Προ-παραμονή πρωτοχρονιάς κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο η είδηση για την ανάκληση μικρού αριθμού Alfa Romeo Giulia και Stelvio που διατέθηκαν στην αγορά των ΗΠΑ γιατί ενδέχεται να παρουσιάσουν πρόβλημα κατά το φρενάρισμα γιατί τοποθετήθηκε λάθος υγρό φρένων.
Μιας και με την ασφάλεια δεν παίζει κανείς, και τα φρένα είναι το πρώτο και κυριότερο μέσω ασφάλειας ενός οχήματος, θορυβηθήκαμε και ψάξαμε λίγο περισσότερο το θέμα. Μάθαμε λοιπόν πως πρόκειται για μια παρτίδα 307 αυτοκινήτων Giulia και Stelvio που παρήχθησαν στο Cassino από τις 14 έως τις 23 Νοεμβρίου του 2017 και που είχαν προορισμό τις ΗΠΑ (US Spec δηλαδή).
Το πρόβλημα έγινε αντιληπτό όταν δύο αυτοκίνητα, σε δοκιμή προ-παράδοσης, δεν λειτούργησαν σύμφωνα με τα standards της FCA (το πεντάλ του φρένου βυθίστηκε περισσότερο από το κανονικό και υπήρξε πτώση στη πίεση του κυκλώματος του συμπλέκτη). Αμέσως η FCA ακινητοποίησε ΟΛΗ ΤΗ ΠΑΡΤΙΔΑ αυτοκινήτων και ξεκίνησε εσωτερική έρευνα. Από αυτή προέκυψε πως εξ’αιτίας ανθρώπινου λάθους, αναμείχθηκαν στην ίδια παλέτα δοχεία με υγρά φρένων μαζί με άλλα που περιείχαν κάποιο άλλο έλαιο με αποτέλεσμα σε κάποια οχήματα να υπήρξε μόλυνση των υγρών φρένων με άλλο υγρό, κάτι που επηρεάζει την ικανότητα πέδησης του οχήματος.
Η FCA αντί να ελέγξει και τα εν λόγω 307 αυτοκίνητα αποφάσισε να τα ανακαλέσει όλα για πλήρης απάντληση των υγρών φρένων και συμπλέκτη και αντικατάσταση με καινούργια σωστών προδιαγραφών.
Τα αυτοκίνητα θα διορθωθούν προτού καν παραδοθούν, και η διαδικασία ανάκλησης είναι υποχρεωτική επειδή εισήλθαν στις ΗΠΑ και τα έγγραφα τους έχουν παραδοθεί στις τελωνειακές αρχές για την έκδοση των αδειών κυκλοφορίας. Επίσης είναι ήδη τιμολογημένα προς τους dealers οπότε θεωρούνται ως ‘πουλημένα’ και γι’αυτό το λόγο ο Κατασκευαστής, η FCA δηλαδή, ΟΦΕΙΛΕΙ να ενημερώσει την NHTSA για οποιαδήποτε αλλαγή στο καθεστώς τους. Αν η αποτυχημένη δοκιμή είχε γίνει στο Cassino, τότε η όλη επισκευή θα είχε γίνει εσωτερικά και δεν θα το μάθαινε κανείς…
Όμως το ελληνικό internet άρχισε πάλι τις θεωρίες συνωμοσίας και τα παραμύθια, αντίστοιχα με τα …μέταλλα των σκουριασμένων πλοίων της ΕΣΣΔ, οπότε θεωρούμε σκόπιμο την αποσαφήνιση του όλου θέματος.
Εμείς για του λόγου το αληθές σας παραθέτουμε το πλήρες έγγραφο που υπέβαλε η FCA US στην NHTSA για την ενημέρωση της ανάκλησης (πατήστε εδώ για να το δείτε) και στο οποίο φαίνεται η πλήρης χρονολογική σειρά των γεγονότων.
Κρατάμε ότι:
1- Σε ένα καίριο σύστημα ασφαλείας βρέθηκε ένα σφάλμα ΠΡΙΝ δημιουργηθεί πρόβλημα
2- Η εσωτερική έρευνα βρήκε τα ακριβή αίτια ΑΜΕΣΑ
3- Το πρόβλημα λύθηκε και έγιναν οι απαραίτητες αλλαγές στους κανονισμούς ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΕΙ.
Επίσης ακόμα και ο αριθμός των 307 οχημάτων δηλώθηκε με βάση την παρουσία στο εργοστάσιο της ένοχης παλέτας υγρών, δηλαδή ΟΛΑ τα αυτοκίνητα που παρήχθησαν από την ώρα που μπήκε στο χώρο του εργοστασίου μέχρι το αποτυχημένο test, αυτά όμως στα οποία μπήκε όντως η λάθος μίξη ενδέχεται αν είναι πολύ λιγότερα.
