Ανοίγει ξανά το Μουσείο της Alfa Romeo

cq5dam.web.1280.1280

Επιτέλους ήρθε το καλό νέο που περίμεναν οι απανταχού φίλοι της Alfa Romeo: η Fiat και η Ιταλική Αρχή για την διαχείριση των Πολιτισμικών Αγαθών ήρθαν σε συμφωνία για το άνοιγμα του Μουσείου της Alfa Romeo στο Arese.

Το 2011, λίγο μετά τον εορτασμό των 100 χρόνων της Alfa Romeo, η Fiat έκλεισε το Μουσείο με πρόσχημα την ανακαίνιση. Οι μήνες περνάγανε και κανένα συνεργείο δεν έκανε την εμφάνιση του στο κτίριο ενώ άρχισαν να κυκλοφορούν πολλές φήμες για ενδεχόμενη πώληση της πολύτιμης συλλογής σε ιδιώτες.

Τότε ήταν που επενέβη το Ιταλικό Υπουργείο Πολιτισμού και χαρακτήρισε την συλλογή ως ‘Πολιτισμικός Θησαυρός Εθνικού Ενδιαφέροντος’ εμποδίζοντας έτσι κάθε σκέψη πώλησης η εκμετάλλευσης της χωρίς την έγγραφη άδεια του εκάστοτε Υπουργού Πολιτισμού.

Με βάση τον νόμο η Fiat έπρεπε να καταστήσει την συλλογή προσβάσιμη σε όλους έναντι ενός συμβολικού αντιτίμου ενώ καθίσταται και υπεύθυνη για την καλή κατάσταση των αυτοκινήτων και υπόλογη στο νόμο σε περίπτωση αδικαιολόγητης φθοράς η κλοπής λόγω αδιαφορίας.

Όπως ήταν αναμενόμενο η Fiat έκανε προσφυγή ενάντια στην απόφαση και στο μεσοδιάστημα κράτησε το Μουσείο κλειστό, όλα φαινόταν πως θα λυνόταν στο Δικαστήριο στις 24/10 του 2014 αλλά τελικά η Αρχή και η Fiat συνεργάστηκαν και φαίνεται πως ο σκόπελος ξεπεράστηκε.

Εν τέλει το Museo Storico Alfa Romeo θα ανακαινισθεί ριζικά και θα αποκτήσει νέο χώρο με καταστήματα merchandising, ένα showroom, μια διαδρομή για test drives και επιδείξεις αλλά και έναν χώρο για την παραλαβή νέων αυτοκινήτων από τους πελάτες.

Οι συνομιλίες έγιναν κεκλεισμένων των θυρών και η συμφωνία δεν έχει δημοσιευτεί αλλά είναι δεδομένο πως ο Νομός της Λομβαρδίας ήθελε διακαώς το Μουσείο να είναι λειτουργικό με την ευκαιρία της διοργάνωσης της EXPO το 2015, κάτι που μάλλον δεν θα συμβεί καθώς λόγω των καθυστερήσεων δεν θα είναι έτοιμο το Μάιο του 2015 αλλά στα μέσα του καλοκαιριού.

Κανείς δεν ξέρει τι ανταλλάγματα πήρε το Gruppo για το ‘δώρο’ που θα κάνει στο Ιταλικό Δημόσιο αλλά το σίγουρο είναι ότι ο χαρακτηρισμός ως ‘θησαυρός’ της συλλογής παραμένει και δεν προσβάλλεται από την Fiat,  ως εκ τούτου και τα 250 αυτοκίνητα της συλλογής θα παραμείνουν στη θέση τους, ακόμα και τα 8 που είναι σε δύο αντίτυπα από τα οποία η Fiat θέλησε να πουλήσει το ένα για να χρηματοδοτήσει τα έργα. Τι αξία μπορεί να έχουν 8 μόνο αυτοκίνητα? Ας πούμε απλά ότι αν έβγαινε προς πώληση η Alfetta 159 του Fangio ίσως να έσπαγε το φράγμα των 100 εκατομμυρίων δολαρίων…..

Νίκος Κουμπής



Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved | Hosting by ComboWeb