Είναι γνωστό εδώ και καιρό ότι η Fiat εξελίσσει για την αγορά της Νότιας Αμερικής μια νέα γενιά των Punto/Palio. Αυτό που όμως προκαλεί το ενδιαφέρον είναι ότι ένα μουλάρι δοκιμών που βασίζεται στο πλαίσιο του 500X έκανε την εμφάνιση του στην Ιταλία, δημιουργώντας ερωτήματα με το αν τελικά θα διατεθεί το νέο μοντέλο και στις Ευρωπαϊκές αγορές.
Είναι γεγονός ότι τα συνδικάτα εργαζομένων του εργοστασίου του Melfi πιέζουν την διοίκηση να ετοιμάσει ένα νέο μοντέλο ώστε μετά την λήξη της θητείας του αειθαλούς Punto να μην χαθούν πολύτιμες θέσεις εργασίας στην γραμμή παραγωγής.
Το Project Fiat X6H, όπως είναι γνωστό σήμερα, αναμένεται να τοποθετηθεί κάτω από το Tipo και θα μπορεί να φέρει κινητήρες 1.0 λίτρου απόδοσης 72 ίππων και 1.3 λίτρων 101 ίππων της νέας γενιάς FireFly, χωρίς βέβαια να αποκλείονται ισχυρότερες η diesel εκδόσεις αν η αγορά το ζητήσει (και η Ευρώπη θα απαιτήσει).
Το τωρινό και άκρως πετυχημένο Fiat Punto, που ξεκίνησε την καριέρα του ως ‘Grande’, είναι σχέδιο του Giugiaro και αγαπήθηκε από το κοινό όσο λίγα αυτοκίνητα, ενώ η αξιοπιστία του αποδείχθηκε παροιμιώδης, όμως δεν παύει να είναι ένα γερασμένο αυτοκίνητο που πλέον δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί την νέα γενιά των supermini.
H Fiat κατά καιρούς έχει αποφύγει να τοποθετηθεί επίσημα για το ενδεχόμενο αντικατάστασης του Punto, αφήνοντας ακόμα και υπόνοιες ότι απλώς θα καταργηθεί και θα αντικατασταθεί από την γκάμα του 500, που αποφέρει σημαντικά κέρδη λόγω της ‘premium’ τιμολόγησης.
Από την άλλη μερικά το αγοραστικό κοινό έχει μάθει να αγαπά και να εκτιμά τα μικρά, ανθεκτικά και σπιρτόζικα αυτοκίνητα της Fiat οπότε μια νέα γενιά Punto (η Uno?) θα είχε σχεδόν εξασφαλισμένη επιτυχία.
Μπορεί ο Βραζιλιάνικος τύπος να μην λέει τίποτα για την ενδεχόμενη ευρωπαϊκή καριέρα του μοντέλου, και μάλιστα αναφέρει ότι θα παράγεται αποκλειστικά στις εγκαταστάσεις της Gioiana στο Βραζιλιάνικο κράτος του Pernambuco, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να παρθεί η απόφαση ώστε το νέο X6H να περάσει τον Ατλαντικό Ωκεανό και να έχει μια επιτυχημένη εμπορική πορεία στην Ευρώπη.
Νίκος Κουμπής