Αυτή την στιγμή η Fiat διαθέτει τρεις σειρές βενζινοκινητήρων, την FIRE, την TwinAir και την FireFly, αλλά όπως αφήνουν να εννοηθεί πηγές στην FCA ο Sergio Marchionne επιθυμεί την αντικατάσταση των πρώτων δύο από την τελευταία γενιά κινητήρων FireFly.
Το τελευταίο προϊών της FPT (Fiat Powertrain Technologies) σχεδιάστηκε στο Torino αλλά η παραγωγή του γίνεται στις εγκαταστάσεις της Fiat στο Betim της Βραζιλίας, μάλιστα η εκδοχή για την τοπική αγορά μπορεί να κινηθεί τόσο με βενζίνη όσο με αιθανόλη.
Ήδη το νέο Fiat Mobi, το νέο μικρό για την αγορά της Βραζιλίας, διατίθεται στην έκδοση Drive με τον τρικύλινδρο FireFly 1.0 λίτρου και 77 ίππων.
Η νέα γενιά κινητήρων είναι συμβατή με τις νέες, αυστηρότερες, αντιρρυπαντικές νόρμες και χάρη στα νέα κράματα μετάλλων και τον σχεδιασμό στροφάλου και κινούμενων μερών έχει καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση.
Έχουν σχεδιαστεί εξ’ αρχής για να μπορούν να δεχθούν υπετροφοδότηση και κεφαλές Multiair οπότε η τοποθέτηση τους και στα ‘ευρωπαϊκά’ μικρά και μεσαία οχήματα της FCA είναι εφικτή.
Η επικείμενη αλλαγή κινητήριων συνόλων πάντως θα πάρει χρόνο καθώς πλήθος μοντέλων της FCA χρησιμοποιούν ακόμα τους Fire και TwinAir και δεν αναμένεται να αλλάξουν σε FireFly κατά τη διάρκεια της ζωής τους, καθώς αυτό είναι υπερβολικά κοστοβόρο. Απεναντίας η μεταφορά τεχνολογίας θα είναι σταδιακή καθώς τα νέα μοντέλα θα σχεδιαστούν εξ’ αρχής για να κινούνται με τον νέο FireFly.
Ακόμα δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση επι του θέματος αλλά πηγές στην FCA αναφέρουν ότι η αλλαγή αυτή είναι ‘δρομολογημένη και αναπόφευκτη’ στην προσπάθεια του Sergio Marchionne να παραδόσει την διοίκηση της FCA στα τέλη 2019 με σαφέστατα μειωμένα τα λειτουργικά έξοδα και το χρέος.
Είναι προφανές ότι η διατήρηση 3 γραμμών παραγωγής για κινητήρες παραπλήσιου κυβισμού που απευθύνονται στο ίδιο segment δεν είναι συμφέρουσα.
Νίκος Κουμπής