Bonus: θυμηθείτε εδώ την δοκιμή ενεργητικής ασφάλειας ισπανικής ιστοσελίδας και την εξαιρετική επίδοσης της Giulia 2.2 TurboDiesel
Νίκος Κουμπής
'Ανάκληση Giulia και Stelvio…. Τι γίνεται ρε παιδιά?' 13 Σχόλια
1 Ιανουαρίου 2018 @ 23:20 ανονυμος
Μπράβο στον αρθρογράφο για το εξαιρετικό και με τεκμηριωμένες πληροφορίες άρθρο! Όσο για τα ελληνικά και ξένα sites από συνομωσιολογία και ραδιουργία, άλλο τίποτα…
2 Ιανουαρίου 2018 @ 23:33 giorgos alfa75 america
Τα site που ειναι Γερμανικα Φραντσα’ι’ζ ξασαλωσαν….φουλ λασπη στον ανεμιστηρα…..Με βαρυγδουπες φρασεις και αναφορες για ”χάλι” της Alfa Romeo και αλλες τετοιες παπατζες.
13 Ιανουαρίου 2018 @ 14:14 Αρης Παππάς
Γιωργο μηπως γνωριζεις αν το προβλημα επεκτεινεται και σε αυτοκινητα που δεν προοριζονταν για τις ΗΠΑ;το αμαξι ειναι ελλαδα,απλα περιμενω την τριτη να το ελεγξουν για να μου πουν. Οτι ολα ειναι ενταξει….καθυστερηση….
13 Ιανουαρίου 2018 @ 14:30 giorgos alfa75 america
Δεν εχω ακουσει κατι τετοιο!
14 Ιανουαρίου 2018 @ 11:41 Αρης Παππάς
ΕΠΕΙΔΗ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΜΕΝΩ,ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΕΣΤ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΤΖΟΥΛΙΑ,ΜΠΟΡΕΙΣ ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΤΙ ΛΕΕΙ ΑΠΟ ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ;ΓΙΩΡΓΟ ΕΔΩ ΘΑ ΤΑ ΛΕΜΕ,ΣΤΗΝ ΕΔΡΑ ΜΑΣ!!!ΟΧΙ ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΣΑΙΤ,ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΒΛΑΜΜΕΝΑ ΕΚΕΙ
15 Ιανουαρίου 2018 @ 15:34 Αρης Παππάς
ΤΕΛΙΚΑ,ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΩΡΓΟ,ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΑΝΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΉ ΠΑΡΤΙΔΑ.3-4 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΑΝΑΜΟΝΗ ΑΚΟΜΗ,ΑΛΛΑ ΧΑΛΑΛΙ.ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟ.ΣΩΣΤΑ;
15 Ιανουαρίου 2018 @ 15:38 giorgos alfa75 america
Aλλαγη στα υγρα φρενων θα σου κανουν.Το αμαξι σαν αμαξι δεν εχει κανενα προβλημα.Καλοριζικο και να το χαιρεσαι!
22 Μαρτίου 2018 @ 15:05 Αρης Παππάς
Καλησπερα Γιωργο,καλησπερα παιδια του σαιτ.Γιωργο παρελαβα..!!
Παραμιλαμε ολοι απο το αυτοκινητο,ασυλληπτο το εσωτερικο του αυτοκινητου,εκρηκτικη εμφανιση.κοντευουν να τρακαρουν για να το χαζεψουν.
Πραγματικα οι φωτογραφιες το αδικουν πολυ.φαινεται οτι ειναι παρα πολυ ωραιο,αλλα οχι οτι απλα ειναι με διαφορα ο,τι καλυτερο κυκλοφορει.
Επαθα σοκ απο το εσωτερικο και το καντραν.απιστευτη χλιδη,απιστευτη σχεδιαση,πραγματικα οταν το ειδα πρωτη φορα απο κοντα με τον κολλητο που με πηγε να το παραλαβω παραμιλουσαμε για καμια ωρα μετα.δεν εχω λογια,εχω παθει πλακα.ειλικρινα απορω με ολους αυτους που εχουν προσπαθησει να συγκρινουν αυτο το αυτοκινητο με Α4,Α5,ΒΜW 3 K 4 KAI MERCEDES C KAI CLA
22 Μαρτίου 2018 @ 15:15 giorgos alfa75 america
XAXA Ασε τους πονεμενους Γερμανοφιλους να φαντασιωνονται οτι τα Γερμανικουλια ειναι καλυτερα απ την Giulia.Ειλικρινα δεν ξερω πόσα χρονια θα παρει στους Γερμανους για να βγαλουν αντιστοιχου επιπεδου αυτοκινητο.Να το χαιρεσαι και καλα ταξιδια!
22 Μαρτίου 2018 @ 15:17 Αρης Παππάς
Ευχαριστω Γιωργο.δεν θα βγαλουν ποτε τετοιο αυτοκινητο.τετοιο εσωτερικο δεν εχω ξανασυναντησει φιλε.
Ειναι απλα ασυλληπτο
22 Μαρτίου 2018 @ 15:19 Αρης Παππάς
Κριμα που δεν βρισκομαστε κοντα,να γνωριζομασταν κιολας
22 Μαρτίου 2018 @ 15:31 giorgos alfa75 america
Αν θυμαμαι καλα Θεσσαλονικη ειπες οτι μενεις…?
22 Μαρτίου 2018 @ 15:36 Αρης Παππάς
Βορεια ελλαδα,Καβαλα