Ο Sergio Marchionne έβαλε σε κίνηση το μηχανισμό απόκτησης της Sauber από την FCA αλλά είναι στα χέρια του John Elkann, εγγονού του Gianni Agnelli και Προέδρου της FCA, η απόφαση να φέρει σε πέρας το όλο σχέδιο εξαγοράς.
Όταν πάρθηκε η απόφαση για την αναγέννηση της Alfa Romeo σε κορυφαίο επίπεδο, μία από τις παραμέτρους για την επιτυχία του εγχειρήματος ήταν και να επιστρέψει η μάρκα στο στίβο των αγώνων. Ενώ όμως η Alfa Romeo είχε δώσει έμφαση από τις αρχές του ’90 στα διάφορα Πρωταθλήματα Τουρισμού αυτά όμως, τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν μια κάμψη και μόνο το νέο TCR δείχνει πως ενδέχεται να καταφέρει να φτάσει το πάλαι ποτέ ΕTCC, όταν συμμετείχαν Alfa και BMW εναντίων Peugeot, Renault, Nissan και Audi.
Έτσι, η πρώτη σκέψη ήταν να ετοιμαστεί κάποια έκδοση GT3 της 4C, αλλά η ιδέα αυτή απορρίφθηκε πριν καν προχωρήσει πέρα από την απλή πρόταση, όταν ξαφνικά κάποιος στο meeting πέταξε την ατάκα: ‘Και γιατί όχι στην Formula 1?’
Αρχικά φαινόταν σαν αστείο, αλλά ο Sergio Marchionne το πήρε σοβαρά και άρχισε να μελετά την πιθανότητα, όταν συνέβη κάτι που λειτούργησε σαν καταλύτης: η Sauber ζήτησε επιπλέον πίστωση χρόνου για να εξοφλήσει τους κινητήρες της Ferrari και ήταν εμφανές πως η Ελβετική ομάδα ήταν πλέον σε δεινή οικονομική κατάσταση. Αυτό ήταν! ο Sergio άρπαξε την ευκαιρία και προσέφερε δωρεάν τους κινητήρες για το 2018, επιπλέον προχώρησε στην εξόφληση πολλών ληξιπρόθεσμων οφειλών και πήρε σαν αντάλλαγμα το να γίνει Title Sponsor η Alfa Romeo.
Ύστερα προχώρησε στο να στείλει 40 μηχανολόγους από το payroll της Alfa Romeo για να ενισχύσουν την ομάδα, έφερε τον Charles Leclerc από την Ακαδημία της Ferrari, και που αποδείχθηκε λίρα εκατό, και λίγο μετά την έναρξη της σεζόν μετακίνησε από το Maranello τον Simone Resta για να βοηθήσει στο σχεδιασμό του νέου μονοθεσίου του 2019.
Στο μεταξύ όμως ο Marchionne αποδήμησε εις Κύριον κοινωνία, αλλά αυτό δεν σταμάτησε την ανάπτυξη της Alfa Romeo Sauber F1 Team, όπως πλέον ονομάστηκε η πάλαι ποτέ Sauber και μάλιστα ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο με την ανταλλαγή του Leclerc, που από φέτος θα είναι οδηγός της Scuderia Ferrari με τον Kimi Raikkonen που επιστρέφει στην ομάδα με την οποία ξεκίνησε την καριέρα του.
Το τελευταίο, η μάλλον προτελευταίο, κομμάτι του puzzle ήταν η αλλαγή της ονομασίας της ομάδας σε Alfa Romeo Racing, με φημολογούμενο κόστος 6 εκ ευρώ. Τώρα πλέον μένει μονάχα η πλήρης εξαγορά της Sauber και η ενσωμάτωση στο σχήμα της FCA, ίσως και τη μεταφορά της έδρας στο Baloccco, για να ξαναγίνει η Alfa Romeo κανονικός κατασκευαστής.
Για να γίνει αυτό θα πρέπει ο John Elkann να ενεργοποιήσει μέχρι το καλοκαίρι την option εξαγοράς, σε προνομιακή και προσυμφωνημένη τιμή, του 100% των μετοχών της Ελβετικής ομάδας, που τώρα ανήκουν στην Islero Investiment AG του Pascal Picci και του Σουηδού μεγιστάνα Finn Rausing, συνιδιοκτήτης της Tetra Laval που εφηύρε τη γνωστή συσκευασία Tetra Pak.
Η περίπτωση αυτή ενισχύεται και από την απόσυρση της υποστήριξης του Marcus Ericsson από τους Σουηδούς ,που δεν έφεραν καμία αντίρρηση στην άφιξη του Antonio Giovinazzi, σε αντίθεση με το 2018 όποτε και άσκησαν βέτο για τον Ιταλό οδηγό. ώστε να μην χάσει ο Ericsson το τιμόνι.
Φαίνεται πως φέτος η FCA ενεργεί εν λευκό, άρα μάλλον τα γρανάζια κινούνται ήδη προς τη σωστή κατεύθυνση? Άλλωστε με δύο ομάδες στην ιδιοκτησία της η FCA θα μπορέσει να γυρίσει λίγο υπέρ της της ισορροπίες στην FIA, που τα τελευταία χρόνια κλίνουν προς Γερμανία μεριά….
Νίκος Κουμπής
'Ο John Elkann θέλει να εξαγοράσει την Alfa Romeo Racing?' has no comments
Be the first to comment this post!