμές προφανώς και δεν είναι τυχαίες. Σύμφωνα με τον κανονισμό, η Dorna έχει το δικαίωμα να παρέμβει σε αυτά τα όρια κάθε τρεις παγκόσμιους γύρους, μεταβάλλοντας τις τιμές πάνω ή κάτω κατά 250 σ.α.λ. σε περίπτωση που μια συγκεκριμένη εταιρία αποδειχθεί υπερβολικά ωφελημένη ή πολύ αργή. Ο υπολογισμός των ορίων αυτών όμως, δεν λαμβάνει υπόψη μόνο τους πρώτους οδηγούς της εκάστοτε ομάδας αλλά και όλους τους οδηγούς που τρέχουν για έναν συγκεκριμένο κατασκευαστή, συμπεριλαμβανομένου των ιδιωτικών ομάδων, και αυτός ήταν και ο λόγος που το 2018, παρά τη συντριπτική κυριαρχία του Jonathan Rea, η Kawasaki παρέμεινε να λειτουργεί στις 14.100 σ.α.λ. , όριο που ανακοινώθηκε στην έναρξη του πρωταθλήματος.

Πώς λειτουργεί όμως αυτός ο κανονισμός? Η ισορροπία μεταξύ των εργοστασίων καθορίζεται από έναν μυστηριώδη αλγόριθμο που μελέτησε ο Scott Smart, τεχνικός επίτροπος της FIM, την λειτουργία του οποίου δεν έχει καταλάβει κανείς πλήρως, ούτε καν οι μηχανικοί των εργοστασιακών ομάδων. Ο αλγόριθμος υπολογίζει τα συνολικά αποτελέσματα, τους χρόνους ανά γύρο, τις μέγιστες ταχύτητες, τον αριθμό των οδηγών ανά εργοστάσιο, τις καιρικές συνθήκες και πολλές άλλες παραμέτρους.

Scott Smart, τεχνικός επίτροπος της FIM

Η νέα αγωνιστική χρονιά είναι προ των πυλών και αναμένουμε να δούμε το πως θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες όλων μας το εργοστάσιο της Ducati στις παραπάνω ρυθμιστικές ανακατατάξεις αλλά και στον υπάρχοντα – ενισχυμένο ανταγωνισμό.

Σπυρόπουλος Δημήτρης


Tagged: , ,


Frankie1099

20 και πλέον χρόνια μοτοσυκλετιστής. Για περισσότερα απο 20 χρόνια ονειρευομαι στους 2 τροχους... και δεσμοδρομικά! Διαχειριστής και ιδρυτικό μέλος των DesmoRiders, σε όλη μου την ζωή ζώ δίπλα σε ιταλικές δημιουργίες. Είτε στους 2 της Μπολώνια, είτε στους 4 τροχους του Μιλάνου (εδω και 3 -πλεον- γενιές...). Καλούς Δρομους σε όλους! Επικοινωνείστε μαζί μου στο Frankie1099@outlook.com.


'WSBK Ducati V4R: To DESMO στα καλύτερα του, στις 16.480 σ.α.λ.' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved